Fans

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-07 04:25
Ik heb een vraag: ik ben met mijn vriend een pc aan het bouwen voor hem. Dus we hebben 3 case fans maar het moederbord kan er maar 2 hebben dus: 1 cpu fan en 1 fan als outtake. Nu hebben we de voorste 2 fans aangesloten op molex. Is dat erg? Of is het juist heel normaal?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ergens is dat heel normaal, zeker wanneer die ventilatoren moeten draaien onafhankelijk van hoe "druk" je PC bezig is. Je wilt gewoon een lekkere airflow hebben in je kast.

Wat je wel kunt doen om die ventilatoren wat te regelen is een bay van je kast opofferen voor een regelpaneel met wat draaiknoppen zodat je de snelheden kunt regelen van die extra ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*yuck* Een mainboard met maar 2 aansluitingen voor fans? Wel mainboard is het?

Je kunt ze aansluiten op een MOLEX, maar soms kun je ze ook met een Y kabel op dezelfde fan header aansluiten. Wat je dan vaak mist is het meten van het toerental maar ze kunnen als het voltage regulated fans (3 pins) zijn wel geregeld worden.

@sypie Is niet handig. Fans op 12v maken een teringherrie. Juist door het door je PC te laten regelen word een PC stil en en verbruikt 'ie minder stroom. Als je dan toch met regelpanelen aan de slag gaat, dan regelpanelen met sensoren zodat ze alsnog automatisch geregeld worden. Draaiknoppen vind ik een matige oplossing.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenerf
sypie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:58:
Ergens is dat heel normaal, zeker wanneer die ventilatoren moeten draaien onafhankelijk van hoe "druk" je PC bezig is. Je wilt gewoon een lekkere airflow hebben in je kast.

Wat je wel kunt doen om die ventilatoren wat te regelen is een bay van je kast opofferen voor een regelpaneel met wat draaiknoppen zodat je de snelheden kunt regelen van die extra ventilatoren.
Oke bedankt :D de fans die draaien nu gewoon goed ze zijn niet al te luid dusja perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenerf
unezra schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:02:
*yuck* Een mainboard met maar 2 aansluitingen voor fans? Wel mainboard is het?

Je kunt ze aansluiten op een MOLEX, maar soms kun je ze ook met een Y kabel op dezelfde fan header aansluiten. Wat je dan vaak mist is het meten van het toerental maar ze kunnen als het voltage regulated fans (3 pins) zijn wel geregeld worden.

@sypie Is niet handig. Fans op 12v maken een teringherrie. Juist door het door je PC te laten regelen word een PC stil en en verbruikt 'ie minder stroom. Als je dan toch met regelpanelen aan de slag gaat, dan regelpanelen met sensoren zodat ze alsnog automatisch geregeld worden. Draaiknoppen vind ik een matige oplossing.
Hm, maar veel lawaai horen we niet echt dusja idk aan wat het ligt :P maar ik ben blij dat het niet erg is