[idee] Powerconnectie bij moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
De laatste tijd zijn er steeds meer moederborden met een afwijkende aansluiting wat betreft de psu. (bijv. 2x EPS12V of een extra 4 pins Molex connector)

Is het een idee om hiervoor een veld te maken waar dit in beschreven kan worden, opgemaakt op een vergelijkbare manier als het aantal PCI-e connecties??

[ Voor 15% gewijzigd door ocf81 op 22-01-2018 15:43 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Soms is dat inderdaad het geval, maar het komt alleen voor bij een paar high-end modellen zover ik weet.
Ik denk dat er nuttigere toevoegingen zijn dan deze, bijvoorbeeld exact weergeven hoeveel aansluitingen van welke soort er is en ook onderscheid maken tussen intern en op het I/O. Hier zouden dan eventueel ook de powerconnectors worden aangegeven.
quote: Even een voorbeeldje:
I/O:
2 x USB 3.1 gen 1
4 x USB 2.0
5 x 3.5mm
1 x S/PDIF
Enz.

Intern:
2 x USB 2.0
1 x USB 3.1 gen 1
1 x EPS12V 4-pin
4 x SATA
Enz.
Hierdoor krijg je direct een geheel overzicht. Wat mij betreft zijn bijvoorbeeld de interne USB-aansluitingen belangrijker dan de powerconnectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Menno02 Het is gewoon erg handig (bijna noodzakelijk?) bij het uitzoeken van een bijpassende voeding.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!