Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart werkt niet meer na Ryzen upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KoenDeDictator
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13-02-2018
Mijn vraag
Ik heb laatst mijn computer geüpgrade, alleen nu doet mijn videokaart het niet meer.
Ik krijg een blue screen error, waarbij hij zegt dat pci.sys niet werkt.
Ik heb mijn beeldscherm op mijn videokaart verbonden.
Eerst installeer ik de chipset drivers, dan doet hij niet gek. Maar wanneer ik videokaart drivers download dan gaat het opeens niet goed. En dan vlak na het opstarten krijg ik een bluescreen error.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 1600
Gigabyte ga-ab350 gaming 3
Crucial ballistix sport 8gb 2400mhz ddr4
MSI radeon r7 240
Windows 7 64bit ultimate

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb drivers meerdere male geïnstalleerd. Soms krijg ik bij radeon driver installer error 99 disable driver signature.
Ik probeer ook een foto online te zetten van de blue screen error.
Edit:
Link: https://i.imgur.com/w5vtqC4.jpg
Windows meerdere keren heringestalleerd.

Oplossing is download Windows 10

[Voor 6% gewijzigd door KoenDeDictator op 23-01-2018 21:25]

Beste antwoord (via KoenDeDictator op 23-01-2018 21:24)

• kwibox
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:03
Of gewoon updaten naar windows 10.

Heb ik als verstokte windows 7 gebruiker en hater van "app" en "app store" op een desktop computer afgelopen week ook maar gedaan. En nog geen spijt van gehad, het zit er weer fris en strak uit, en draait nog een stuk vlotter ook nog (op een recente skull canyon nuc).

Alle reacties

• kwibox
Geen herinstallatie van je windows gedaan?

Ga dat eerst ff doen, windows kan vaak (altijd) niet zo goed omgaan met een plots andere cpu.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Afwezig soms

Je weet dat Windows 7/8.x officieel Ryzen niet meer ondersteund, je zult bepaalde drivers dan eerst moeten slipstream voor je nog maar kunt installeren.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KoenDeDictator
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Ik heb Windows meerdere keren geïnstalleerd.
Ik ga nu kijken naar drivers slipstream.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• kwibox
Of gewoon updaten naar windows 10.

Heb ik als verstokte windows 7 gebruiker en hater van "app" en "app store" op een desktop computer afgelopen week ook maar gedaan. En nog geen spijt van gehad, het zit er weer fris en strak uit, en draait nog een stuk vlotter ook nog (op een recente skull canyon nuc).

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-04 20:03

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is sowieso een goed idee om een bios update te doen bij Ryzen indien je nog niet de laatste versie hebt. Maakt het systeem stabieler met sneller geheugen. Korte vraag, heb je 2 latjes geheugen? Dat is aan te raden omdat je dan gebruik kan maken van dual channel.

Battle.net tag

• KoenDeDictator
Nee ik heb 1x gebruikt voor latere upgrade.

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-04 22:34

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Als je het maximale uit Ryzen wilt halen is Windows 10 sowieso aan te raden.
Probeer de kaart anders ook even in de oude PC of een andere om te kijken of hij daar wel werkt.
En anders een ander PCI-E slot proberen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• KoenDeDictator
Bedankt hij doet het nu!

Windows 10 deet het hem!

• kwibox
Fijn! Voor het uitschakelen van apps die meegeleverd worden maar je toch niet gebruikt (xbox, finance en dat soort troep) zijn hele handige powershell commando's beschikbaar. Het enige wat ik irritant vond was OneDrive, maar die kan je na deinstallatie uit de verkenner knallen met een register wijziging (of group policy als je pro hebt).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True