Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uniforme Emailhandtekeningen instellen, incl name replace

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YloXx
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn vraag
Ik zou graag de handtekeningen onder 50 e-mail gebruikers uniform willen inrichten, waarbij enkel de persoonlijke data zoals naam, e-mail en persoonlijk 06 nummer worden vervangen. de rest van de e-mail handtekening zoals logo, disclaimer en tevredenheid logo's moeten uniform zijn.

Probleem dat hier ook bij komt kijken is dat niet iedereen outlook gebruikt. er wordt ook gebruik gemaakt van macMail.

Momenteel gebruik ik
  • exchange server
  • Outlook 2013
  • MacMail
Ik hoor het graag.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens op zoek naar "transport rule signature"; dan kan je middels, bijvoorbeeld, een HTML-template, zaken in de signature laten zetten.

Je beschrijft alleen even niet waar de user-specifieke data is opgeslagen; als hint wil ik meegeven dat dit (hopelijk) in Active Directory staat en anders zou je erover na kunnen denken om bepaalde gegevens als custom attribute in Exchange kunnen opnemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk hier eens naar:
https://www.exclaimer.nl/

Relatief betaalbaar, prima servicedesk en het maakt heel veel dingen veel makkelijker dan de transport rule signature die @MAX3400 beschrijft. :) (Al haakt het daar volgens mij wel op in.)

[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 22-01-2018 11:52 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Begin eens om uit te leggen wat voor backend je hebt als mailsysteem... En daarnaast ben ik erg benieuwd wat je zelf al gevonden hebt, en waarom deze opties niet bevielen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
YloXx schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:48:
Probleem dat hier ook bij komt kijken is dat niet iedereen outlook gebruikt. er wordt ook gebruik gemaakt van macMail.
En daar zit je oplossing. Of iedereen gebruikt Outlook of je stuurt gewoon iedereen zijn HTML template per mail die ze zelf moeten knippen/plakken.

De laatste is wat wij altijd hanteren. Dat komt omdat wij met veel meer MUA's te maken hebben.
Denk hierbij aan Android, iOS en GNU/Linux systemen met software als:
  • Android Mail app
  • Android GMail app
  • Android Samsung Mail app
  • Android HTC Mail app
  • Android Sony Mail app
  • Android Lenovo Mail app
  • Android Xiaomi Mail app
  • iOS Mail Accounts
  • GNU/Linux KMail
  • GNU/Linux Mailspring
  • GNU/Linux Hiri
  • GNU/Linux Evolution
  • Thunderbird
Het is bij ons namelijk ook soms verplicht om e-mails met PGP/GPG te versturen, en dan is Outlook helaas niet echt een optie.

En dan heb ik het nog niet over online systemen zoals ZenDesk en MailChimp ;)

Kijk dus eerst even goed naar bedrijfsbeleid

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 22-01-2018 12:42 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:52:
Kijk hier eens naar:
https://www.exclaimer.nl/

Relatief betaalbaar, prima servicedesk en het maakt heel veel dingen veel makkelijker dan de transport rule signature die @MAX3400 beschrijft. :) (Al haakt het daar volgens mij wel op in.)
Dit d:)b

Wij gebruiken nu al een tijdje de Outlook Edition en dat werkt voortreffelijk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• unezra

unezra

DJMaze schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:36:
[...]

En daar zit je oplossing. Of iedereen gebruikt Outlook of je stuurt gewoon iedereen zijn HTML template per mail die ze zelf moeten knippen/plakken.
Nope. Niet nodig.
Exclaimer kan daar dus prima mee overweg.
Wanneer je handtekening er niet onder staat, plakt 'ie 'm er gewoon zelf in. :) (Werkt dus ook bij mobiele clients.)

HTML template per mail versturen is een ramp, mensen gaan dan lopen klootviolen in hun handtekening en van enige standaardisatie is dan geen sprake meer.
Glashelder schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Dit d:)b

Wij gebruiken nu al een tijdje de Outlook Edition en dat werkt voortreffelijk.
Yep. Wij gebruiken het al jaren.
Prima bang-for-buck ook, pakket is relatief betaalbaar en scheelt een hoop shit.

Ook leuk: ze hebben een autoresponder. :)

Enige echte nadeel vind ik wel dat je tenminste met 2 pakketten te maken hebt, namelijk diegene met zichtbare handtekeningen voor de gebruikers (die dus in Outlook echt zichtbaar zijn) en een 2e pakket dat als die handtekening er niet staat, die er alsnog in plakt.

Je zou af kunnen met alleen de 2e, maar wij hebben ervaren dat mensen in Outlook graag hun handtekening willen zien, dus kiezen we voor 2 pakketten.

• YloXx
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik ben geen system administrator binnen deze omgeving. Ze hebben mij gevraagd hierover mee te denken. vandaar dat ik even deze vraag hier stel.

De user data staat inderdaad binnen active directory.

• unezra

unezra

YloXx schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:10:
Ik ben geen system administrator binnen deze omgeving. Ze hebben mij gevraagd hierover mee te denken. vandaar dat ik even deze vraag hier stel.

De user data staat inderdaad binnen active directory.
Misschien je collega sysadmin hier even laten joinen zodat hij/zij mee kan praten? Dat praat een stuk makkelijker dan by-proxy.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:01:
Wanneer je handtekening er niet onder staat, plakt 'ie 'm er gewoon zelf in. :) (Werkt dus ook bij mobiele clients.)
Kijk dat is nou eens informatief. Kan je maar één duimpje geven, maar dat antwoord mag in mijn optiek er wel 10 krijgen ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1