Toon posts:

probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een echt fok kut probleem, mijn pc kan mijn cdrom en cdrw-station niet meer herkennen.
bij Deze Computer staat aleen mijn diskette station en hard-drive en niet mijn cd-stations?!?!
echt kut ik kan ze dus niet meer gebruiken.
en bij windows afluiten staat niet meer de optie "computer in standby mode zetten". das vreemd...
weet iemand een oplossing?
ps. bios helpt niet en formateren doek nie...

Verwijderd

check je IDE kabels...

Verwijderd

haal je cdrom en fikker eens 'uit' je pc
koppel ze los van de rest, start windows, sluit af, (kijk of dat standby er weer staat) en sluit cdrom en fikker weer aan en start weer windows!
dat zou ik proberen... weet zo 1, 2, 3 niet wat het probleem kan zijn
misschien windows er anders opnieuw overheen zetten?? dat heb ik 1x bij m'n tante gedaan, die had explorer.exe verkloot, ik win98se via bootflop gewoon overheen gezet!
alles bleef bewaard!

suc6

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

... en formatteren doek nie...
Als ik het zo hoor heb je de software al aardig door elkaar liggen, herinstallatie is dan denk ik het verstandigste.

Maar probeer het es met andere IDE kabels evt, check je mobo (als je een beetje recente MSI hebt kun je zelfs naar de 4 ledjes kijken).

Voor het verdwijnen van de Standby optie kun je es in de bios kijken, daar staat iets in over het ACPI verhaal, loop dat ook even na, als dat namelijk niet goed is ingesteld kun je er ook geen gebruik van maken en dus ook niet van Standby.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

[b]
en bij windows afluiten staat niet meer de optie "computer in standby mode zetten". das vreemd...
Dat is alleen als windows in veilige modus wordt gestart volges mij.
Is je register misschien beschadigd?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
heb je al een keer de ide kabels proberen te switchen???

Of de boel eens om te jumpen?

Je kan ook gewoon een andere ide kabel er tussen doen??? Kijken of dat helpt....

Misschien is je ide-kabel wel gaar geworden...
Heb ik ook een keer gehad....
Deed er een andere ide kabel en het was gefixt.

Maar als het bovenste van alle andere tweakzzz en dat van mij niet lukt, zou ik toch eens overwegen om te formatteren....

Kan geen kwaad... Ik doe het elk half jaar

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

hoe kan ik deze vraag nu serieus nemen, de kreten die je gebruikt. Nee, zo wil ik niets eens mee denken. zou direkt een slotje op mogen.
Ik begrijp heel goed dat je gek kan worden van een probleem en als je dan de hele avond bezig bent dan. Maar wij kunnen er ook niets aan doen. :?

Verwijderd

Topicstarter
|:( ik denk niet dat het aan mijn kabels ligt, wel toevallig dat ze allebei weg zijn.
als er geen andere oplossing is doe ik wel windows er opnieuw op...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] ;)
Als je een topic post geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra winamp gestart wordt of iets in die trend.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Op vrijdag 13 juli 2001 09:34 schreef steekwond het volgende:
|:( ik denk niet dat het aan mijn kabels ligt, wel toevallig dat ze allebei weg zijn.
als er geen andere oplossing is doe ik wel windows er opnieuw op...
Rag allebei je apparaten van je kabel, boot, sluit af , koppel 1 van de apparaten weer aan en check of hij herkent wordt.
Als je niet met je jumpers hebt zitten kutten staan de master/slave settings goed.
Als de handel in de bios wordt herkent is het probleem in 99% van de gevallen Windhoos.
Als de CD-ROM speler werkt onder DOS (Windows boot flop gebruiken) ligt het dus aan Windows (ook dit 99% van de gevallen). In het uiterste geval is format c: /q /u een oplossing (WERKT ALTIJD ;) )
Wordt de handel in je bios niet herkend / gaat dit heel traag , heb je mogelijk een kabelbreuk / defect apparaat of zelfs een defecte IDE controller.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
als ik mu pc opstart herkent ie em wel, maar ik heb een driver geinstaleerd nu doet mijn cd-rom het weer maar mijn cdrw niet...
moet ik ff drivers voor zoeken.
Pagina: 1