Denon AVR-X6300H/AVR-X6400H VS. Yamaha RX-A3060/RX-A3070

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 22:05
Beste Tweakers,

Aangezien ik een LG OLED (4K, HDR, BT.2020) TV heb aangeschaft en KODI draai op een 4K Nvidia Shield komt mijn huidige receiver, de Pioneer SC-LX56 helaas wat te kort. Ik ben daarom aan het kijken naar een nieuwe receiver en wil graag jullie mening/ervaring.

Ik heb de volgende receivers op het oog;

Denon AVR-X6300H/AVR-X6400H of Yamaha RX-A3060/RX-A3070

De AVR-X6300H en RX-A3060 zijn de parade paartjes van 2016 en daarom wat goedkoper, wanneer deze nog te verkrijgen zijn....de AVR-X6400H en RX-A3070 zijn de huidige parade paartjes waar je de volle mep voor betaald maar wel goed leverbaar zijn.

Mijn speaker setup is als volgt;

2x KEF Q900 (Fronts)
1x KEF Q600c (Center)
2x KEF Q300 (Surround speakers)
1x KEF Q400b (Subwoofer)

Ik wil wellicht gaan uitbreiden met ATMOS maar dit is pas aan de orde nadat ik de receiver een upgrade heb gegeven.

Zijn er tweakers die een van deze receivers heeft staan en wat zijn de ervaringen?

Mocht er meer informatie nodig zijn dan verneem ik dat graag!

Bij voorbaat dank,
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Als je 5.1.4 atmos gaat spelen kun je beter voor de denon x4400 gaan.
Zonde om een 11 kanaals versterker te kopen die je niet voledig benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Daar heb je een goed punt, echter zit er tussen de 4400 en 6400 ook vermogen verschil, neem ik aan?
Mis ik dan niks qua vermogen/aansturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Nope merk je niets van, en ze hebben dezelfde inregelsoftware voor de speakers.
Bovendien ontlast de sub de speakers ook nog, dus een instap versterker zou nog niet eens moeite hebben met aansturen
En een denon x4400 is geen instap spul.
Met het bespaarde geld kun je dan beter een betere sub kopen, svs pb2000 of sb2000.
Dat verschil ga je wel horen bij films.

[ Voor 70% gewijzigd door Goofy1978 op 22-01-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Thanks voor de tips, ik lees inderdaad mooie verhalen over de X4400.
Uiteraard lees ik ook dat de X6400 wellicht een van de beste receivers van 2017 is, echter is dat wellicht overkill wat betreft mijn setup.

Dan is alleen de vraag, wil ik inderdaad de sub ook gaan vervangen of ga ik eerst eens kijken naar Atmos speakers haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed eerder dat je probleem in je aansluitingen zit dan je receiver. Kun je niet gewoon je Shield rechtstreeks op je TV zeten en dan door naar je receiver die HDMI/ARC? Dan ben je er ok en hoeft je receiver ineens geen 4K thru mer te ondersteunen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Dat is ook een, soort van, optie...echter kijk ik blurays en bijna altijd met lossless audio (DTS-HD, True-HD, DTS-X of Atmos) en die laatste 2 audiotracks ondersteunt mijn receiver niet, dus een update/upgrade is wat dat betreft niet verkeerd :).

Thanks voor je reactie/tip tho!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat dit idd je receiver is: http://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/def/products/sc-lx56
Dan mis je dus alleen DTS-X en Atmos. En aan ondersteuning voor beiden heb je niks zonder extra speakers. Dus dat wordt een dubbele aankoop, als je gaat upgraden: speakers plus receiver. Want alelen aan ondersteuning heb je niks.
Van mij mag je geld uitgeven hoor, maar bedenk je ook even hoeveel bronmateriaal je met Atmos hebt. Zal nog niet heel veel zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Ik waardeer het meedenken onwijs maar inderdaad heb ik in de planning om ook te gaan uitbreiden naar Atmos speakers in de nabije toekomst, daarnaast ondersteunt de SC-LX56 ook geen HDR/BT.2020 passthrough (wat ik niet nodig heb als ik ARC gebruik, echter als in 1 klap van al die gemakken kan zijn voorzien....wel zo fijn)

Daarnaast wil ik nu ook wel even genieten van een andere aansturing/geluid van mn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 08:31
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij.
Alles is up to date behalve mijn receiver. Een 5.1 opstelling nu die ik misschien in de toekomst wil uitbreiden naar Atmos.
Ik heb nog een oude denon avr-3808 die zelfs nog maar hdmi 1.3 heeft en ik wil graag gebruik kunnen maken van de 4k in mijn tv en de nieuwe geluid streams.

Ik zit zelf ook erg met de Denon avr4400h in mijn hoofd. Vooral omdat deze veel features heeft en zoals je al zei best goede recensies te lezen zijn.

De Yamaha receivers zijn daarnaast iets prijziger en missen Auro.

Dus ik ga voor de 4400h denk ik. Ik aas al een tijdje op een leuke aanbieding ergens (amazon, outlets etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 21:11
Misschien wel een beetje late reactie....
Ook ik aas op de 4400. Het enige waar ik over twijfel is dat deze nogal heet wordt. En ook dat deze actief gekoeld wordt lijkt me ook wat minder praktisch ivm fans die wat meer ondehouds gevoelig zijn dan gewone passieve koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Atmos via ARC gaat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45
De 4400 is een erg mooi apparaat, welke ik twee weken geleden gekocht heb ter vervanging van een Sony STR-DN1040. Naast het voordeel van weer voldoende 4K-ingangen, is het surround-geluid sterk verbeterd. Dat is waarschijnlijk toe te rekenen aan de geavanceerdere calibratie. Het is wel een kacheltje inderdaad, hoewel ik nog geen koeling heb gehoord.
Pagina: 1