Probleem met koeling > welke oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zoek
Koeling

Wat is je budget?
Zoveel als nodig is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
i7 4790
Gigabyte ga-z97p-d3
Geforce 960
8GB RAM

Een systeem wat al een paar jaartjes oud is gebruiken we voor wat Adobe rendering en livestreaming via vMix (ffmpeg). Een tijdje terug is er een nieuw moederbord in gestopt om een extra PCI-E slot te krijgen (voor een extra capture card). Sindsdien hebben we echter zeer inconsistente prestaties gehad, waarbij vMix extreem ondermaats presteerde ten opzichte van voor de moederbord switch.

Eerst dacht ik dat het probleem in vMix zat, maar ik ben nog eens goed naar de hardware gaan kijken en heb wat tooltjes gerund en kwam tot de ontdekking dat de CPU idlet op 80 graden. Ik heb thuis dezelfde CPU en die peakt op 80 graden op volle load. Als ik de falende CPU stresstest dan schiet hij naar bijna 100 en gaat hij dus throttlen. De kloksnelheid stort naar minder dan 1ghz.

De vraag is nu eigenlijk: kan dit komen door het nieuwe moederdbord, bijv een bios-instelling, of moet dit opgelost worden met een extra koeler? Zo ja, wat voor/hoeveel koeling moet ik toevoegen om tot een acceptabele temperatuur te komen op volle load?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Klinkt meer alsof de huidige koeler niet goed gemonteerd zit?

---RAWE CEEK!!!---