Mijn eerste iPad.. frustratie! 2 snelle vragen..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb voor het eerst een iPad 2017 gekocht maar raak aardig gefrustreerd omdat simpele dingen me niet lukken.. Ik ben aardig thuis in computers maar het klijkt wel alsof hij me steeds tegenwerkt..

Even snel 2 vragen voordat ik hem weg doe uit frustratie ;-)

1. hoe kopieer ik een mapje met 2 films (.mkv + .srt files) van elk 8gb naar de iPad?
- via iCLoud (5gb max) of Dropbox (2 gb max) gaat niet. Er zit verder geen sd kaart op dus dat gaat ook niet.. En importeren via mn lightning-to-usb adapter lukt me ook niet. Bluetooth? FTP? Hoe doen jullie dat?

2. Hoe browse ik door files? Ik zoek een file die waarschijnlijk in de programmamap van een app staat.. Maar ik kan enkel in Documents kijken.. en daar staat niks.. Via de zoekfuntie vindt hij ook niks terwijl ik letterlijk de naam het het opgeslagen bestand intyp.. Het lijkt alsof hij maar op 1 locatie kijkt ipv alle files op de iPad.

[ Voor 12% gewijzigd door Furious5 op 21-01-2018 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:44
Ik mis echt even wat je zelf al gedaan en/ of gevonden hebt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Installeer Infuse. Die heeft meerdere upload opties en goede afspeelcapabilities.

Verder heb je geen toegang tot het filesysteem. Dit is een fundamenteel concept wat je moet begrijpen en accepteren (en als je dat niet kan, kan je je ipad beter terug sturen).

Als je een file op je ipad hebt gezet, staat hij ALTIJD in de specifieke app waarnaar je hem hebt geupload.

Als je vertelt hoe je die file op je ipad hebt gezet kunnen we je misschien verder helpen.

[ Voor 71% gewijzigd door JackBol op 21-01-2018 18:34 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 16:33
Voor zover ik weet zit er geen file manager zoals bij Android of Windows op een iPad. Er zijn misschien wel externe apps. Importeren van een bestand kan via iTunes.

Edit:
Al deze informatie heb ik via een minuut Googlen zonder zelf ooit een iPad te hebben gebruikt.

[ Voor 63% gewijzigd door wouterg00 op 21-01-2018 18:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 06:46
Installeer vlc op je ipad —> verbind ipad met pc —> stuur je mkv en srt file met iTunes de vlc app in.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wat betreft die films kan je er VLC-player opzetten. Je kan films en ondertitels via WiFi van je computer naar je iPad sturen. Of je sluit hem bekabeld aan en doet hetzelfde via iTunes.

Via apps zoals iFile kan je door de systeembestanden van de iPad browsen.

Desondanks heb ik niet het idee dat de iPad ideaal is voor je aangezien hij best dichtgetimmerd is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
JackBol schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:31:
Installeer Infuse. Die heeft meerdere upload opties en goede afspeelcapabilities.

Verder heb je geen toegang tot het filesysteem. Dit is een fundamenteel concept wat je moet begrijpen en accepteren (en als je dat niet kan, kan je je ipad beter terug sturen).

Als je een file op je ipad hebt gezet, staat hij ALTIJD in de specifieke app waarnaar je hem hebt geupload.

Als je vertelt hoe je die file op je ipad hebt gezet kunnen we je misschien verder helpen.
Dit. Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Hi Volkan

1. Files overzetten:
- via mn usb adapter = lukt niet
- via iCloud (kan niet, is max 5gb)
- via Dropbox (kan niet is max 2gb)
- via FTP proberen met de ipad connectie te maken.. wifi direct in de Documents app = lukt niet.. ik kan geen hele mappen overzetten)

2. Files browsen
- geen idee hoe dat moet.. ik krijg sterk de indruk dat dit onmgelijk is gemaakt. Of het moet per se met een tussen app.. Maar ik wil gewoon die file opzoeken, kopieren, en pasten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Laatst online: 08-06 06:46
Sinds io11 zit de bestanden/files app standaard op de ipad. Hier kun je browsen tussen je files.

Om bestanden over te zetten kun je ook WALTR 2 gebruiken (https://softorino.com/w2/) met dit programma kun je bestanden vanaf je pc/Mac naar de ipad sturen en worden dan automatisch in de juiste app gezet.

[ Voor 52% gewijzigd door NvO_91 op 21-01-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Okay thanx guys.. ik ga met jullie antwoorden aan de slag. Ik moet echt echt wennen aan dat ding.. en vooral dat alles wat normaliter zo vanzelfsprekend gaat hier zo omslachtig gaat...
Je zou toch verwachten dat ik gewoon een usb stick of harddisk kan aansluiten op die lightning-usb adapter (45,-).. technisch zal het vast gewoon kunnen maar Apple maakt het bewust onmogelijk... Dat irriteert me!

[ Voor 3% gewijzigd door Furious5 op 21-01-2018 18:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja dingen die je had kunnen weten met vooronderzoek.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
Ja, ken het probleem. Wilde voor een vliegtrip wat films op de Ipad zetten en dat kon alléén door de betreffende video afspeel app te openen, die een ftp server te laten starten en dan met de computer verbinden naar de ipad en via ftp transfer de files overzetten. Verre van ideaal inderdaad en een direct gevolg van het gesloten systeem van Apple. Ook had ik toentertijd nog een trage router/internet waardoor alles met maar 700k/sec op de Ipad terecht kwam. Verder zijn het hele mooie apparaten hoor, maar mijn god wat was dat inderdaad irritant.

/edit
Overigens is films op de ipad zetten ook meteen het enige wat op deze omslachtige manier moest. Verder heb je dropbox en andere cloud diensten om files te openen op de ipad. En ja, dat is nog steeds niet hetzelfde als een mapje aanmaken op de ipad en daar alles in flikkeren. Dus als je dát echt wil, dan kan je beter een android tablet kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Undertaker2 op 21-01-2018 18:53 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Films op de iPad zetten, converteer ze naar een MP4 (als ze dat niet zijn) en koppel je iPad aan je PC, iTunes installeren, videos importeren in iTunes, iPad syncen klaar.

In het filesystem komen op een iPad is een no-go, er is de bestanden app, maar die is voor iCloud drive, er bestaat geen lokale map documenten waarin je kan zoeken. zo werkt iOS nu eenmaal niet.

Ow en je lighting naar USB converter, daarin kan je een USB stick doen met foto's om die dan te importeren in de foto's app.

[ Voor 14% gewijzigd door SpoekGTi op 21-01-2018 19:19 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Waarom heb je eigenlijk een iPad gekocht en niet een Andriod tablet? Ik zelf zweer bij iPad's, maar als ik je wensen zie, dan had je beter voor een 'open' systeem zoals Android gekozen. Dus, ik zou de iPad terugbrengen als ik jou was en een Android tablet hiervoor in de plaats nemen. Dan kun je je bestanden simpel op de tablet zetten via USB of SD kaart. Een Microsoft Surface Pro zou ook nog kunnen, maar dan ben je wel een heel stuk duurder uit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:43:
Okay thanx guys.. ik ga met jullie antwoorden aan de slag. Ik moet echt echt wennen aan dat ding.. en vooral dat alles wat normaliter zo vanzelfsprekend gaat hier zo omslachtig gaat...
Je zou toch verwachten dat ik gewoon een usb stick of harddisk kan aansluiten op die lightning-usb adapter (45,-).. technisch zal het vast gewoon kunnen maar Apple maakt het bewust onmogelijk... Dat irriteert me!
Dit komt mijn inziens omdat je teveel in het oude hokje van bestandjes raadplegen in een verkenner denkt.

Daar moet je even vanaf maar komt vanzelf, gewoon lekker gebruiken dat ding en het went heus.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Ik heb zat uren gestoken in het uitzoeken van een tablet.. Adroid, iPad, Android, iPad etc. Uiteindelijk de iPad gekozen omdat alleen die geschikt is voor low latency audio, en bijvoorbeeld audio doorlussen tussen apps. Dit zie je terug in de grote keuze aan soft synths, drumcomputers etc,.
Op een geven moment besloot ik de sprong te wagen, ik werd gek van het onderzoeken..

Ik wist dat het vrij gesloten zou zijn qua systeem maar ik dacht dan toch ‘het zal wel meevallen, zoveel mensen kopen zo’n ding’. Maar als je hem eenmaal in je handen hebt en er mee aan de slag gaat ontdekt je pas dat dingen die normaal vanzelfsprekend gaan nu (bewust) moeilijk gaan. Gewoon even een mapje vol mp3’s, videofiles en textfiles ovezetten.. dat gaat niet.

Een groot gemist (en dat wist ik natuurlijk vantevoren) is het ontbreken van een sd kaartje. Van de 32gb die er in de ipad zit heb je eigenlijk maar 24gb beschikbaar. Dit maakt eigenlijk dat ‘even iest overzetten’ gewoon niet gaat.. Maar goed, dit wist ik voordat ik hem kocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet ff weten hoe het werkt, goed dat dit forum er is. Voor €475,- heb je 128gb, wat voor de meesten wel voldoende is. pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) Grijs
iPadje is sowieso fijn als je ook al in bezit van een iPhone bent

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Hackus schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:50:
Je moet ff weten hoe het werkt, goed dat dit forum er is.
Jazeker, ik ben blij met jullie antwoorden.. Zoals ik al eerder zei, ik ben best thuis in computers: OS X, Windows, Android, Blackberry OS10.. Maar dit is echt even wennen... Veel minder open, veel meer op een eigen Apple maniertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:50:
Je moet ff weten hoe het werkt, goed dat dit forum er is.
Nou ja wij zijn ook geen Google natuurlijk, best veel is prima te vinden. Zo ook de vragen uit de topic start.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 21-01-2018 20:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:35:
Ik heb zat uren gestoken in het uitzoeken van een tablet.. Adroid, iPad, Android, iPad etc. Uiteindelijk de iPad gekozen omdat alleen die geschikt is voor low latency audio, en bijvoorbeeld audio doorlussen tussen apps. Dit zie je terug in de grote keuze aan soft synths, drumcomputers etc,.
Op een geven moment besloot ik de sprong te wagen, ik werd gek van het onderzoeken..

Ik wist dat het vrij gesloten zou zijn qua systeem maar ik dacht dan toch ‘het zal wel meevallen, zoveel mensen kopen zo’n ding’. Maar als je hem eenmaal in je handen hebt en er mee aan de slag gaat ontdekt je pas dat dingen die normaal vanzelfsprekend gaan nu (bewust) moeilijk gaan. Gewoon even een mapje vol mp3’s, videofiles en textfiles ovezetten.. dat gaat niet.

Een groot gemist (en dat wist ik natuurlijk vantevoren) is het ontbreken van een sd kaartje. Van de 32gb die er in de ipad zit heb je eigenlijk maar 24gb beschikbaar. Dit maakt eigenlijk dat ‘even iest overzetten’ gewoon niet gaat.. Maar goed, dit wist ik voordat ik hem kocht..
Ok, begrijp nu je motivatie om een iPad aan te schaffen. :) Voordat ik volledig ben overgestapt op streaming audio/video op m'n iPad, gebruikte ik altijd gewoon iTunes om audio en video te synchroniseren tussen PC en iPad. Dat werkt best wel simpel, als je eenmaal weet hoe iTunes werkt. >:)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Nou ja wij zijn ook geen Google natuurlijk, best veel is prima te vinden. Zo ook de vragen uit de topic start.
Velen belanden hier via hun Google Skills ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:43:
Ik moet echt echt wennen aan dat ding.. en vooral dat alles wat normaliter zo vanzelfsprekend gaat hier zo omslachtig gaat...
Ik heb het idee dat je je niet goed verdiept hebt in wat een iPad is en voor je kan doen, vooral ook wat jij met de iPad kan doen.

De iPad is geen computer waar bestandsbeheer doorgaans goed mogelijk is. iOS draait op basis van sandboxing, apps kunnen niet bij elkaars data komen, tenzij dat via daarvoor ontworpen kanalen toegestaan is door Apple.

Zo kun je via Bestanden alleen bij bestanden komen die belangrijk zijn: je documenten, PDF-bestanden en ander klein grut wat je er op zet via bijvoorbeeld iCloud of je Mac/PC. Je kunt niet in bestanden koekeloeren die in een App zitten zodat je bijvoorbeeld een bestandje aan kunt passen waarmee je de betreffende App aan kunt passen naar andere waarden. Het "hacken" van Apps zit er dus niet in op de iPad.

Voor het overzetten van films met ondertiteling kun je kijken naar FFmpeg of vergelijkbaar waarmee je ondertitels in een film kunt bakken. Vervolgens kun je het betreffende filmbestand in iTunes importeren en ze zo overzetten naar de iPad. Er is geen andere manier om losse videobestanden en losse ondertitels te selecteren en samen te laten spelen op de iPad.

Kortom, misschien eerst eens verder inlezen in iPad en de onmogelijkheden van zo'n apparaat. (ja, ik heb er zelf ook 1)

EDIT:
Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:35:
Gewoon even een mapje vol mp3’s, videofiles en textfiles ovezetten.. dat gaat niet.
Een mapje vol MP3 kun je netjes in iTunes importeren en daarna selecteren om deze te synchroniseren met je iPad.

Textfiles kun je prima via iCloud.com of via de iCloud Drive op je Mac/PC overzetten, wel even aangeven in de instellingen dat je die drive wilt synchroniseren met de iPad.

Video's zullen ook door iTunes moeten, zie hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 21-01-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
PatrickC schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:07:
[...]

Ok, begrijp nu je motivatie om een iPad aan te schaffen. :) Voordat ik volledig ben overgestapt op streaming audio/video op m'n iPad, gebruikte ik altijd gewoon iTunes om audio en video te synchroniseren tussen PC en iPad. Dat werkt best wel simpel, als je eenmaal weet hoe iTunes werkt. >:)
Dat dus. Redelijk eenvoudig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
@sypie
Ah dat is handige info.. dat sandbox verhaal wist ik niet, dat maak het al wat accepatabeler dat je niet effe een file kan zoeken. Maar goed, dit is ook geen info die Apple communiceert op de verkooppagina natuurlijk.. net zoals ze niet vertellen dat ik eigenlijk maar 24gb opslagruimte heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

sypie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:18:

Er is geen andere manier om losse videobestanden en losse ondertitels te selecteren en samen te laten spelen op de iPad.
Er zijn letterlijk 50 apps die dit kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door JackBol op 21-01-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
JackBol schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Er zijn letterlijk 50 apps die dit kunnen.
Heb je een paar namen voor me? (2 of 3 is genoeg, kan ik daar op zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

sypie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Heb je een paar namen voor me? (2 of 3 is genoeg, kan ik daar op zoeken)
Infuse, VLC, Plex, Kodi

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 21-01-2018 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:26:
@sypie
Ah dat is handige info.. dat sandbox verhaal wist ik niet, dat maak het al wat accepatabeler dat je niet effe een file kan zoeken. Maar goed, dit is ook geen info die Apple communiceert op de verkooppagina natuurlijk
Dus omdat ze niet werken volgens jouw denkbeeld moeten ze dat extra communiceren? (met vooronderzoek was dat duidelijk geworden)
.. net zoals ze niet vertellen dat ik eigenlijk maar 24gb opslagruimte heb..
Oh, werkelijk? want dat vermelden ze wel degelijk:
o.a. https://www.apple.com/nl/ipad-9.7/specs/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NWbO1BzaCuS5j0j4C2VGPaye/full.png

Misschien tijd om niet het vingertje naar Apple te wijzen maar naar jezelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 21-01-2018 20:44 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Gewoon VLC gebruiken en je ondertitels dezelfde naam als de film geven (met een andere bestandsextensie natuurlijk).

Daarnaast: https://support.apple.com/nl-nl/ipad. Besteed hier eens wat tijd, daar is een schat aan informatie te vinden. En als het daar niet staat, dan https://discussions.apple.com/welcome raadplegen.

Je loopt al even "lekker" in de nadelen van apple, nu kun je ook van de voordelen genieten (aangenomen dat het een ipad die onlangs nieuw aangeschaft is. Je kunt dan namelijk nog met al je vragen bij applecare terecht op 0800-0251).

Wel jammer dat je zo laat in het proces nog tegen de grote nadelen aanloopt. Had voorkomen kunnen worden (dan had je hier iig. niet hoeven klagen; apple gaat het echt niet veranderen...).

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 21-01-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Ik heb zat dingen onderzocht.. sommige dingen werden me niet duidelijk en ik waagde het er gewoon op. Verder is het geen rant richting Apple. Sommige problemen worden pas goed duidelijk als je er mee werkt.. op papier leek het mee te vallen..

Maar ik ga met de info van jullie aan de slag. En als ik niet meer zie zitten dan stuur ik hem retour, dat kan gewoon. Er is niet echt een probleem dus.. buiten de moeite die ik moet doen om alles weer in te pakken etc. daar zie ik wel een beetje tegenop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
@Furious5
Dé makkelijkste en beste optie naar mijn mening (heb ~15 mediaspeler apps getest). Zorg dat je iPad op hetzelfde netwerk is aangesloten als je laptop/pc en volg deze stappen.

1) Installeer Infuse Pro (KLIK!) (geloof me, de Pro is het waard)
2) Klik op bestand toevoegen en selecteer “via de browser”
3) Open je browser op je laptop/pc en ga naar de url op je iPad scherm en log in met de gegevens die je op je iPad ziet.
4) Klik op selecteer bestand, en voeg de media toe en upload het.
5) Speel je MKV film af via je iPad.

Als je er nog steeds over twijfelt snap ik niet waarom en wat je doel dan precies is. Volg deze 5 stappen en je kijkt je MKV films zonder gedoe binnen no time.

Infuse Pro speelt letterlijk alles af, zelfs 4K films en BDMV films en ISO’s van 50+ GB. Daarnaast kan je via de app zelf ondertitels downloaden. Dat samen met de functie om via je laptop/pc browser films te uploaden maakt het een van de beste media apps. nPlayer is ook een hele goede, maar Infuse is nét wat fijner in gebruik door het interface.

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 21-01-2018 21:26 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:10:
En als ik niet meer zie zitten dan stuur ik hem retour, dat kan gewoon.
Ah dat hoor je niet vaak dat dat kan!
Via welke winkel is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
1.
Nou, de vraag over kopieren ging meer over hoe ik een mapje van 16gb met 4 files in z’n geheel naar de iPad overzet.
- Hoe doe ik dat? Normaal zou ik ze op een sd kaartje zetten.. Hoe doe je dit op een ipad? Via iCloud en Dropbox gaat niet.. die hebben max 5gb (tenzij je je account upgrade - wil ik niet).

En ik heb het expres over een mapje met files.. omdat ik niet elke soort file afzonderlijk wil toevoegen.

2. Ik vraag het dus ook omdat ik files mee wil nemen onderweg.. en niet afhankelijk wil zijn van wifi.. Ik wil iets op de iPad zetten en die later bekijken.. Dus niks streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Furious5 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:46:
1.
Nou, de vraag over kopieren ging meer over hoe ik een mapje van 16gb met 4 files in z’n geheel naar de iPad overzet.
- Hoe doe ik dat? Normaal zou ik ze op een sd kaartje zetten.. Hoe doe je dit op een ipad? Via iCloud en Dropbox gaat niet.. die hebben max 5gb (tenzij je je account upgrade - wil ik niet).

En ik heb het expres over een mapje met files.. omdat ik niet elke soort file afzonderlijk wil toevoegen.

2. Ik vraag het dus ook omdat ik files mee wil nemen onderweg.. en niet afhankelijk wil zijn van wifi.. Ik wil iets op de iPad zetten en die later bekijken.. Dus niks streamen..
Als je goed hebt gelezen naar mijn input, zou je begrijpen dat je helemaal niks streamt. Je zet het via wifi over naar je iPad via je laptop\pc ZONDER iTunes nodig te hebben. Vervolgens staan ze OP je iPad en speel je ze gewoon af via InFuse Pro.

Geen idee wat je tegenhoudt dan, succes verder in ieder geval denk dat je genoeg antwoorden hier hebt gekregen.

Als je een map wil met files raad ik je aan om over te stappen op Android of Windows. iOS heeft geen mappenstructuur (sinds iOS11 enkel een deftige iCloud/lolale bestanden verkenner) en ondersteunt native geen MKV’s. Je zal hoe dan ook een aparte app moeten gebruiken om media anders dan mp4 af te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door ASNNetworks op 22-01-2018 17:48 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Haha, die loopt een beetje uit de hand.. ja, ik had je antwoord allang begrepen..

Maar de vraag ging er eigenlijk over hoe ik een volledige map (ongeacht de inhoud) van 16gb op een iPad krijg.. sd card is er niet, dropbox, icloud gaan niet.. Dus ik wil gewoon een mapje 1:1 overzetten...

Dus 2 facetten zijn belangijk in m'n vraag
-a{ volledige map ongeacht inhoud overpompen
- 16 gb groot.. dus moeilijk qua data grootte

Tja, dit is hopelijk duidelijk genoeg geformuleerd..

[edit]
Ik lees in je laatste antwoord dat dit dus niet gaat..

Dat is dus gewoon wennen... op elk ander OS is dit easy.. op iPad onmogelijk.... Okay.. I get it.
Man, wat een beperkingen met dat ding... en dan stug volhouden dat hij zo gebruiksvriendelijk is.. Haha..

[ Voor 21% gewijzigd door Furious5 op 22-01-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Furious5 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:48:
Haha, die loopt een beetje uit de hand.. ja, ik had je antwoord allang begrepen..

Maar de vraag ging er eigenlijk over hoe ik een volledige map (ongeacht de inhoud) van 16gb op een iPad krijg.. sd card is er niet, dropbox, icloud gaan niet.. Dus ik wil gewoon een mapje 1:1 overzetten...

Dus 2 facetten zijn belangijk in m'n vraag
-a{ volledige map ongeacht inhoud overpompen
- 16 gb groot.. dus moeilijk qua data grootte

Tja, dit is hopelijk duidelijk genoeg geformuleerd..

[edit]
Ik lees in je laatste antwoord dat dit dus niet gaat..

Dat is dus gewoon wennen... op elk ander OS is dit easy.. op iPad onmogelijk.... Okay.. I get it.
Man, wat een beperkingen met dat ding... en dan stug volhouden dat hij zo gebruiksvriendelijk is.. Haha..
Of je hele mappen 1:1 kan overzetten via Infuse browser weet ik niet zeker. Maar het kan in ieder geval wél via iTunes naar Infuse. (Via USB én Wifi iTunes sync)

https://support.firecore....91047-iTunes-File-Sharing

Je kan ook gewoon een server smb/ftp server standaard aanzetten op je pc en via Infuse zo specifieke mappen en bestanden synchroniseren (oftewel overzetten). Dan werk je gewoon vanaf 1 apparaat (je iPad) zolang je PC aanstaat.

Ik moet er in ieder geval niet aan denken om via een usb kabeltje mn iPad aan te sluiten en vervolgend films overzetten en dan via een mappenstructuur mijn films/series afspelen en weer ondertitels zoeken. Lekker streamen of via mn iPad de media downloaden via wifi geheel met media artwork en subtitles.

[ Voor 20% gewijzigd door ASNNetworks op 22-01-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Allereerst, bedank voor je geduld om me te helpen.. dat waardeer ik zeer.

Luister, ik snap best de voordelen van zo’n ding.. en dan vooral waarvoor ik hem kocht: muziekproductie. Daar heb je geen keuze, iOS is superieur.. op alle vlakken. Bouwkwaliteit: top. Waardevast..
Praktisch? mwoah.. gladde apparaatjes superfragiel en dun..

Maar de rest hey..

Stel ik ga op vakantie.. wil niet afhankelijk zijn van wifi en wil een zooi muziek en films meenemen. Op BB10 OS en Android: dan gooi ik een Map MP3’s en een map films (avi, mp4 etc + srt files op een sd kaart en ik ben klaar. met mn mediaplayer apps kies ik de juiste map en laad mn files...

Op iOS kan ik alles apart gaan importeren.. en dan moet ik ook nog het dure 128gb model kopen want hij heeft geen sd card slot..

Ik vind dat erg ongebruiksvriendelijk.. Daarnaast kan ik geeneens een usb stick in de lightning-usb adapter pluggen: want Apple zorg dat ik niet alle files kan zien. man man man :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Furious5 op 22-01-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Je zult hiermee altijd tegen door apple opgelegde beperkingen aanlopen.
Je frustratie is wel terecht maar lost natuurlijk niets op én de beperkingen zijn er altijd al geweest bij apple.

Het is echter niet helemaal zo dat je niets op een ipad aan kunt sluiten, zo is er bijv. een lightning naar usb 3 camera adapter waardoor je bijv. ook kaartlezers aan kunt sluiten.
Je zegt dat je er muziek mee gaat maken. Zo kun je bijv. ook interfaces kopen waarmee je bijv. midi-keyboards aan kunt sluiten zodat je bijv. niet in Garageband op die priegelige toetsen zonder feedback of wat dan ook zit te pielen.
https://www.bax-shop.nl/s...-apple/ios-midi-interface

Voor wat betreft video's: je kunt erover klagen tot je een ons weegt maar zoals jij het wilt gaat het nooit heel makkelijk werken op een ipad.
Deal with it. Je zult er sowieso voor moeten zorgen dat het formaten zijn die de ipad native vreet of met alternatieven zoals getipt aan de slag moeten.

Je kunt er ook voor kiezen om itunes store credit toe te voegen en je media vanuit itunes te kopen. Da's drie keer drukken en je ww. invoeren/ vingerafdruk scannen. Dat heeft apple echt wel heel makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-05 22:05
Als ik veel bestanden naar mijn iPad wil sturen, of er af halen, gebruik ik Syncios.
Vind ikzelf simpeler in gebruik dan iTunes. En je ziet de mappen, voor wat het waard is.

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:09

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb een Synology Nas en de ‘ds file’ app op de iPad/iPhone. Op deze manier kan ik volledige mappen van mijn Nas downloaden naar de iPad.

Deze zijn dan als “offline bestanden” te zien in de ‘ds file’ app.

[ Voor 6% gewijzigd door CeesKees op 22-01-2018 22:27 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
CeesKees schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:25:
Ik heb een Synology Nas en de ‘ds file’ app op de iPad/iPhone. Op deze manier kan ik volledige mappen van mijn Nas downloaden naar de iPad.

Deze zijn dan als “offline bestanden” te zien in de ‘ds file’ app.
Dat kan niet alleen met DS File, maar ook met DS Video, DS Photo en DS Audio. Maar die bestanden zijn dan niet via andere apps benaderbaar op de iPad.

@Furious5 Dat het gesloten systeem van iOS je tegenvalt kan ik me voorstellen, maar welke tools/apps je ook gaat gebruiken, het wordt nooit een vergelijkbare ervaring als op Android/Mac OS/Windows. Of je legt je hierbij neer, of koopt een Android/Windows tablet. Op b.v. een Surface Pro moet je toch ook alles prima kunnen doen? Dan heb je gewoon de beschikking over volledig Windows 10 Pro. Verder begrijp ik niet dat de beperking van de opslag je tegenvalt. Dat je het geheugen van een iPad niet kunt uitbreiden is algemeen bekend, dus als je meer nodig hebt, dan had je een 128GB of 256GB model moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Tja, ik had een paar dagen slecht geslapen.. en m’n iPad was de dupe :-)

De irritaties over het karige geheugen en opstelling van Apple om zoveel mogelijk overpriced geheugen en adapterzooi te verkopen die had ik al VOORDAT ik die iPad kocht.. Dus dat wist ik inderdaad..

Maar goed.. vandaag bedacht ik me waarom ik hem toch had gekocht: ik wilde muziek maken, dus was dit de enige keuze die ik had: praktisch geen latency, veel aanbod van soft synthesizers, een lightning-to-usb adapter die tegelijkertijd mn iPad kan opladen... Allemaal top, dat is is niet mogelijk met Android.

Verder kocht ik die tablet een beetje met tegenzin, ik heb ze nooit echt heel aantrekkelijk gevonden. Dat gesloten systeem, dat gepush om apps te kopen, in-app-purchases... daar kan ik slecht tegen.

Maar zoals ik zei.. muziekmaken kan hij harstikke goed.. de rest leg ik me maar bij neer..

[ Voor 13% gewijzigd door Furious5 op 23-01-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 05-06 14:31
Je zou hier is naar kunnen kijken: https://www.sandisk.com/home/mobile-device-storage/ixpand
Heeft als voordeel dat je:
- Video's & foto's direct van die USB stick kan afspelen (dus niks hoeft over te zetten)
- Je vanaf je PC in 1x een hele map er op kan zetten
- Je extra storage krijgt (en dus niet je iPad vol stopt met films)

Dit beantwoord niet je algemene vraag over data overzetten.. Wat ik wel kan doen is mijn work flow delen (als iemand die zo'n 2/3 maanden per jaar reist voor het werk en een iPad mini 4 als privé laptop gebruikt):

- Films doe ik via infuse Pro of, de Files app van Synology (dus, thuis of over VPN syncen en dan lokaal kijken via die 2 apps, werkt echt heel goed)
- Muziek doe ik via Apple Music & iCloud Music library (dus, lokale muziek op m'n PC zet ik in m'n iCloud music library en hats, het is automatisch gesynct naar m'n iPad) heb ik een liedje/CD niet dan haal ik die uit Apple Music
- Andere files/documenten: Dropbox, iCloud & Google Drive. Ik ben nog nooit een bestand tegen gekomen wat ik niet kon openen of 'overzetten' via 1 van deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
ah da's handige praktijk info.. thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Het gesloten systeem is een voor- en een nadeel. Daarom zie ik ook niet snel een iPad de vervanger worden van een laptop of mac. Ondanks dat Apple dat graag zou willen. Zo is het ook drama om muziek op de Aple Watch te zetten. Dat wil alleen via bluetooth tussen de iPhone en Watch was dus uuuuuuuuren duurt. Mja, elk voordeel heb z'n nadeel.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Jailbreaken, via SSH verbinden en bestanden plaatsen voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Maar waarom gebruik je niet iTunes ?
je hoeft niet al je muziek en films in iTunes te gooien, je kan gewoon files uploaden naar je iPad via iTunes, direct naar iNfuse oid, ik doe niets anders, en als je eenmaal gesyched hebt, kan je ook draadloos via Wifi syncen,

Als je ipad zichtbaar is in itunes, en je deze aanklikt heb je een "file sharing"optie, dan zie je een lijst van je apps waar je files naartoe kan sturen, dan kies je, je media speler, en selecteer een file uit je map, en opload maar.
geen gedoe met FTP, of via het web in de browser uploaden, wat veel langer duurt.

[ Voor 37% gewijzigd door absrnd op 23-01-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerli Kaelep
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-02-2021
Je kan ook via een webtorrent downloader torrents downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

absrnd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:41:
Maar waarom gebruik je niet iTunes ?
Ik ben niet de OP, maar als je me uitlegt hoe ik iTunes op Linux zou kunnen draaien, dan zou dat een alternatief zijn ja.

Voor het synchroniseren van video en audiobestanden gebruik ik Plex, gaat eigenlijk zonder enig probleem, waar ik ook ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:23
Na het lezen van je eerste bericht en de daar op volgende reacties is het wel duidelijk dat jij een laptop nodig had en geen iPad.

Of een Surface tablet daar kan wellicht ook het muziek gebeuren op naast het illegale torrents(films) overzetten e.d.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Furious5 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:18:
en dan moet ik ook nog het dure 128gb model kopen want hij heeft geen sd card slot..
Gelukkig heeft Apple daar ook aan gedacht: https://www.apple.com/nl/...htning-naar-sd-kaartlezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:44
Furious5 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:39:
Hi Volkan

1. Files overzetten:
- via mn usb adapter = lukt niet
- via iCloud (kan niet, is max 5gb)
- via Dropbox (kan niet is max 2gb)
- via FTP proberen met de ipad connectie te maken.. wifi direct in de Documents app = lukt niet.. ik kan geen hele mappen overzetten)

2. Files browsen
- geen idee hoe dat moet.. ik krijg sterk de indruk dat dit onmgelijk is gemaakt. Of het moet per se met een tussen app.. Maar ik wil gewoon die file opzoeken, kopieren, en pasten :-)
Gebruik je een Mac of een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
Hi Volkan ik heb een Mac..

Ik moet nog aan de manier van filestructuur wennen.. ik heb hem nog maar 2 weken he.. Mss koop ik wel een Android tablet er bij om films/series te kijken op locatie (zonder wifi).

Thuis
Thuis films films uploaden naar de iPad: uploaden heeft geen zin.. Beter kan ik films streamen vanaf m'n Mac. Of thuis kijk ik wel op de TV of op m'n monitor.. groter beeld ipv een 10" schermpje.

Op locatie zonder wifi
Zoals ik het nu zie is mijn iPad met z'n 24 gb vrije ruimte niet geschikt om films op op mee te nemen.. te weinig ruimte. Beter was het 128gb model, maar die vind ik de hoge aanschafprijs niet waard..

Op locatie + wifi beschikbaar
Tenzij ik wifi heb op m'n locatie.. en dan kan ik films vanaf m'n iCloud of Dropbox gebruiken.. indien ik een betaalde account heb.. want 5gb ruimte stelt niks voor.. Een gedownloade film gaat al richting de 10gb. En eerst converten thuis duurt te lang en is te omslachtig. Zelfs een 50gb cloud accountje is krap.. 2 seizoenen + 4 films gaan er al ruim overheen..

Dus op locatie met wifi beschikbaar? Netflix is dan de enige keuze: steaming.

Oplossing
De oplossing voor films kijken op locatie is een Android tablet met 128gb sd kaartje(s) of OTG + harddisk.
Een 10" tablet kost dan 200,- + een 128 gb sd card kost 40,-.

Mn iPad is perfect voor muziek apps, maar als media speler on the go is hij onhandig want omslachtig media uploaden naar dat ding. En in mijn geval: 24 gb vrije ruimte is veel te krap en praktisch onbruikbaar..

[ Voor 12% gewijzigd door Furious5 op 24-01-2018 18:36 ]

Pagina: 1