Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Vraag

• Kpt.RubberEend
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06-09-2018
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe computer maken en zelf in elkaar zetten. Nu is mijn vraag: kan ik de 500GB hdd van mijn vorige systeem hergebruiken ? en hoe formateer ik deze HDD als dit de enigste opslag is die mijn oude systeem heeft. Ik ga namelijk een SSD gebruiken voor windows en belangerijke programma's. Kan ik de HDD gewoon aansluiten in het nieuwe systeem en de OS op de SSD zetten en die booten ?

Beste antwoord (via Kpt.RubberEend op 22-01-2018 21:57)

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
quote:
Kpt.RubberEend schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:42:
kan ik de 500GB hdd van mijn vorige systeem hergebruiken ?
Tenzij het een (hele) oude schijf is, kan dat.
quote:
en hoe formateer ik deze HDD als dit de enigste opslag is die mijn oude systeem heeft. Ik ga namelijk een SSD gebruiken voor windows en belangerijke programma's. Kan ik de HDD gewoon aansluiten in het nieuwe systeem en de OS op de SSD zetten en die booten ?
Het makkelijkste is eerst de boel bouwen met alleen de SSD erin. OS erop zetten. Uitschakelen, HDD eraan hangen. Booten vanaf SSD en HDD formatteren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
quote:
Kpt.RubberEend schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:42:
kan ik de 500GB hdd van mijn vorige systeem hergebruiken ?
Tenzij het een (hele) oude schijf is, kan dat.
quote:
en hoe formateer ik deze HDD als dit de enigste opslag is die mijn oude systeem heeft. Ik ga namelijk een SSD gebruiken voor windows en belangerijke programma's. Kan ik de HDD gewoon aansluiten in het nieuwe systeem en de OS op de SSD zetten en die booten ?
Het makkelijkste is eerst de boel bouwen met alleen de SSD erin. OS erop zetten. Uitschakelen, HDD eraan hangen. Booten vanaf SSD en HDD formatteren.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Check even de SMART van de oude HDD of ie nog goed is, bijvoorbeeld met CrystalDiskInfo.

• Renault
  • Laatst online: 24-03 08:59
Als zowel je oude HDD als de nieuwe SSD een SATA-aansluiting hebben, klopt je verhaal: sluit de SSD alléén aan en installeer daarop Windows, nadat je in de BIOS hebt gecontroleerd of de SATA-interface in AHCI-mode staat. Zoniet: AHCI aanzetten. Daarna dus windows installeren. Daarna pas de HDD aansluiten en in gebruik nemen.

En vooraf even de HDD-Snart gegevens hier neerzetten is idd. ook slim: Check je SMART

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True