Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Win10 Lenovo Thinkpad S540 - probleem afsluiten LED knippert

Pagina: 1
Acties:

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:12
Probleem opgelost, zie update

Mijn laptop heeft sinds een paar maanden een nieuw geïnstalleerde versie van windows 10.
Sinds ik deze opnieuw heb geïnstalleerd sluit mijn laptop niet meer volledig af - kale versie met de nodige drivers.

De machine sluit af maar de ventilator blijft draaien en het powerlampje blijft knipperen.
De computer reageert niet meer op het keyboard of op de powerbutton. Ik moet deze 5 seconden indrukken voordat de computer volledig afslaat.
Hetzelfde met hibernate en slaapstand.

In de event manager zie ik geen problemen.
Een paar maanden geleden werkt het nog alles prima, maar dankzij update 1709 werd de schijfvolgorde en bootsector verandert en kon ik opnieuw beginnen.

Ik heb al bios updates uitgevoerd en fast boot / fast shutdown uitgeschakeld.
Ook heb ik Intel(R) Management Engine Interface naar 11.7 geupdate in de Power Management de de tab Allow Computer to Turn off This Device to Save Power uitgevinkt.
Er is geen extra anti-virus geïnstalleerd.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

[update]
Het was toch de Intel Mangement Engine Interface.
Na een de-installatie en her-installatie doet alles het zoals het hoort.

[Voor 11% gewijzigd door Zeus op 22-01-2018 19:30. Reden: oplossing gevonden]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True