Nieuwe Gametoetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-02 18:24
Goede avond allemaal

Ik ben van plan een nieuwe toetsenbord te kopen. Welke beter is om te nemen weet ik zo zelf niet. Ook niet na lezen en kijken van verschillende reviews.

Ik zoek een?
Een Gaming Toetsenbord

Wat is je budget?
Rond 170 euro ongeveer. Dus tientje ofzo erbij is niet erg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee heb geen voorkeur voor een merk, maar heb wel een aantal opgezocht die mij aanspreken.

- Razer BlackWidow X Chroma Mercury
- Corsair K70 RGB Rapidfire
- Roccat Skeltr

Roccat Skeltr spreekt me erg aan, maar ik weet niet of Membraan toetsen aan te raden zijn en of ze wel fijn zijn? Toetsenbord zal voornamelijk gebruikt worden voor MMORPG en Simulatie games. Omdat mijn huidige toetsenbord het begeven heeft moet ik eerst een toetsenbord aanschaffen en later een keer Stuur voor Sim games.

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 01:25
Welke features die jij zoekt heeft een gamingtoetsenbord wel, die een gewoon toetsenbord niet heeft? (Waaròm zoek je een gamingtoetsenbord?)

MMORPGs betekent vaak relatief lange sessies, dus ergonomie is belangrijk en het is misschien handig als je knoppen kunt herprogrammeren.

Kijk eens naar een Kinesis Gaming Freestyle Edge, met de optionele steunen waarmee je beide delen kunt verhogen. Een plat toetsenbord vereist namelijk rotatie van je onderarmen tot zo goed als het maximum, om er voor te zorgen dat je handpalmen naar de tafel wijzen, met spierspanning en dus extra risico op RSI tot gevolg.

Het standaard van de Roccat Skeltr kantelt het toetsenbord schuin naar je toe, hetgeen ergonomisch gezien een heel slecht idee is. Daarnaast is hij natuurlijk te breed, maar dat geldt hoogstwaarschijnlijk voor al je voorbeelden, want ze hebben zowel een numpad als een blokje met home/end/pgup/pgdn/ins/del. Ik zou eerder een losse USB numpad links van mijn toetsenbord plaatsen als ik niet zonder zou kunnen.

De Razer heeft geen polssteun, dus is hij waardeloos tenzij je een polssteun koopt om er vóór te leggen. Zonder polssteun liggen je polsen lager (+op een hard oppervlak...) en moeten je vingers dus meer omhoog om bij de toetsen te komen. Zelfde probleem als de Roccat dus.

De Corsair heeft wèl een polssteun, die ook lang genoeg is, ookal zit 'ie mijns inziens te laag t.o.v. de hoogte waarop de knoppen zich bevinden. De beste van je drie voorbeelden. Ook de mooiste. :P

P.S. "nieuw toetsenbord" i.t.t. "nieuwe toetsenbord", dus "nieuw gametoetsenbord".

[ Voor 194% gewijzigd door Roenie1 op 23-01-2018 11:24 ]