Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een TV tot €600,-.

Nu vraag ik me af of we beter een 4K TV kunnen kopen of een Full HD. De content zal voornamelijk Full HD zijn (televisie, Netflix) of streamen met een lagere resolutie. Full HD voldoet in feite dus prima. Echter, gezien het grote aanbod 4K tv’s en de huidige upscaling, raden jullie aan een 4K of Full HD TV te kopen?

Ik heb gekeken naar de Sony KD-49XE7096 en de Samsung UE49MU6100, beiden 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jackssonss schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:39:
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een TV tot €600,-.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.

In het merendeel van de huiskamers zal een full-hd televisie prima zijn. De markt schuift echter richting 4k dus het aanbod aan full-hd televisies wordt steeds schaarser. Probeer er wat reviews bij te zoeken. In mijn ogen ben je beter af met een goede full-hd dan met een matige 4k. Het genoemde budget maakt de zoektocht waarschijnlijk niet makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
S1NN3D schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:48:
[...]
In het merendeel van de huiskamers zal een full-hd televisie prima zijn. De markt schuift echter richting 4k dus het aanbod aan full-hd televisies wordt steeds schaarser. Probeer er wat reviews bij te zoeken. In mijn ogen ben je beter af met een goede full-hd dan met een matige 4k. Het genoemde budget maakt de zoektocht waarschijnlijk niet makkelijker.
Bedankt. Ik zal nog meer reviews lezen. Denk je echter niet dat door de grote vraag naar 4K, terwijl er nog heel weinig content is, er schaalvoordelen ontstaan waardoor die budget 4K TV’s beter zijn dan de even dure Full HD TV’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:06
Jackssonss schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:19:
[...]

Denk je echter niet dat door de grote vraag naar 4K, er schaalvoordelen ontstaan waardoor die budget 4K TV’s beter zijn dan de even dure Full HD TV’s?
Nee dat denk ik niet.
Full HD is een veel volwassener product, veel verder door ontwikkeld. Een 4K tv voor 600 euro is gewoon (nog) niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou geen Full HD weten die nog over is en beter is dan genoemde modellen ... .De Sony heeft een IPS paneel en de Samsung een VA dus dat zal misschien eerder nog de keus bepalen dan het aanwezige smart systeem.

Tweedehands is er overigens vast wel genoeg te vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 22-01-2018 20:25 ]