Receiver voor Teufel Theater 6 Hybrid surround set 5.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLR8Rcarbon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 15:18
Ik zoek een?
Receiver voor Teufel Theater 6 Hybrid surround set 5.2

Wat is je budget?
Een bedrag passend bij de geluidsset, wensen en eisen. Maar voordeliger is beter

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een HK AVR360 in de garage staan, maar lijkt mij ongeschikt voor de set ivm dubbele subwoofer en beperkte vermogen. De receiver komt in een meubel dus moet zelf goed met warmte om kunnen gaan. Future proof is een eis. Wordt aangesloten op een 4k tv. Ik houd van zowel muziek als film nu vooral spotify en netflix, in de toekomst wellicht via uhd Blu ray

Wat heb je zelf al gevonden?
De huidige receiver staat in de garage omdat de rest van de Harman Karton spullen in 5 jaar tijd 1 voor 1 overleden eerst 1 speaker, toen een tweede daarna de sub. Dus kwalitatief goed merk zou fijn zijn

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb de overdreven dure kabelset van teufel bijbesteld met bananenplugs dus de receiver moet deze aankunnen. Verder heb ik ruk verstand van audio dus alle tips, instructies en adviezen zijn welkom. De Teufel speakerset was nu dankzij een actie 1100 leek een goede deal wat is jullie mening? Ik kan in ieder geval 8 weken lang luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In jouw budgetrange moet je slechts naar de opties kijken. Alles voldoet, weinig verschil in kwaliteit en vermogen (voor zover je dat uberhaupt al nodig zou moeten hebben). Die kabelset is onzin en kun je terugsturen onder de WKOA.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:52
Eens met hierboven. Kabels terugsturen. Voor minder dan €2,-/m heb je procab 2,5mm kabels. Er zijn vast nog goedkopere te vinden. Banaanstekkers is niet nodig wanneer je het geheel niet vaak wil loskoppelen.

Verder zou ik gewoon eens die hk receiver proberen. Tulp splitter voor het subsignaal en beide speakers zijn voorzien. Wat ik heb begrepen wordt bij de budget en midrange receivers intern hetzelfde gedaan, dus twee sub uitgangen staat niet gelijk aan twee aparte subsignalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Dat idd.
Als ik de handleiding van die set bekijk: https://www.teufelaudio.n...6_hybrid_ml_v2_en_web.pdf (zie pagina 7, 8, 9) dan kun je met of zonder splitterkabel voor de sub werken. Dr zit een knopje op (stereo amp / AV receiver) wat feitelijk een knop is om high of low level te selecteren voor de sub. Je kunt dus ook zonder sub preamps werken. Dan voldoet echt iedere receiver.

Wel moet je dan in je receiver aangeven dat je GEEN sub hebt en dan pas inregelen. Maar dan voldoet ook werkelijk iedere AV receiver, dus ook die HK die je nu hebt (die an sich niet eens zo slecht is, medio 2000 maakte HK nog net leuke receivers, daarna ging het bergaf).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)