Bevat CCleaner 5.39.6399 een fout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:14
Beste Tweakers,

Mijn systeem:
  • Windows XP
  • Windows 7
  • Staan beide op 1 HDD ter grote van 1TB.
  • Data staat op een aparte HDD.
  • Geen wijzigingen aangebracht in OS en andere programma's.
Sinds de software update van ccleaner 5.38 naar ccleaner 5.39 gaat mijn PC alle schijven controleren en herstellen en beschadigde bestanden verwijderen. Iedere keer als ik ccleaner heb gebruikt, gaat Windows de schijfcontrole uitvoeren. Ik heb zo juist ccleaner 5.38 weer geïnstalleerd en het probleem is verdwenen. Na ccleaner 5.38 gebruikt te hebben, start mijn PC weer gewoon normaal op zonder die schijfcontrole van Windows.

Heeft iemand een idee of er eventueel een fout zit in de software van ccleaner 5.39 of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik vermoed dat dit een fout is bij CCleaner; je kan denk ik het beste een bug report maken bij hen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15
Kan een bug zijn, en zoals markimoo heeft aangegeven kan je het beste een bug report aanmaken bij Piriform.

Dat te hebben gezegd en even voor de zekerheid. Als je in CMD/Powershell (als admin) de 'scannow /verifyonly' (scant alleen en voert geen reparaties uit) command uitvoert, vindt Windows dan beschadigingen op?

Wellicht kan het ook aan Windows zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:14
rain2reign schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:03:

Dat te hebben gezegd en even voor de zekerheid. Als je in CMD/Powershell (als admin) de 'scannow /verifyonly' (scant alleen en voert geen reparaties uit) command uitvoert, vindt Windows dan beschadigingen op?

Wellicht kan het ook aan Windows zelf liggen.
Ik krijg dan de melding;
WARNING: File C:\Windows\system32\WindowsPowerShell\v1.0\Modules\PSDiagnostics\PSDiagnostics.psm1 cannot be loaded, because the execution of scripts is disabled on this system. Please see "get-help about_signing" for more details.

Als ik het zo lees dan is er een bestand verwijderd/beschadigd, maar in ieder geval niet vindbaar of benaderbaar.
Voor de installatie van ccleaner 5.39 heb ik daar nooit last van gehad. Ook na het terugzetten van ccleaner 5.38 is het probleem niet aan de orde. Waarom dan wel bij ccleaner 5.39?

Heeft ccleaner 5.39 soms bepaalde bestanden "beschadigd" bij het installeren of uitvoeren?

Opm:
Als ik "get help" ingeef, snap ik er helemaal niets meer van. :(
Als iemand een oplossing heeft, wil je dan zo vriendelijk zijn om het stap voor stap door te geven? Alvast bedankt. (Software matig gaat mijn kennis niet heel ver.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Nee dit is een powershell melding dat het uitvoeren van scripts niet toegestaan is. Dit zal waarschijnlijk allowed for remoted signed moeten zijn. Zie > https://docs.microsoft.co....0/ee176961(v=technet.10) <