[WIN10] Compatibility Tab weergeven*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723940

Topicstarter
Wanneer ik deze bewerking probeer te doen in windows 10 pro krijg ik geen Compatibility Tab te zien.
Hoe zorg ik ervoor dat ik wel een Compatibility Tab heb ?
How did I do this ?
I went into the Program Files\Norton Ghost 15 folder and changed the properties of every Application file (.exe) I could find, such that they ran in Compatibility Mode for Windows 7. I changed every important looking application file this way, one at a time, rebooting each time until finally I was able to successfully enter my licence code.
The files I changed were ...
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProTray.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\SecurityConfig.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe *****
C:\Program Files\Norton Ghost\Browser\V2iBrowser.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Console\VProConsole.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Console\VProCustomRE.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Console\VProConsole_.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Console\DRIVERVALIDATION.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Packages\Agent\NORTON~1.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Utility\PartInfo.exe
I think the key file to change is the 'VProSvc.exe' file (with asterisks), as that is the one which allowed the licence registration to work successfully. However the other files may also be important, so I suggest changing them all. If you have a 64-bit operating system, then the Norton Ghost 15 folder can be found in the Program Files (x86) folder.
The process for each file in detail is as follows ...
1.Navigate to C:\Program Files\Norton Ghost 15\...
2.Select each application file noted above.
3.Right Click on the file, and Select 'Properties'.
4.Click on the Compatibility Tab.
5.Click the box which says 'Change Settings for All Users'.
6.Tick the Box which says 'Run this program in compatibility mode for ...'
7.Select Windows 7 from the Drop Down Menu
8.Press OK (twice) until the Properties Window is gone.
9.Do this for all the files I have mentioned above.
Reboot the computer

[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2018 22:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...wat probeer je precies te doen? Ik zie een stukje Nederlands en vervolgens een (gekopieerd vanaf een andere website?) in het Engels?

Probeer je nu onder Windows 10 nu Ghost 15 aan de praat te krijgen (die blijkbaar niet meer ondersteund wordt)?

Om een en ander at te verduidelijken heb ik je topic-titel aangepast en het Engelstalige deel even in [quotes] te plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JackSparrow schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:05:
Eh...wat probeer je precies te doen? Ik zie een stukje Nederlands en vervolgens een (gekopieerd vanaf een andere website?) in het Engels?

Probeer je nu onder Windows 10 nu Ghost 15 aan de praat te krijgen (die blijkbaar niet meer ondersteund wordt)?

Om een en ander at te verduidelijken heb ik je topic-titel aangepast en het Engelstalige deel even in [quotes] te plaatsen.
op engels forum was er iemand die wel zijn registratie key kon gebruiken door dit toe te doen.
Het programma werkt perfect, alleen kun je de originele registratie key niet ingeven dus kun programma maar 30 dagen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 723940 schreef op Sunday 21 January 2018 @ 22:15:
[...]

op engels forum was er iemand die wel zijn registratie key kon gebruiken door dit toe te doen.
Het programma werkt perfect, alleen kun je de originele registratie key niet ingeven dus kun programma maar 30 dagen gebruiken.
Moet je zo'n imaging programma niet als Administator draaien? Waarvoor gebruik je Ghost 15 btw..? Om een backup te maken van je Windows 10 installatie? Daar zijn toch eenvoudigere manieren voor lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JackSparrow schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Moet je zo'n imaging programma niet als Administator draaien? Waarvoor gebruik je Ghost 15 btw..? Om een backup te maken van je Windows 10 installatie? Daar zijn toch eenvoudigere manieren voor lijkt me?
Even gekeken op de website van symantec, blijkbaar maakt symantec geen norton ghost software meer om image te maken van je schijf waarop windows 10 staat.

Dit programma heb ik als alternatief gevonden om een image te maken van je schijf.
https://www.easeus.com/backup-software/tb-free.html

Zijn er nog andere programma’s die aan te raden zijn voor dit werkje, die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 723940 schreef op Monday 22 January 2018 @ 23:04:
[...]

Even gekeken op de website van symantec, blijkbaar maakt symantec geen norton ghost software meer om image te maken van je schijf waarop windows 10 staat.

Dit programma heb ik als alternatief gevonden om een image te maken van je schijf.

Zijn er nog andere programma’s die aan te raden zijn voor dit werkje, die beter zijn?
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, maak eigenlijk nooit een backup van mijn hele pc. Mijn documenten, foto's etc staan op mijn NAS (en in de Cloud) en je bookmarks en settings worden gewoon in je Microsoft Account gebackuped....bij een reset van mijn pc hoef ik niet zo heel veel meer te installeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Anoniem: 723940 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:04:
[...]

Waarom voldoet de interne backup (een systeemkopie maken) binnen Win10 niet?
Die doet in principe hetzelfde als wat jij wilt.

Afbeeldingslocatie: https://www.schoonepc.nl/i/windows10/systeemkopie_maken.png
Pagina: 1