Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game/multimedia PC +- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ikzelf ben student geneeskunde en heb dus wel weinig tijd. Ik wil graag af en toe eens in de avond met vrienden gamen. Dit gaat dan over games zoals CS:GO, PubG, world of warcraft,... Echter zou ik af en toe ook graag eens een singleplayer uitproberen natuurlijk. Het is dus zowat van alles, maar niet erg zware games. Ook kijk ik veel series en dergelijke en werk ik veel op de PC voor mijn studies, maar dat vraagt niet veel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een max prijs, maar zou liefst alles onder de 1200 krijgen. Ik kan weliswaar voor een outmaxed pc budget gaan van 2000 euro, maar ik heb geen zin om te overspenden en zotte dingen te doen als ik de capaciteit er toch niet van ga gebruiken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, keyboard, headset en muis zijn al aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat het ondertussen al zo ver gevorderd is dat 16GB ram bijna een must is of ben ik fout? Naar de toekomst kijken bedoel ik dan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
graag zou ik dus bovenstaande games zonder probleem kunnen spelen. Ook zeer belangrijk is dat het systeem makkelijk up te graden is in de toekomst, dat ik niet volledig nieuwe dingen moet gaan bouwen, maar als het ware kan verder bouwen stuk per stuk.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Een mening over het reeds gebouwde systeem. Is dit in evenwicht? Ik ben voor AMD gegaan omwille van de goedkopere prijs tov intel, maar als ik meer baat heb bij intel hoor ik graag waarom. Suggesties voor veranderingen zijn ook altijd welkom! Ook belangrijk is is dat het een stille pc is aangezien ik me kan ergeren aan lawaai tijdens het studeren ;)

Hier reeds gemaakte lijstje :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 179,60€ 179,60
1MSI B350 PC Mate€ 80,50€ 80,50
1Gainward GeForce GTX 1060 6GB Phoenix GS€ 335,-€ 335,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,01€ 97,01
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 150,-€ 150,-
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.079,-

Alvast bedankt!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
ziet er uit als een degelijke build. ik zou wel voor snellere ram gaan (2666MHz minimaal) want de ryzen schijnt daar echt baat bij de hebben.

Verder kan je ook wel een voeding met minder vermogen nemen, 450W zou voldoende moeten zijn dus daar valt iets te besparen.

Verwijderd

Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:20:
ziet er uit als een degelijke build. ik zou wel voor snellere ram gaan (2666MHz minimaal) want de ryzen schijnt daar echt baat bij de hebben.

Verder kan je ook wel een voeding met minder vermogen nemen, 450W zou voldoende moeten zijn dus daar valt iets te besparen.
Bedankt voor je reactie!

Heb je zelf een suggestie ivm de RAM? Want ik zit dan wel al op hogere prijzen tot 200 euro zie ik. 650W had ik gepakt ivm later meer nodig te hebben, maar dat is dus geen goed idee?

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Sets als pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D26BFSB of pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C16FB2K2/16 zijn al een stuk sneller. Wel iets duurder maar nog lang geen €200.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik keek naar sets met reviews dus daar zat ik waarschijnlijk fout ;) Ik zie ook dat enkel mijn videokaart niet goed leverbaar is en dit een probleem is voor veel GTX1060... kan ik bij geen enkel merk van gtx1060 in fout gaan of is er een goed alternatief voor mijn versie?

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 203,95€ 203,95
1Gigabyte Z370P D3€ 95,05€ 95,05
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,98€ 60,98
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 72,84€ 72,84
1Kingston HyperX Fury HX426C16FB2K2/16€ 173,01€ 173,01
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 78,13€ 78,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 773,96

Ik heb het lijstje wat aangepast naar een intel build. Zou iemand nog even kunnen bevestigen of dit volledig voldoet aan mijn eisen en samen past? Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat de games die ik speel baat hebben bij intel en heb er in mijn vorige build een aantal jaar geleden ook veel goeds aan gehad daarom. Enkel steekt de GTX kaart er nog niet bij want ik ben een beetje aan het afwachten of die prijs niet nog zal dalen in februari...

• illean
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 12:16
Het past bij elkaar. Ik hoop dat je windows niet vergeet? Daarnaast schrijf je dat je geen "zotte dingen" wil doen. 650watt PSU is echt wat overdreven. Als je er later een 1080 in gaat zetten of een GPU van AMD heb je het misschien nodig maar componenten gaan steeds minder stroom verbruiken dus ik zou echt overwegen om lager te gaan in watt en daarmee een paar euro te besparen.

Vergeet je grafische kaart niet. Die heb je nog niet in je nieuwe lijstje staan.

Verder mooie keuze voor de behuizing. Zit ik zelf ook op te azen, maar dan met TG :)

[ Voor 8% gewijzigd door illean op 26-01-2018 08:41 ]

Pagina: 1