Enorme fluctuaties hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425934

Topicstarter
Onze websites draaiden tot voor kort tot grote tevredenheid bij een shared host met lightspeed. Alle 10 de Wordpress websites haalde bij Pingdom altijd rond de 95% sneller dan andere sites.

Echter de host werd overgenomen en de kwaliteit zakte enorm. Nu zitten we bij Neostrada maar de flucuaties zijn enorm. van 75% sneller dan andere sites naar 10% en zo gaat dat continu. Van redelijk naar zeer slecht.
Ik wil Cloudflare proberen maar vraag mij af in hoeverre dit afdoende kan werken.

Kan iemand een shared hosting aanbevelen of moeten we toch voor een vps gaan? De hosting met lightspeed was echt goed en constant voor een 75 euro per maand voor alle 10 de sites. Echter een VPS zonder dat deze geconfigureerd wordt heeft ook weinig zin lijkt mij. Zit je dan aan een managed vps vast of is een unmanaged ook prima en deze laten instellen door een ICTer?

We willen gewoon weer de ''normale snelheid halen''.
De websites halen veel inkomsten binnen maar er is niet veel verkeer naar de site. Verder zitten er wat Woocommerce sites bij. Het zijn geen logge templates maar alleen custom built.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-07 09:01
Huh. 75 euro? Daar kan je zelfs een dedicated voor huren. En geen kleintje ook!

Ik zou toch echt even kijken naar een VPS of zelfs ook een dedicated server (beetje verspilling als het alleen maar websites zijn). Ken je niemand die je wilt helpen met de server opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is het punt, ik weet dat managed VPS duur is maar unmanged zonder configuratie heeft ook weinig zin.
Ken je iemand daarvoor en wat zijn de kosten voor zoiets gemiddeld voor het configureren? En zit je met regelmatig terugkerende kosten of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29

Tazzios

..

En dan wordt er een eigen VPS ingericht wie gaat het vervolgens onderhouden?

Overstappen naar een ander hosting lijkt mij praktischer. Neostrada adverteert zichzelf als goedkope hosting en bijvoorbeeld Antagonist als kwaliteitshosting.

Indien je bij Neaostrada op een oud hosting pakket zit kan overstappen naar een ander pakket misschien ook al helpen.

Verder vind ik 75 euro per maand voor 10 websites (Zelfs inc. domein naam en certificaten.) wel veel als ik zie wat je er bij verschillende hosting providers voor kan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 22-01-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De hosting met lightspeed was (voor de overname) de enige hosting waarbij we geen last hebben gehad van fluctuaties.
Bij TransIp, Yourhosting, As Hosting, Rimote, Neostrada, allemaal veel fluctuaties door het overige verkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor 75 euro pm kun je best een managed VPS vinden incl Control Panel software zoals Plesk. Daarmee kun je dan je domeinen aanmaken en zelfs Wordpress installeren. De provider zorgt voor updates van systeemsoftware en backups en Wordpress organiseer je zelf via de auto update
functie. In die prijsklasse zijn de providers meestal ook niet te beroerd om je nog een beetje te adviseren op het gebied van performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Persoonlijk zou ik zoals Bigs zegt inderdaad kijken voor een managed VPS. Afhankelijk van wat je wil (SLA, 24/7 support etc), is dat volgens mij best te doen.

1 keer laten inrichten en dan er niet meer naar omkijken zou ik in ieder geval afraden.

Je noemt een aantal grote namen waarbij ik eigenlijk niet zo'n grote fluctuaties zou verwachten, maar ben eerlijk gezegd ook niet zo thuis in de shared hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is dat veel mensen een keer Pingdom testen en denken dat het wel goed is. Maar doe maar eens een paar tests achter elkaar. 1 test is slechts een momentopname.
Ook in het weekend en andere ''drukke tijden'' wil het wel (veel) slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb het eerlijk gezegd ook nooit getest ik dacht gewoon dat TransIp en Yourhosting hun shared omgeving redelijk op orde hadden.

Ik zou eens in het weekend of in de avond moeten testen. Alle sites die ik er nu tegenaan gooi scoren tussen de 94 en 99%.

Maar dat zijn dan allemaal sites die op VPSen van de genoemde partijen draaien.
Pagina: 1