Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

App voor beheren voorraad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lennyface
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Mijn vraag

Beste allen,

Ik ben stagiaire bij een mkb bedrijf wat producten verzorgt voor de horeca. voor mijn afstudeerproject moet ik een manier zoeken om de voorraadbeheer efficiënter te maken. Ik heb als 1 van oplossingen bedacht om een voorraadbeheer app te gebruiken. Momenteel wordt er visueel/op basis van verkoop bepaald of er genoeg product is.

Ik heb al verschillende apps gevonden maar ik weet niet precies hoe het in elkaar zit. Heeft iemand ervaringen met zo een voorraadbeheer app? Ideaal zou zijn om met een barcode scanner de momentele voorraad in real time bij te houden, maar qua budget is dit niet mogelijk. Zou het mogelijk zijn om via een van de apps barcodes te scannen? hoe werkt het koppelen van de barcodes aan het product?

Mocht dit verhaal niet duidelijk genoeg zijn hoor ik dit van jullie. Alvast bedankt!

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:16
Hoi Lennyface, Welkom op het forum.

Wat heb je zelf al gevonden in het kader van je afstudeeronderzoek? Dat voorkomt dubbele antwoorden.

lees ook dit even door: Het algemeen beleid #topicplaatsen

[ Voor 25% gewijzigd door breew op 22-01-2018 14:42 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit soort dingen kun je bij wijze van nog oplossen met een (web)winkel-oplossing. Barcodes zijn niks anders dan een stuk tekst/cijfers wat je scant, deze kun je doorgaans zo met de scanner gebruiken omdat het net zo werkt als input van een toetsenbord. Ik mag toch aannemen dat een eenvoudige barcodescanner wel binnen budget valt, die dingen zijn niet zo kostbaar.

En verder: als een bedrijf een beetje slim is en kosten wil besparen dan gaan ze kijken naar een bestaand systeem. Ze zijn écht niet de eersten die dergelijke dingen willen gebruiken.

Maar zoals hierboven ook al gevraagd: wat heb je zelf gevonden?

[ Voor 26% gewijzigd door sypie op 22-01-2018 19:52 ]

• lennyface
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Hoi sypie en breew. Ik heb eigenlijk een onderzoek opgepakt van een vorige stagiaire. Deze had dus als oplossing om een barcode scanner te introduceren. Persoonlijk weet ik niet veel van hoe het opzetten van zo een systeem in elkaar zit vandaar mijn vragen. Momenteel wordt er via een excelbestand het voorraadbeheer bijgehouden, maar dit is redelijk foutgevoelig omdat het een toch een menselijke handeling is. Dit kan dus voorkomen worden door een scanner te gebruiken wat dat excelbestand bijhoudt. Ik hoop dat dit genoeg informatie is