Voor onze aanstaande reis wil ik een all-in one travel (compromis) lens aanschaffen.
Deze ga ik gebruiken in combinatie met een Canon EOS 77D.
Ik wil daarbij niet meer hoeven wisselen, en zowel wat landschapsfoto's kunnen maken, alsook wildlife foto's. Ik ben daarbij bereid nadelen als vervorming, CA, voor lief te nemen, in ruil voor het altijd beschikbaar hebben van het hele zoombereik.
De twee opties die ik over heb zijn:
1. Tamron 18-400mm voor Canon
pro: telebereik
con: gewicht, prijs, stabilisatie? (daar gaat de vraag over)
2. Tamron 16-300mm voor Canon
pro: gewicht, prijs, manual-override zoomring, iets meer wide-angle
con: telebereik
In principe gaat mijn voorkeur uit naar de eerste lens vanwege het telebereik, maar nu lees ik in wat reviews/ video's dat de eerste wat probleem geeft met beeldstabilisatie in het uiterste zoombereik - met onscherpe foto's tot gevolg.
Dit lijkt echter een probleem van de 18-400 lens op Nikon systemen.
Ik ben benieuwd of mensen hier deze ervaring ook hebben (op Nikon), en of men deze ervaring al dan niet heeft op een Canon systeem?
Zijn er mensen die zelfs beide lensen op Canon/Nikon hebben (geprobeerd)?
Alvast dank voor jullie reacties,
Tim
...
Deze ga ik gebruiken in combinatie met een Canon EOS 77D.
Ik wil daarbij niet meer hoeven wisselen, en zowel wat landschapsfoto's kunnen maken, alsook wildlife foto's. Ik ben daarbij bereid nadelen als vervorming, CA, voor lief te nemen, in ruil voor het altijd beschikbaar hebben van het hele zoombereik.
De twee opties die ik over heb zijn:
1. Tamron 18-400mm voor Canon
pro: telebereik
con: gewicht, prijs, stabilisatie? (daar gaat de vraag over)
2. Tamron 16-300mm voor Canon
pro: gewicht, prijs, manual-override zoomring, iets meer wide-angle
con: telebereik
In principe gaat mijn voorkeur uit naar de eerste lens vanwege het telebereik, maar nu lees ik in wat reviews/ video's dat de eerste wat probleem geeft met beeldstabilisatie in het uiterste zoombereik - met onscherpe foto's tot gevolg.
Dit lijkt echter een probleem van de 18-400 lens op Nikon systemen.
Ik ben benieuwd of mensen hier deze ervaring ook hebben (op Nikon), en of men deze ervaring al dan niet heeft op een Canon systeem?
Zijn er mensen die zelfs beide lensen op Canon/Nikon hebben (geprobeerd)?
Alvast dank voor jullie reacties,
Tim
...