Office 2016 mogelijk zónder Microsoft account?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort ben ik overgestapt/geupgrade naar windows 10 pro. Daar hoort ook een nieuwe nieuwe up-to-date office bij.

Nu installeer ik bij veel klanten (particulier) MS office 365 of 2016, en het valt mij op dat er altijd, ook als er een key aanwezig is, om een MS account gevraagd wordt. Na googlen schijnt het zo te zijn dat die key een redeem-key is, die bij installatie omgezet word in een "normale" code en dan het niet mogelijk is om zonder MS account je office te activeren.

Allemaal leuk en aardig, maar anno 2018 komt men werkelijk om in de accounts en ik kan niet begrijpen waarom het voor een programmasuite als office (of bv windows) nodig moet zijn om een MS account te hebben. Ik ben al in bezit van een google account en dat vind ik meer dan zat. Straks moet ik nog een account hebben om naar de plee te gaan.... }:O

Mijn vraag is dus: is het mogelijk office 2016 te kopen en activeren zonder daarbij een MS account te hoeven gebruiken? Dit is een principe kwestie. En ja, voor dat principe ben ik bereid te betalen als het bijvoorbeeld een professional plus editie moet zijn.

Alternatief zou zijn over te stappen naar libreoffice (bespaard ook nog geld ook :+ )

Overigens studeer ik aan de Radboud Universiteit / Radboudumc, dus ik het eventueel via surf of slim krijgen.

Hoe gaat dit op zakelijke omgevingen? Is key-only activering alleen mogelijk met volume licensing?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 21-01-2018 23:47 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 674295 op 22-01-2018 01:28)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ken de klacht. Helaas lijkt het met de home and small business-versies niet meer mogelijk. Zie
Rohn007 in https://answers.microsoft...dd-4dcc-bcfa-aa135d8f1c63
Anoniem: 674295 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:18:
[...]

Maar zoiets als office 2016, dat snap ik niet.
Je denkt hier denk ik nog aan de oude offline-versies van office (officieel t/m 2010). Tegenwoordig is MS Office een online dienst waarbij je de oude lokale installatie bij krijgt. Zo moet je het in ieder geval zien, volgens mij. Niet dat ik dit zo cool vind, hoor. MS trekt je zo hun cloud in terwijl jij gewoon Word, Excel en Outlook wilt hebben. :r

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:04
Je kan een ander emailadres (gmail) gebruiken om je microsoft account aan te maken. Je hoeft dus niet een volwaardig microsoft/outlook/live/hotmail account te creëren.

Het idee is juist dat een account makkelijker werkt met (her-)installeren, dan een productkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@PROnline Dat begrijp ik ;)

Sterker nog, op mijn google account zit nog een MS account. Die staat momenteel in de cool down periode om verwijderd te worden. Echter zoals ik al eerder aangaf is het een principekwestie.

Dat office zo nu en dan telemetrie naar MS stuurt of de key controleerd dat snap ik en daar zie ik ook het nut van in. Echter dit is gewoon een ordinaire dwangmethode om consumenten een MS account aan te smeren.

Windows 10, de windows 10 store werkt allemaal prima zonder account. En dan zou de meest gebruikte kantoorsuite ter wereld voor consumenten ineens niet kunnen werken zonder account?

Moet je voorstellen dat google chrome zou vereisen om een google account te hebben. Dan zou T.net te klein zijn ;)

Als het echt niet mogelijk is om zonder MS account office 2016 te gebruiken, stap ik over naar libreoffice.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 22-01-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 17:02
Anoniem: 674295 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:23:
Hoe gaat dit op zakelijke omgevingen? Is key-only activering alleen mogelijk met volume licensing?
Welke andere optie zie jij zakelijk nog meer? Zakelijk heb ik eigenlijk alleen te maken met Surf, VL en 365. Er rest verder niets, ESD ofzo? Ik snap dat het vreemd is dat dit tegenwoordig zo werkt, maar ik ben eigenlijk wel blij met het gegeven dat dergelijke informatie account gebonden is. Ik zie mijzelf codes kwijtraken terwijl een accountwachtwoord hersteld kan worden. Er zit wel een risico aan, als je mailbox wordt gekraakt bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
PhaeTom schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:03:
[...]

Welke andere optie zie jij zakelijk nog meer? Zakelijk heb ik eigenlijk alleen te maken met Surf, VL en 365. Er rest verder niets, ESD ofzo? Ik snap dat het vreemd is dat dit tegenwoordig zo werkt, maar ik ben eigenlijk wel blij met het gegeven dat dergelijke informatie account gebonden is. Ik zie mijzelf codes kwijtraken terwijl een accountwachtwoord hersteld kan worden. Er zit wel een risico aan, als je mailbox wordt gekraakt bv.
Nou dat is dus precies wat ik vraag ;)

Offtopic:
Is dit nu zo'n rare vraag? Waarom accepteren we tegenwoordig maar kwakkeloos dat overal een account voor moet zijn? Ja er zitten meer voordelen dan nadelen aan, echter we geven zo wel weer een stuk digitale vrijheid op. Zo heb je bv geen inspraak op de voorwaarden, je hebt ze maar te accepteren (of niet).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 22-01-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 674295 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:58:

Dat office zo nu en dan telemetrie naar MS stuurt of de key controleerd dat snap ik en daar zie ik ook het nut van in. Echter dit is gewoon een ordinaire dwangmethode om consumenten een MS account aan te smeren.
Dit snap ik dan weer niet, je hebt Windows 10, Office 2016, je gebruikt daadwerkelijk hun producten, hoe is dit nu nog 'ordinair'? Dat zou zijn als jij privacy settings van google wil aanpassen, maar om die settings te kunnen aanpassen (zoals zoekhistory van youtube - trouwens nog zo'n leuke), moet je dus een google account hebben.

Hoe installeer jij dan Windows 10? Zonder MS account? Basis als jij Win10 hebt (en dus ook email, calender, onedrive etc), kan je Office daar ook gewoon bij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Voor Office 365 is een account natuurlijk logisch, het is immers grotendeels een clouddienst met daaraan eventueel afhankelijk van het plan een lokale installatie.

Voor een retail office versie lijkt het mogelijk minder logisch, echter ik heb nog nooit iemand permanent zijn MS account zien verliezen, PKC's met de installatie code erop echter geregeld en dan is het zo nu en dan pech hebben en een nieuwe versie kopen. Al met al zie ik dit niet als verslechtering. Voor Windows 10 is een MS account trouwens voor zover ik weet niet nodig (ik gebruik het zelfs bijv. niet).

Google Chrome vergelijken met een Office Suite zie ik niet echt, maar wil je bijv. een Chromebook in gebruik nemen dan is voor zover ik weet een google account wel vereist al kun je daarna alleen om te browsen ook een guest account aanmaken, maar andere functionaliteit werkt dan voor zover mij bekend niet.

Zakelijk heb je inderdaad nog wel gewoon key only activatie, al zul je voor toegang tot de Volume License Portal waar de key's staan en het digitaal ondertekenen van de contracten wel een MS account moeten hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:14:
[...]

Dit snap ik dan weer niet, je hebt Windows 10, Office 2016, je gebruikt daadwerkelijk hun producten, hoe is dit nu nog 'ordinair'? Dat zou zijn als jij privacy settings van google wil aanpassen, maar om die settings te kunnen aanpassen (zoals zoekhistory van youtube - trouwens nog zo'n leuke), moet je dus een google account hebben.

Hoe installeer jij dan Windows 10? Zonder MS account? Basis als jij Win10 hebt (en dus ook email, calender, onedrive etc), kan je Office daar ook gewoon bij.
Windows 10 gebruiken en activeren kan gewoon zonder MS account hoor.

En omdat ik alles al van Google hebt wil ik simpelweg geen MS account. Ook niet eentje die ik niet actief gebruik (kan je weer wachtwoorden en herstel opties bij gaan houden etc).

OneDrive gebruik ik dan ook niet, ik gebruik Drive. Zoals ik al zeg ik het puur een principe kwestie dat ik geen MS account wens te gebruiken.
Dennism schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:17:
Voor Office 365 is een account natuurlijk logisch, het is immers grotendeels een clouddienst met daaraan eventueel afhankelijk van het plan een lokale installatie.

Voor een retail office versie lijkt het mogelijk minder logisch, echter ik heb nog nooit iemand permanent zijn MS account zien verliezen, PKC's met de installatie code erop echter geregeld en dan is het zo nu en dan pech hebben en een nieuwe versie kopen. Al met al zie ik dit niet als verslechtering. Voor Windows 10 is een MS account trouwens voor zover ik weet niet nodig (ik gebruik het zelfs bijv. niet).

Google Chrome vergelijken met een Office Suite zie ik niet echt, maar wil je bijv. een Chromebook in gebruik nemen dan is voor zover ik weet een google account wel vereist al kun je daarna alleen om te browsen ook een guest account aanmaken, maar andere functionaliteit werkt dan voor zover mij bekend niet.

Zakelijk heb je inderdaad nog wel gewoon key only activatie, al zul je voor toegang tot de Volume License Portal waar de key's staan wel een MS account moeten hebben.
Precies, je slaat de spijker op z'n kop.

Een chromebook heeft een hele goede reden om een account te vereisen, juist omdat deze apparaten zijn gemaakt met de cloud in gedachten. Net als 365, ook erg op de cloud gericht. Dat is dan ook een keuze.

Ik ben in principe niet tegen het hebben van een account voor bepaalde zaken, of het werken in de cloud of telemetrie oid. Echter omdat ik al een google account heb, ben ik er op tegen om een MS account aan te maken om office überhaupt te kunnen activeren.

En datzelfde office is, laten we eerlijk zijn, als studen toch wel min of meer verplicht om te hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 22-01-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 22-01-2018 00:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik ken de klacht. Helaas lijkt het met de home and small business-versies niet meer mogelijk. Zie
Anoniem: 674295 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:18:
[...]

Je denkt hier denk ik nog aan de oude offline-versies van office (officieel t/m 2010). Tegenwoordig is MS Office een online dienst waarbij je de oude lokale installatie bij krijgt. Zo moet je het in ieder geval zien, volgens mij. Niet dat ik dit zo cool vind, hoor. MS trekt je zo hun cloud in terwijl jij gewoon Word, Excel en Outlook wilt hebben. :r

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:29:

[...]

Die website kwam ik idd ook tegen, gelukkig zijn er nog meer mensen die het ronduit niet met het beleid van MS eens zijn :)

De grap is dus dat switchen van google naar MS wat mij betreft ook een optie zou zijn. Maar dan zit ik weer met mn android telefoon... :z

Momenteel draait hier office 2007 en dan kan eigenlijk echt niet meer (zeker niet naast het strakke windows 10 :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dan pak je een 2013 als het daar nog wel mogelijk is ;) vrijwel dezelfde looks als 2016 :P Geen idee of het mogelijk is trouwens, heb de laatste jaren alleen met Office 365 en zakelijke VLK edities gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Pricewatch zoeken: Office 2013 Het wordt nog wel verkocht. Maar ik vrees dat de schade al geleden is ;) Volgens mij kun je een OEM niet downgraden.

[ Voor 114% gewijzigd door Room42 op 22-01-2018 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dennism schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:37:
Dan pak je een 2013 als het daar nog wel mogelijk is ;) vrijwel dezelfde looks als 2016 :P Geen idee of het mogelijk is trouwens, heb de laatste jaren alleen met Office 365 en zakelijke VLK edities gewerkt.
Helaas.... 2013 vraagt keurig om een code (welke ik nu ook gekocht heb) waarbij het de door mij ingevuld code accepteerd door middel van een groen vinkje. Om mij één scherm later te vragen om deze code te koppelen aan een MS account om verder te kunnen gaan. Echt ongelooflijk dit :r

Dus als iemand nog een ongebruikte geldige licentie voor 2013 zoekt... Stuur mij een PM :+

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 22-01-2018 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 674295 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 01:25:
[...]

Helaas.... 2013 vraagt keurig om een code (welke ik nu ook gekocht heb) waarbij het de door mij ingevuld code accepteerd door middel van een groen vinkje. Om mij één scherm later te vragen om deze code te koppelen aan een MS account om verder te kunnen gaan. Echt ongelooflijk dit :r

Dus als iemand nog een ongebruikte geldige licentie voor 2013 zoekt... Stuur mij een PM :+
Werkt dit ook niet? http://windows7themes.net...ithout-microsoft-account/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Euh, een MAK is gewoon nog zonder Microsoft account hoor. Maar zomaar uit benieuwdheid: wat is het voordeel van een Office zonder 365? Dat is net als een auto zonder banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

rjong5

?

Trommelrem schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:27:
Euh, een MAK is gewoon nog zonder Microsoft account hoor. Maar zomaar uit benieuwdheid: wat is het voordeel van een Office zonder 365? Dat is net als een auto zonder banden...
Waarom moet alles in de cloud? Sommige mensen willen nog steeds bestanden lokaal opslaan ( net als vroegah ).

Niet iedereen wil alles kunnen benaderen van overal vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom moet het de MS-cloud zijn als je toch cloudbased wilt werken? En wat is er mis met lokale storage en e-mail voor distributie van je office-documenten? Alsof Office er nooit zonder cloud is geweest 8)7

MS heeft alleen de banden van de auto gesloopt en deze kun je nu alleen nog krijgen als je een account aanmaakt.

Maar je zal wel zitten te trollen :P Sorry dat ik hap.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 22-01-2018 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
rjong5 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:34:
[...]

Waarom moet alles in de cloud? Sommige mensen willen nog steeds bestanden lokaal opslaan ( net als vroegah ).

Niet iedereen wil alles kunnen benaderen van overal vandaan.
Met Office 365 Business Premium en E3 kun je je bestanden gewoon lokaal opslaan hoor:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fqrr97hty5.png
Met Office 2016 Standard en ProPlus ook.
Dit is een feature die de komende Office versies gewoon blijft hoor.

En andersom ook: Met de Standard en ProPlus, eventueel via MAK, kun je ook gewoon in SharePoint opslaan, alleen dan heb je een aparte E1 licentie nodig.

Wat jij bedoelt is dit. Maar dit probleem zal je ook krijgen bij de non-Cloud versie van Office 2016. Die slaat ook op in SharePoint by default.

[ Voor 24% gewijzigd door Trommelrem op 22-01-2018 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MAK key's kun je echter alleen met een volume contract kopen, niet iets voor een individuele aanschaf.

De rest zie ik trouwens ook niet echt, het enige dat je uit mijn hoofd mist bij een standalone versie niet gekoppeld aan een Office 365 is opslaan in de cloud wanneer je bijv. Office 365 Pro Plus en Office 2016 Professional Plus uit het volume license programma vergelijkt, niet echt een big deal. En voor zover ik weet staat opslaan in de cloud ook niet default aan zolang je niet ingelogd bent met een Office 365 account.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennism op 22-01-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ost
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-04 13:44

ost

Los van de cloud toeters en bellen is Office 365 een abonnement dienst.
De "lokale" install is eigenlijk niet meer dan een App-v pakket welke wordt "gestreamd" naar je pc.
Stop je het abonnement dan stopt Office 365 ook met werken.

De Office 2016 versie is wel degelijk een MSI based lokale install eens gekocht kan je het altijd blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, lees de reacties onder het artikel ook maar eens. De schrijver heeft de helft van het proces weggelaten; daarna vraag office om de key te koppelen aan een MS account en daar kom je niet omheen 8)7
Pagina: 1