Aanschaf TV-Kaart..

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo,
ik ben van plan een tv-kaart aanteschaffen.. Welke kan ik naar jullie mening het best kopen..
De kaart moet tv-out ondersteunen, moet stereo zijn, een teletekst aankunnen...
En als het evenkan met een decoderprogje ook Canal+ kijken... ;)

Thanx.

Verwijderd

Tja, toch jammer dat die zoekoptie 't niet doet.
Er is namelijk heel veel hierover gepost...

Maarja, wat maakt 't ook uit: MiroVideo PCTV Pro :)

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 11:55
Is dit ook de beste kaart om EN DVD op je tv te kijken EN bijvoorbeeld DivX filmpjes. Of kan je dan beter een simpele mpegkaart kopen, ik hoef namelijk geen tv op m'n compu te kunnen kijken.
Ik heb een athlon 550 128MB, G400 SH

Verwijderd

Euhhh, een TV tunerkaart is bedoeld om TV op een PC te kijken....
Wat jij bedoeld kan met een mpeg kaartje of een videokaart met TV-Out

Verwijderd

ah ik zie nu wat je bedoelt...
ik had over de TV-out heen gelezen.

Een TV-tuner is idd wat anders dan een decoderkaart.
Een TV-tuner is gewoon om TV en Teletext te kijken op je PC, en een MPEG decoderkaart gebruik je om hardwarematig MPEG2 (DVD) te decoderen. Hier zit vaak een TV-out, en S/P-DIF out. De TV-out is vele malen beter dan een TV-out die je vindt op een gewone (AGP) videokaart.

Als jij gewoon DVD wilt kijken op je TV, kun je het beste een MPEG-decoderkaart kopen. Als je genoeg PCI-sloten hebt kun je uiteraard ook nog een TV-kaart erbij nemen, maar als het je alleen om de teletekst gaat, kun je dit ook via internet bekijken

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Nou, ik heb dus net zo'n Miro PCTV Pro gekocht. Alleen nu kan ik niet TV kijken in overlay... Dat kon met m'n vorige tv-kaart (de gewone PCTV) wel... Ik weet dat het te maken heeft met de drivers van m'n videokaart (TNT2)... Maar ik heb nu al ik weet niet hoeveel verschillende drivers geprobeert, zonder resultaat... Nu draai ik met de 5.13 drivers, maar ook dan werkt overlay niet... :'(

Iemand een idee?

P.S. Zit trouwens geen TV out op...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Martijn.. probeer het eens in een andere kleurdiepte, terugzetten naar 16bits hielp bij mij.
Helaas werkt de PCTV niet in een niet-busmastering PCI slot dus doe ik hem maar weg... koop wel de USB uitvoering :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Martijn
Thanx Zer0, het werkt nu, alleen krijg ik nu nog in overlay vaak strepen, als het beeld snel beweegt. Ook dat had ik met m'n vorige kaart niet, heb jij dat ook?

• Coyote
  • Laatst online: 08-04-2021
Martijn,

dat probleem met het overlay is idd bekend.
Je kunt het echter oplossendoor in de registry een key te veranderen van 1 naar 0:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\NVIDIA\DirectDraw\Overlaymode

Bij mij werkt het in ieder geval goed. alleen onder win2k bestaat die key niet en weet ik dus ook niet hoe je daar da hardware-overlay weer in kunt schakelen.

• Martijn
Ja, Overlay werkt nu, maar hij streept nog ontzettend... :'(
Heeft niemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

je kijkt 'm toch wel in 1024x768 he?

• Martijn
Ja, 1024*768*16 bit op een Viper V770 met de 5.13 drivers. Ik heb al 10 verschillende driverversies geprobeert ofzo, maar het mocht niet baten... :(

• Coyote
Komen die strepen alleen voor bij wat snellere bewegingen?? Dan is het normaal. Is de interlace die de pctv-applicatie toepast om de refresh-rate wat te versnellen.

ALs je de nieuwe drivers (versie 4.0) vanaf de pinnacle website neerhaalt (moet je kijken bij de drivers voor de pctv-rave) kun je die optie aan en uitzetten.

• Martijn
Ja, klopt, als ik het uitzet, zijn de strepen weg, maar het lijkt dan dat het beeld niet helemaal meer vloeiend loopt... :'(
Met interlace aan heb ik daar weer geen last van. Is er geen manier om die strepen weg te krijgen zonder snelheidsverlies??

Martijn

• Coyote
Je kunt proberen om m.b.v. multires je pc op 800x600 te zetten of zo. Zal wel schelen. Voordeel van multires is dat je met 1 klik de resolutie kunt veranderen.
Dus als je full-screen wilt kijken, ff op 800x600 zetten...
Ik switch ook wel eens omdat ik op 800x600 op mijn monitor het beeld dan schermvullend (tot verder dan de randen van mijn monitor). Dat kijkt wat prettiger.
Pagina: 1