Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een 4g modem van T-mobile.
Voor een domoticanetwerkstation heb ik een ethernetkabel nodig.
Via marktplaats heb ik een 3com wireless accesspoint gekocht, met een ethernet uitgang. Type: 3CRWE454G72
Deze wordt wel herkend, krijg verbinding maar geen internet en kom ook niet in de pagina van het apparaat.

Wat ik gedaan heb:
de 3com gereset naar factory defaults. Er zijn een paar default ip-adressen: 192.168.1.2
Omdat het 4g modem vanaf fabriek 192.168.8.1 heeft heb ik het IP veranderd in 192.168.1.1. zodat de DHCP range klopt met factory default van de 3com.
De 3com weer aangesloten. Hij verschijnt als netwerk in de lijst, kan verbinding maken maar geen internet.
Via wireshark gekeken dat ip van het apparaat 169.254.116.101 is; hier kom ik ook niet op.
Ethernetkabel aangesloten, hiermee krijg ik ook geen verbinding met het apparaat.

Mijn vraag: hoe kan ik dit apparaat bereiken en instellen? Hoe zorg ik dat deze juiste IP krijgt van 4g modem zodat ik ook via deze internet kan krijgen.

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begrijp ik het goed dat je dit wilt bereiken?

Internet --- 4g modem - - - WiFi - - - 3Com AP --- Ethernet --- domotica-apparaat

Zo ja ben je dat apparaat in de verkeerde modus aan het gebruiken (als het al gaat werken). Een AP zet een draadloze netwerk op. Jij wilt verbinden met een draadloos netwerk. Daarvoor moet je je AP instellen als wireless (client) bridge. Het enige wat je nu gedaan hebt is een AP opzetten die nergens mee verbonden is. Nogal logisch dat er dan geen internetverbinding of DHCP server actief is.

Kijk dus of je die instelling hebt in de AP. Dan zul je in de AP instellingen moeten invoeren om te verbinden met je primaire AP (de 4G modem van T-Mobile).

Let op dat gezien de extreme leeftijd van je 3Com AP (3Com bestaat al 9 jaar niet meer...) het mogelijk is dat je qua instellingen problemen krijgt bij verbinden met een modern netwerk. Om te beginnen is het een 802.11g apparaat. Dat betekent dat het alleen in de 2.4GHz werkt en niet kan werken met '802.11n greenfields'/'802.11n only' instellingen. Die staat zelden per default ingesteld, dus dat is ws niet zo'n punt. Wel een mogelijke uitdaging: de meest actuele securitystandaard voor WiFi is WPA2. Mogelijk ondersteunt de 3Com AP maximaal WPA(1). In dat geval moet je kiezen tussen best mogelijke beveiliging voor je netwerk (WPA2) en een instelling waar de stokoude AP mee kan werken (WPA/WPA2). Het is mogelijk dat een 802.11g apparaat WPA2 ondersteunt, maar sinecure is dat allerminst.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welk T-Mobile 4G modem heb je gekregen? Als ik mij niet vergis hebben die dingen namelijk ook gewoon ethernet poorten.