Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 13:49
Betreft: Samsung S6 simlock na software update

Ik weet niet meer zo goed wat ik nog kan doen en ben daarom ook benieuwd of jullie misschien nog andere oplossingen hebben?

Mijn moeder heeft in 2015 een simlock vrije Samsung S6 gekocht via Belsimpel.nl, haar sim-only abonnement heeft ze toen genomen bij UPC wat Ziggo werd en toen overging naar Vodafone.

Na 1.5 jaar heeft mijn broertje de telefoon overgenomen en een Lebara prepaid erin gezet waarmee hij belde.

Na 3 maanden had de telefoon een software update nodig, echter ging er iets mis tijdens het updaten en bleef de telefoon in een reboot loop, waarna de telefoon ter reparatie werd opgestuurd naar Samsung.

Bij het terugkrijgen van de telefoon bleek er opeens een simlock op te zitten toen hij zijn Lebara simkaart er weer in wilde doen. Melding: “Pincode SIM-netwerk geblokkeerd. Voer PUK van Sim-netwerk in.

Stap 1:
Contact gehad met Lebara en Vodafone voor een PUK code, maar beide codes werkte niet.

Stap 2:
Terug naar samsung om software te controleren, reactie van Samsung: software is goed en geinstalleerd zoals het moet.

Stap 3:
Belsimpel.nl gebeld en gevraagd of de telefoon wel echt simlock vrij was, bevestiging gekregen dat dit het geval was.

Stap 4:
Weer terug naar Samsung met de vraag hoe opeens een Simlock op een toestel kan komen terwijl hij simlock vrij was. Antwoord van Samsung: dat heeft de provider (Lebara of Vodafone) dan geinstalleerd.

Stap 5:
Vodafone en Labara bellen met de vraag hoe deze software geinstaleerd kan worden: beide antwoorden dat dit niet door hun geinstalleerd is en dat Samsung de unlock code moet geven.

Stap 6:
Telefoon zelf een hard reset gegeven waarbij de taal opeens veranderde is Sloveens, na controle van het IMEI nummer blijkt de telefoon uit Slowakije te komen.

Eind conclusie:
Samsung zegt dat het ligt aan de provider, de provider zegt dat het bij Samsung ligt en Belsimpel.nl zegt dat de telefoon simlock vrij geleverd is en dit nu niet hun probleem is.

Ik heb geen flauw idee wat ik nog kan doen om deze telefoon weer te gebruiken, daarnaast ben ik ook zwaar teleurgesteld in de service van Samsung en Belsimpel.nl.

Mvg,
Kevin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kevin85 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijk is.
Kevin85 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:58:
Bij het terugkrijgen van de telefoon bleek er opeens een simlock op te zitten toen hij zijn Lebara simkaart er weer in wilde doen. Melding: “Pincode SIM-netwerk geblokkeerd. Voer PUK van Sim-netwerk in.
Op basis hiervan durf ik wel te concluderen dat Samsung heeft zitten prutsen, aangezien zij de laatste zijn die het toestel in handen hebben gehad. Is het toestel al teruggeweest naar Samsung of heeft alleen de klantenservice aangegeven niks te hebben gedaan?

Wat je nog kan proberen is zelf met Kies of Odin de software er opnieuw op te zetten. Waarschijnlijk gaat daarmee ook je simlock eraf.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 22-01-2018 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin85
@rens-br Dank je wel voor het aanpassen van de titel.

Toestel is totaal drie keer terug geweest naar Samsung, twee keer via Dynafix en daarna nog een keer via de Samsung Service point in Amsterdam.
Elke keer werd weer gemeld dat de software gewoon goed geinstalleerd is en dat de simlock niet van Samsung is, ze kunnen hierdoor de simlock niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Ik heb net contact gehad met Belsimpel.nl en die komen met een vreemd verhaal. De telefoon is gekocht door Belsimpel.nl via een leverancier die blijkbaar telefoons uit Slowakij haalt, deze leverancier maakt de telefoons simlock vrij (blijkbaar koopt de leverancier ze met een simlock goedkoper in).

Nu is het geval dat de leverancier alleen binnen de garantie een unlock code geeft, aangezien de telefoon 2.5 jaar oud is krijg ik deze dus niet.

Belsimpel heeft toegezegd dat ze proberen met een oplossing te komen en dat ze mij over drie dagen terug bellen.

Ben benieuwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Of gewoon voor jouw type s6 de software downloaden bij sammobile en flashen met Odin.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
reyals schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:12:
Of gewoon voor jouw type s6 de software downloaden bij sammobile en flashen met Odin.
Maar dan update je toch aleen maar je software en verwijder je niet de simlock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dus

Belsimpel verkoopt jouw een telefoon, simlockvrij. Wat zij er niet bijvertellen is dat hun bron niet 100% zuiver is. Zij kopen de telefoons goedkoper aan omdat ze niet op de officiële manier simlockvrij gemaakt zijn.

Nu moet je een software update hebben (en heb je ook gehad!), en die zorgde ervoor dat de 'fix' van de bron van Belsimpel niet meer werkt. Gevolg: jij zit met de gebakken peren.

Belsimpel geeft hun fout toe, dus zij moeten jouw maar schadeloos stellen (op welke manier dat ook is).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Snake schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:55:
Dus

Belsimpel verkoopt jouw een telefoon, simlockvrij. Wat zij er niet bijvertellen is dat hun bron niet 100% zuiver is. Zij kopen de telefoons goedkoper aan omdat ze niet op de officiële manier simlockvrij gemaakt zijn.

Nu moet je een software update hebben (en heb je ook gehad!), en die zorgde ervoor dat de 'fix' van de bron van Belsimpel niet meer werkt. Gevolg: jij zit met de gebakken peren.

Belsimpel geeft hun fout toe, dus zij moeten jouw maar schadeloos stellen (op welke manier dat ook is).
Dat is nog eens snel en perfect samengevat! :D
Dit is inderdaad ook mijn gedachten, nu afwachten waar ze mee terug komen.

Denk namelijk dat zelf een update doen geen wonderen doet aangezien dit al door Samsung gedaan is, tenzij ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kevin85 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:00:
[...]

Dat is nog eens snel en perfect samengevat! :D
Dit is inderdaad ook mijn gedachten, nu afwachten waar ze mee terug komen.

Denk namelijk dat zelf een update doen geen wonderen doet aangezien dit al door Samsung gedaan is, tenzij ik iets over het hoofd zie?
Ik geef je zeer weinig kans dat dit gaat helpen. Het zou zelfs gek zijn moest dit werken aangezien dan iedereen een telefoon kan kopen in een land waar de prijzen lager zijn en dan flashen.

Ik vraag me wel af wat de persoon in Slovakije deed om er voor te zorgen dat zijn 'fix' een software upgrade overleefde, ofwel heeft hij een chip geflashed die geen software update kreeg via een Android update, maar nu dus wel, bij de reparatie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Dat vraag ik me ook af, er is niks wat ik kan doen qua flashen toch?

Reactie van Samsung:
Het is officieel niet illegaal om telefoons te importeren uit het buitenland. Maar veel 'discount' winkels doen dit, omdat je in oost-Europa toestellen kunt inkopen voor een lagere prijs dan in Nederland. Ik wil je dus adviseren om in de toekomst heel goed te checken of de telefoon die je koopt wel een Nederlands model is, en heel erg op te passen met dit soort discount-verkopers.

Als consument wordt je toch weer even goed misleid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 14:41
Heb je al een reactie van Belsimpel.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Het antwoord was dat er geen garantie meer op het toestel zat waardoor men niks meer kon doen. Na aandringen hebben ze het nogmaals doorgezet naar hun "technische dienst", weer drie dagen wachten op een antwoord.

Ik heb er echter niet heel veel vertrouwen in dat dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In 1e instantie had je gelijk naar de verkoper moeten gaan met problemen, dan sluit je heen en weer de schuld geven uit. ' toestel ingeleverd zonder sim-lock ' en komt retour met

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Dat is toen ook gebeurd, echter werd er aangegeven dat het toestel gewoon prima in orde was. Mijn broertje heeft toen allerlei stappen ondernomen waaronder 3x opsturen en meerdere telefoon gesprekken.

Iedereen vertelde mijn broertje ook dat de simlock van Vodafone kwam, waarschijnlijk zomaar opeens geinstalleerd. Echter de codes van Vodafone werkte niet. Dan snap ik ook wel dat je na 2 maanden er helemaal klaar mee ben en het erbij neerlegt.

Pas nadat ik dieper ging zoeken in het probleem kwam ik erachter dat het probleem bij de source ligt en niet bij een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Is dit niet een gevalletje printplaat swap met een simlock erop? Kortom dynafix heeft een printplaat uit een ander toestel gehaald die ze daar hadden liggen en in jou toestel gestopt. Geen rekening ermee houdend dat de andere een simlock erop heeft zitten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:26
Dan zou ik Belsimpel verantwoordelijk stellen dat ze een ander product geleverd hebben dan ze verkocht hebben.
En gelijk vanaf stap 1 de rechtsbijstand en de consumentenbond erbij betrekken, want dit geintje flikken ze dus vaker als ik het zo hoor.

https://www.consumentenbo...rocedure/conflict-geschil

edit:
Het gaat je dan niet om de garantie maar om de conformiteit van de aankoop, die voldoet niet. Namelijk simlock vrij. Tenzij er in de papieren van de aankoop staat buitenlands toestel simlockvrij gemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Morelleth op 30-01-2018 09:14 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
Quick update:
Telefoon is onderweg naar de leverancier in Slowakije waar de simlock verwijderd zal worden.
Ben benieuwd :)

New update:
Telefoon is terug gekomen en simlock vrij gemaakt, telefoon is echter wel geroot en gaf elke keer de melding dat het besturingssysteem op een niet-toegestane manier is gewijzigd. Na een software update via Smart Switch was dit echter verholpen :)

Kan slotje op en allemaal bedankt voor het meedenken! :D

[ Voor 56% gewijzigd door Kevin85 op 26-02-2018 19:46 ]

Pagina: 1