Vraag

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 23:06
Ik heb vanmiddag een backup gemaakt met TWRP (van alle partities) en probeerde een nieuwe rom te installeren. Eerst de system partitie en data partitie gewiped.

het installeren werkte niet en toen heb ik de backup teruggezet. De backup pakte ie niet helemaal en nu kan ik wel de telefoon starten maar herkent ie de SIM, BT, WIFI niet meer. De baseband is onbekend en de IMEI is weg....

Had dit al gevonden maar dit was niet de oplossing:

How to Fix EFS from TWRP recovery
Boot into TWRP recovery.
From TWRP’s main screen, selectAdvanced » then Terminal.
Type the following commands in terminal (one by one):
dd if=/dev/zero of=/dev/block/bootdevice/by-name/modemst1
dd if=/dev/zero of=/dev/block/bootdevice/by-name/modemst2
Reboot device.

Hoe kan ik dit herstellen? Alle data is er dus nog wel....

Edit: net even opnieuw geprobeerd de backup terug te zetten, het blijkt dat de partitie FIRMWARE beschadigd is. Deze geeft de volgende fout: extracttarfork() process ended with error=255

Hoe kan ik dit herstellen of kan ik simpelweg terug naar de officiële ROM? Zou ie dan de firmware wel weer pakken? Kortom best een probleempje (heb de telefoon morgen eigenlijk nodig voor m'n werk)

[Voor 19% gewijzigd door groxgrox op 21-01-2018 19:56]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@groxgrox als de backup inderdaad beschadigd is / niet goed. Kan je het beste gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe ROM.

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• groxgrox
Ben erachter wat er misgegaan is....
heb een global version Redmi note 4 en had een backup gemaakt in TWRP.
De geplande software update ging mis en toen dacht ik de backup in zijn geheel terug te zetten die gemaakt was in TWRP.

Inclusief de partitie FIRMWARE. Hij formatteerde hem netjes en toen kreeg ik deze foutmelding:
extractTarFork() process ended with ERROR: 255

Vervolgens brak ie het herstellen af. Ik kon de telefoon netjes aanzetten maar mis nu de IMEI en de baseband.....Ook geen BT,WIFI en DATA..... Een mooie onderzetter was ie dus...

Verschillende dingen geprobeerd maar die blijken allen voor de MTK versie te zijn. Ik heb de SD variant, dus de Quallcom.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en belangrijker, hoe kan ik dit oplossen?

• groxgrox
Extra: las net dat je dan het beste langs een service centre kan gaan;

If not, usually the solution is to go to service center and they can do it manually with thing called Box

....laat de dichtsbijliggende nu in Spanje liggen.... Heeft iemand of kent iemand een persoon met die Box om Chinese telefoons opnieuw te flashen of heeft iemand een tip waar ik heen kan gaan?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee