Hoe verwijder je een host uit de DNS list van de router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHankel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-04 11:27
Mijn vraag
Het lukt me maar niet om een netwerk op te zetten na de laatste Windows update.
Ik heb een laptop in de woonkamer(MSN) en een PC op zolder(BUREAU). Verbinding via Ethernet, op beide PC's staat Wifi uit.
Nu zie ik bij de router onder instellingen/DNS/Hostnaam twee keer Bureau staan met een verschillend IP adres.
Eén hiervan is de juiste, deze PC heb ik inmiddels hernoemd naar MEDION en kan ik ook pingen. De andere "Bureau" staat nog steeds in de lijst en kan ik niet pingen. Die wil ik graag verwijderen, omdat ik denk dat dit wellicht de oorzaak is van het netwerkprobleem.
Ik zie op MEDION in het netwerk wel MSN, maar op MSN zie ik MEDION niet. Op MEDION zie ik in de verkenner onder Netwerk ook de MEDION zelf staan.
Ik heb op MSN een nieuwe thuisgroep gemaakt en MEDION hierop aangemeld. Maar in de thuisgroep van MEDION staat dat er geen andere thuisgroep pc's beschikbaar zijn.
Op mijn android telefoon en tablet kan ik beide PC's gewoon benaderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Experiabox v10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
o.a. Router en modem opnieuw opstarten, Norton firewall en virus protectie uitzetten, nieuwe thuisgroep maken op MSN met MEDION uit, werkgroep zelfde naam, tijden zijn in sync., Windows probleem oplosser vindt ook niks.
Netwerkkaart opnieuw installeren, hele netwerk resetten. Delen en netwerkdetectie is uiteraard op beide PC's ingeschakeld.

Wie kan me met dit probleem helpen?