Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
Hoi ik wacht al weken op de Intel Core i7-8700 boxed versie. Die nog steeds moeilijk leverbaar is.
Nu overweeg ik om een de Intel Core i7-8700 tray versie te halen.

Wat ik gelezen heb over de tray versies, is dat zij:

- zonder verpakking geleverd worden
- minder goede garantievoorwaardes hebben
- meer lawaai maken ivm koeler. (alleen heeft de Intel Core i7-8700 versie geen koeler)

Nu zou ik willen weten, waar ik de garantie van beiden kan opzoeken. Op de Pricewatch staat namelijk bij beiden producten een garantie van twee jaar. Terwijl ik dacht dat op een tray een garantie van 1 jaar zit.

Hoe zit dit

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Tray versies komen zonder koeler, dat is één. Ook kan het inderdaad zijn dat er alleen een plasticje met CPU en label in een envelop wordt geleverd i.p.v. retailverpakking.

Garantie van 1 jaar is in Nederland voor consumenten niet van toepassing, zou technisch gezien hoe dan ook 2 jaar moeten zijn.
In de praktijk kan dit nog langer zijn volgens het consumentenrecht gezien het geen deugdelijk product is als deze net buiten de twee jaar zonder toedoen van de gebruiker het leven laat.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:47
de garantie krijg je van de (web)winkel, dus bij azerty enz. gewoon 3 jaar

Verwijderd

Tray zit gewoon in de/een verpakking.

Afbeeldingslocatie: https://images10.newegg.com/NeweggImage/ProductImageCompressAll1280/19-117-827-Z01.jpg

Verder maakt het niet veel uit behalve de koeler (die je eigenlijk toch niet wil bij zo'n processor).

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
Dus in wezen, zou ik voor de Tray kunnen kiezen. Als er geen garantieverschil tussen de boxed en tray zit?
Dat betekent dat ik al lang had kunnen bouwen!Woeij

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Mwa, mocht er iets met je shop gebeuren of je hebt geen in om lang te wachten bij een eventuele rma, met tray kan je als comsument niet direct bij intel terecht (supersnel, wordt zelfs opgehaald en 3 jaar garantie).

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
@Verwijderd Dat is de 8700K en die foto is nog steeds van de boxed variant, alleen wordt die inderdaad zonder koeler geleverd. De 8700 (TDP = 65W) in boxed variant wordt wel geleverd met een koeler en is best bruikbaar met die koeler.

Verwijderd

MacPoedel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:57:
@Verwijderd Dat is de 8700K en die foto is nog steeds van de boxed variant, alleen wordt die inderdaad zonder koeler geleverd. De 8700 (TDP = 65W) in boxed variant wordt wel geleverd met een koeler en is best bruikbaar met die koeler.
Nee, ik heb de doos hier voor m'n neus. Klopt echt wel hoor. K of niet, maakt niks uit volgens mij?

TDP is 95W.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 18:09 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Nee, ik heb de doos hier voor m'n neus. Klopt echt wel hoor. K of niet, maakt niks uit.

TDP is 95W.
Dan heb je gewoon een boxed gekregen ipv een tray.

Verwijderd

MacPoedel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:00:
[...]

Dan heb je gewoon een boxed gekregen ipv een tray.
LOL, ja.. ik heb al grijze haren, maar zo erg is het nou ook nog niet hoor :P Als ik een boxed had, dan zat er een koeler bij ;)

Maar het lijkt er inderdaad op dat de K-tray versie wel een doos heeft en de normale niet.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kYKGob/IMG_20180122_180545.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/icPhTb/IMG_20180122_180552.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 18:09 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:02:
[...]

LOL, ja.. ik heb al grijze haren, maar zo erg is het nou ook nog niet hoor :P Als ik een boxed had, dan zat er een koeler bij ;)

Maar het lijkt er inderdaad op dat de K-tray versie wel een doos heeft en de normale niet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij een K zit nooit een koeler, of hij nu boxed is of tray. Die is 95 Watt.

Een 8700-nonk heeft als boxed wel een koeler en als tray niet en is 65 Watt.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:02:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoals hierboven al gezegd werd levert Intel sinds Skylake bij de K-series geen koelers meer. Een boxed versie heeft dus alleen zoals het al aangeeft een "box" een tray versie zal hooguit in een plasticje geshipped worden.

De normale 8700 krijgt als boxed versie dus wel een doosje én een koeler mee en de tray dus geen doosje en geen koeler ;)

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:47
En de trayversie is wat goedkoper !

Verwijderd

ECP0WERS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Zoals hierboven al gezegd werd levert Intel sinds Skylake bij de K-series geen koelers meer. Een boxed versie heeft dus alleen zoals het al aangeeft een "box" een tray versie zal hooguit in een plasticje geshipped worden.

De normale 8700 krijgt als boxed versie dus wel een doosje én een koeler mee en de tray dus geen doosje en geen koeler ;)
Ik zie het idd. De kloksnelheid is ook anders, dat was voorheen ook niet. Enige verschil was unlocked of niet. Vandaar de TDP ook.
Pagina: 1