Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sinds kort slechte draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-11 11:47
Ik heb een setup die het al jaren prima doet. Van Ziggo krijgen wij 150 of 200 Mbit binnen, dit moet ruim voldoende zijn voor een stabiele internetverbinding. Echter laat het WiFi-signaal de laatste maand te wensen over. Hier beneden staat de setup die ik momenteel gebruik, zowel de Thomson en de EnGenius zenden een WiFi-signaal uit, maar beide zijn ze erg slecht. Soms vallen ze helemaal weg, soms heb je net een Mbit per seconde, erg vervelend dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QipjsTg.jpg

Ik ben een leek op het gebied van netwerken, het enige wat ik heb geprobeerd tot dusver is het aanpassen naar 5GHz ipv 2.4 GHz. Het werkt inmiddels een klein beetje beter, maar nog steeds verre van hoe het ooit was.

Ik hoor graag van jullie wat ik kan proberen om dit te verhelpen, mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voordat je alles overhoop haalt, toevallig niet hier last van (wat binnenkort opgelost zou moeten zijn): nieuws: Google repareert wifi-fout in Chromecast-software ?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
Kijk eens met Wifi-Analyzer of gelijkwaardige app hoeveel netwerken er actief zijn? De laatste jaren zijn er zoveel Wifi netwerken bijgekomen (bv de gastnetwerken van Ziggo) dat je eigen netwerk nog wel verbindt, maar nauwelijks nog wat data rondgestuurd krijgt. Als oplossing gaan mensen nog meer AP's e.d. plaatsen, waardoor het alleen maar drukker wordt en je nog slechtere verbindingen krijgt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Digitaz ik zie in ieder geval dat je twee IP-Ranges gebruikt, waarom is dat?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:47

SpamLame

niks

@rens-br zonder de netmask te weten is dat niet te concluderen.
Voor thuis zou je de keuze voor de adressen hooguit apart kunnen vinden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SpamLame dat is inderdaad waar, het kan wel, maar het is vreemd / gek.

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-11 11:47
S_Chief schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:44:
Voordat je alles overhoop haalt, toevallig niet hier last van (wat binnenkort opgelost zou moeten zijn): nieuws: Google repareert wifi-fout in Chromecast-software ?
Ik heb een Chromecast dus ik heb deze om te testen van het netwerk afgehaald. Echter heb ik de problemen nog steeds, dus helaas was dat niet de oplossing.
rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:50:
@Digitaz ik zie in ieder geval dat je twee IP-Ranges gebruikt, waarom is dat?
Dit is zo ingesteld door een ICT'er, vraag mij niet waarom, maar het werkt.
Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:47:
Kijk eens met Wifi-Analyzer of gelijkwaardige app hoeveel netwerken er actief zijn? De laatste jaren zijn er zoveel Wifi netwerken bijgekomen (bv de gastnetwerken van Ziggo) dat je eigen netwerk nog wel verbindt, maar nauwelijks nog wat data rondgestuurd krijgt. Als oplossing gaan mensen nog meer AP's e.d. plaatsen, waardoor het alleen maar drukker wordt en je nog slechtere verbindingen krijgt.
Ik tel er een stuk of 20, aardig veel lijkt me, maar hier is niet echt wat aan te doen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De ip-afressen van de EnGenius en de Icidu zijn inderdaad een beetje merkwaardig, maar vormen geen belemmering voor je WiFi snelheid. Althans direct. Indirect kan het wel een probleem zijn want je moet in ieder geval even checken wat de bandbreedte is op hun 2,4 GHz kanalen. Die moet op 20 MHz staan; op 40 MHz of "auto" storen ze elkaar en dat ervaar je als lagere snelheid.

Verder ben ik een beetje verbaasd over je test met 5 GHz want geen van de routers/AP's die je gebruikt, ondersteunt het 8)7

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Digitaz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Dit is zo ingesteld door een ICT'er, vraag mij niet waarom, maar het werkt.
"ICT" is een enorm breed vakgebied en de gemiddelde ICT'er heeft volstrekt geen verstand van netwerken...

In dit geval lijkt het duidelijk: dat ICIDU-geval is wel degelijk nog NAT aan het routeren. Sowieso, als je een switch wilt, koop een switch. Kost bijna niets (evt 2e hands als EUR 15 nieuw al te duur is) en is een stuk doelmatiger dan een oud, bodem-schrapend low-end router als zodanig te misbruiken (en dan ook nog anders te configureren dan bedoeld).

Maar idd, een extra keer NAT is niet elegant of efficient maar maakt voor WiFi niets uit. Maar het doet me wel vrezen voor de rest van je instellingen.

Komt bij dat al je WiFi-apparatuur verouderd is en/of erg low-end. Daar kun je niet al teveel van verwachten. Grootste gemis is dat niets 5GHz ondersteunt, dus als de 2.4GHz bij jou onbruikbaar geworden is qua drukte heb je geen alternatief. Enig lichtpuntje: als de instellingen even brak zijn als bij de router-die-switch-moest-zijn-maar-toch-routeert is er allicht ruimte voor betere instellingen.

Als je gerichte hulp wilt hebben we lig een stuk meer info nodig:

- kanaalnummer en -breedte in de TWG870
- kanaalnummer en -breedte in de ECB350
- waar je exact mee verbonden bent als het brak is
- WiFi-specs van je client(s)

Die laatste twee kun je achterhalen door op een PC/laptop met recente Windows het volgende uit te voeren in een command prompt:
code:
1
netsh plan show interface

Copy/paste de uitkomst hier (aub als platte text, geen foto!)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1