Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop, voornamelijk voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb hier niet zo heel veel verstand van maar onderstaande is waar ik op uitkwam.
Als ik iets verkeerd heb begrepen hoor ik het graag!

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor mijn studie (verslagen, opdrachten, e-learnings, e-books, microscopische beelden bekijken), internetten, films/series kijken, heel af en toe foto bewerking.
Mijn voorkeur gaat uit naar windows. Mac is me gewoon te duur, een chromebook niet handig met wisselvallig internet.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit zelf te denken aan een bedrag van ongeveer 600 euro, het liefst natuurlijk minder, maar als het nodig is kan ik iets naar boven uitwijken.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ik ga de laptop dagelijks meenemen, dus een stevige bouw is denk ik wel handig. Qua grootte zit ik te denken aan 15.6 inch. Accu is niet extreem belangrijk, een dag duurt vaak niet langer dan 5-6 uur en heb de laptop niet nonstop nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Resolutie full hd.
Als ik kijk naar wat ik met de laptop wil gaan doen kom ik uit op een i5 processor (of beter) en minimaal 8 gb werkgeheugen. Ik weet niet of dit ongeveer klopt?
Het merk maakt me niet uit, besturingssysteem dus windows.
Ik heb met behulp van deze eisen pricewatch bekeken en kwam uit op de volgende laptop:
pricewatch: Acer Aspire A515-51G-5967
Deze is zelfs met aanbieding wel iets boven mijn budget, 680 euro.
Enige waar ik over twijfel is het TN-scherm. Ik heb gelezen dat IPS beter zou zijn, maar hoeveel maakt dit precies uit?
Mijn vraag is, hebben jullie nog andere suggesties? Of is er iets dat ik vergeten ben als eis of is er juist iets dat ik wel als eis heb, maar wat niet nodig is?

• bamibal15
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
dag Susanne,

goede keuze, ik was inderdaad ook voor de acer gegaan. Over je vraag over het TN/IPS... Ik denk voor de dingen waar je hem voor gaat gebruiken maakt het denk ik niet zo veel uit. IPS vooral erg handig voor bijvoorbeeld het editen van foto's en dingen waar je veel scherpte voor nodig gaat hebben. Tenzij je heel professioneel bezig wilt met het bewerken van foto's zou ik inderdaad voor een IPS scherm gaan, maar voor nu lijkt me TN voldoende voor wat je nodig hebt.

Groet, Rick

• WatcherZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 08:24
pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKBR (81BF006UMH)

Deze heeft wel IPS en komt met de MediaMarkt actie heel dicht bij je budget.

Heeft geen MX150 zoals de Acer, maar die heb je niet nodig met je wensen. Daarnaast 128 GB SSD minder, of je dat nodig hebt moet je zelf afwegen.

[ Voor 10% gewijzigd door WatcherZ op 22-01-2018 15:33 ]