Ik heb vanmiddag een backup gemaakt met TWRP (van alle partities) en probeerde een nieuwe rom te installeren. Eerst de system partitie en data partitie gewiped.
het installeren werkte niet en toen heb ik de backup teruggezet. De backup pakte ie niet helemaal en nu kan ik wel de telefoon starten maar herkent ie de SIM, BT, WIFI niet meer. De baseband is onbekend en de IMEI is weg....
Had dit al gevonden maar dit was niet de oplossing:
How to Fix EFS from TWRP recovery
Boot into TWRP recovery.
From TWRP’s main screen, selectAdvanced » then Terminal.
Type the following commands in terminal (one by one):
dd if=/dev/zero of=/dev/block/bootdevice/by-name/modemst1
dd if=/dev/zero of=/dev/block/bootdevice/by-name/modemst2
Reboot device.
Hoe kan ik dit herstellen? Alle data is er dus nog wel....
Edit: net even opnieuw geprobeerd de backup terug te zetten, het blijkt dat de partitie FIRMWARE beschadigd is. Deze geeft de volgende fout: extracttarfork() process ended with error=255
Hoe kan ik dit herstellen of kan ik simpelweg terug naar de officiële ROM? Zou ie dan de firmware wel weer pakken? Kortom best een probleempje (heb de telefoon morgen eigenlijk nodig voor m'n werk)
het installeren werkte niet en toen heb ik de backup teruggezet. De backup pakte ie niet helemaal en nu kan ik wel de telefoon starten maar herkent ie de SIM, BT, WIFI niet meer. De baseband is onbekend en de IMEI is weg....
Had dit al gevonden maar dit was niet de oplossing:
How to Fix EFS from TWRP recovery
Boot into TWRP recovery.
From TWRP’s main screen, selectAdvanced » then Terminal.
Type the following commands in terminal (one by one):
dd if=/dev/zero of=/dev/block/bootdevice/by-name/modemst1
dd if=/dev/zero of=/dev/block/bootdevice/by-name/modemst2
Reboot device.
Hoe kan ik dit herstellen? Alle data is er dus nog wel....
Edit: net even opnieuw geprobeerd de backup terug te zetten, het blijkt dat de partitie FIRMWARE beschadigd is. Deze geeft de volgende fout: extracttarfork() process ended with error=255
Hoe kan ik dit herstellen of kan ik simpelweg terug naar de officiële ROM? Zou ie dan de firmware wel weer pakken? Kortom best een probleempje (heb de telefoon morgen eigenlijk nodig voor m'n werk)
[Voor 19% gewijzigd door groxgrox op 21-01-2018 19:56]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192