Abit KG7

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Wat vinden jullie van de nieuwe Abit KG7?
plaatje
Ik ga 'm halen hoor! :P

Koop later wel een Nforce mobo, dat duurt me te lang.

Ik zat al te w88 tot deze uitwas.
Nou dat is ie nu zo goed als :)

Verwijderd

ik wil eerst wat reviews zien van dat bordje... maar hij ziet er wel lekker uit :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Reviews idd. En het liefst wat uitspraken over stabiliteit e.d. van 'ervaringsdeskundigen'. Maar zo op papier lijkt 't me wel een mooi bord om eventueel mijn eerste AMD bak mee te bouwen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
combinatie van 2 verschillende sjipsets lijkt me nou niet echt stabiel.

vraag me ook af hoe je dat dan moet gaan doen met de via 4in1 drivers, aangezien de northbridge van amd is...

Verwijderd

ik dacht gewoon de amd agp miniport drivers installeren... en via miniport in de via 4in1's wegstrepen, correct me if im wrong

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

[klein vraagje]

Welke ABIT moederbord is er nu, BEHALVE de KG6, die DDR geheugenslots heeft?

Putting the bit in Biton since 1997

• p_m
  • Niet online

p_m

Weet iemand het?

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

nope.... eerst ddr bord van abit

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15
a: stroomaansluiting zit slecht, kabelbos zit in de weg dan.
b: floopydrivekabel aansluiting zit ook al zo aan de zuidkant, dus heb je hoge kast, verlengen.

• ELD
  • Niet online

ELD

Op donderdag 12 juli 2001 23:58 schreef Kaap het volgende:
a: stroomaansluiting zit slecht, kabelbos zit in de weg dan.
b: floopydrivekabel aansluiting zit ook al zo aan de zuidkant, dus heb je hoge kast, verlengen.
a: dat valt allemaal wel mee die power kabel zit helemaal niet zo in de weg
b:koop een langere kabel

alleen jammer van die condensators die zitten nogal in de weg (ongeveer hetzelfde bij de kt7a0

Verwijderd

Ik ga hem kopen zodra hij geleverd kan worden. Lijkt me een erg lekker bordje. Enige minpuntje lijkt me die condensators die dicht op de socket staan. Ik wil er een Silverado op zetten namelijk en ik betwijfel of dat gaat passen. Naja, we zien wel.

Ik heb btw zo'n enorme Antec kast....ben benieuwd of dat van de floppykabel ook zo is....hoop het niet eigenlijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is idd een lekker bordje, maar ik wacht liever de confrontatie met KR7 (VIA KT266) en KS7 (SiS735) af.

Over de 686B southbridge op de KG7 heb ik niet echt veel goeds gehoord. Het is wel snel, maar het lijkt niet 100% stabiel. Ook heb ik mijn twijfels over de DRR bankjes en ondersteuning.

De KR7 heeft een VIA north én southbridge (KT266 + VT8233). Het lijkt me een betere combi.

Tenslotte de KS7, waar tot nu toe nog niemand hier over heeft: volgens THG is de SiS735 een ware AMD760-killer.

Maar het is inderdaad de reviews afwachten. Persoonlijk zou ik voor de KR7 gaan (de imago van SiS bevalt me nog niet helemaal)

Verwijderd

ik wacht de reviews wel lekker af! ik koop zeker geen mobo meer dat net uit is...
je zal altijd zien dat er iets mis mee is :(

ik laat het testen wel aan anderen over :P

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik doe het gelijk goed, ik w8 op die K7D Master van MSI :9

Twee Athlons erop en gaan met die hap >:)

• Gman
Uiteraard even w8'en op de re/pre-views!

Met die condensatoren kan ik leven want ik koop toch de Athlon4, dus geen grote koeler nodig :) (later Waterkoeling).

En die connectors...op elk moederbord is wat aan te merken, maar geen CNR etc. sloten en 6xpci vind ik 2 erg sterke punten, die bij mij toch zwaarder tellen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vergeet de Nforce chipset ook niet. Ik weet niet of Abit met zo'n bordje komt, maar dat lijkt me wel heel waarschijnlijk, de KN7 ofzo :)

Verwijderd

............mis ik nou COM poorten ??

Ach ja, maakt ook niet uit,... zal wel 6 USB poorten hebben... >:)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 13 juli 2001 11:38 schreef kazuka het volgende:
Vergeet de Nforce chipset ook niet. Ik weet niet of Abit met zo'n bordje komt, maar dat lijkt me wel heel waarschijnlijk, de KN7 ofzo :)
Jep, de NV7.

Die is idd ook interessant, maar ik vind het enorm zonde dat er een onboard GeForce MX wordt gebruikt. Want als je een GTS in een AGP slotje erbij duwt, dan heb je in een klap niks meer aan de enorme geheugenbandbreedte tussen DDR en onboard GeForce MX. Die kan namelijk niet voor een ander kaartje in AGP slot worden gebruikt.
Op vrijdag 13 juli 2001 12:42 schreef roelandstoter het volgende:
............mis ik nou COM poorten ??

Ach ja, maakt ook niet uit,... zal wel 6 USB poorten hebben... >:)
Je hebt een bril en enige mobokennis nodig... |:( ;)

De COM poorten (blauw) zitten onder de LPT poort (paars). Dat lege ruimte waarvan je waarschijnlijk dacht dat er COM poorten moeten zitten is bedoeld voor de toekomstige audio en gameport connectors.

edit:

NV7 commentaar toegevoegd

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

geen AGP pro, alleen maar "oude" pci sloten... ik zoek toch even verder >:)

MechWarrior || Monsters Game

• Gman
Voordat die Nvidia mobo's uitzijn, zijn we weer een paar maanden verder.

Dit bord dump ik dan waarschijnlijk.

Verwijderd

en trouwens je kunt altijd blijven wachten.
Ik bedoel wanneer is de nforce uit is, is er weer iets beters dan de nforce...

Verwijderd

Op gegeven moment moet je iets kiezen waar je op wilt wachten....tegen de tijd dat dat dan beschikbaar is zul je zien dat je liever weer op iets nieuwers zou wachten want er liggen altijd veelbelovende bordjes in het verschiet.....gewoon een goeie kiezen en hopen dat het niet te duur is zodat je zonder er veel geld aan te verliezen weer wat nieuws kunt kopen.

Ik pak die KG7 zodra hij uit is. Problemen met mobo's worden meestal toch in de software updates gefixed.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Waar ik wel rekening mee wil houden is of het mobo wat ik op het oog heb die nieuwe Athlon (palomino) ondersteund, zodat ik een hele tijd met het bord kan doen.

De KG7 is een schitterend bord, maar aangezien de thunderbird core bijna aan z'n max zit kijk ik liever naar een bord dat EN een flink stuk sneller is als m'n huidige bord (KT7) en dat goed is voorbereid op de toekomst.

Maar da's mijn mening. Om nu een KG7 te kopen vind ik persoonlijk weggegooid geld omdat de performancewinst niet echt donderend zal zijn in vergelijking met mijn huidige config.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op vrijdag 13 juli 2001 16:44 schreef kazuka het volgende:
Waar ik wel rekening mee wil houden is of het mobo wat ik op het oog heb die nieuwe Athlon (palomino) ondersteund, zodat ik een hele tijd met het bord kan doen.

De KG7 is een schitterend bord, maar aangezien de thunderbird core bijna aan z'n max zit kijk ik liever naar een bord dat EN een flink stuk sneller is als m'n huidige bord (KT7) en dat goed is voorbereid op de toekomst.
AMD heeft dacht ik al aangekondigd dat de Athlon 4 (Palomino) compatibel is met de 761 northbridge. Geen probs daarmee dus.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Klopt :)

Maar vind je de config Asus A7N266 (nForce), AMD Athlon 4 1600, 512MB DDR 2400 ook niet verschrikkelijk lekker klinken ? :9~

en toen werd ik wakker.... :D

• Gman
De Layout is veranderd! de powerconnector zit nu naast de CPU :)

layout2

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik vind het op zich ook een mooi bordje, alleen zit ik nog te twijfelen over wel of geen raid.

Verwijderd

is de Abit KG7 nou ook geschikt voor de palomino ofnie :?

niet dat ik het voorlopig nodig heb want ik wil gaan upgraden naar een Tb 1.4Ghz met 256mb DDram en de Abit KG7 als mammaplank maar toch tis wel lekker om te weten :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Wou er eerst op wachten, maar toch maar MSI gehaald. Vraag me af wanneer er een Abit mobo komt met Nforce chipset, die haal ik dan meteen.

• Gman
Op woensdag 18 juli 2001 19:43 schreef Sourcerer het volgende:
Het lijkt me _zeer_ onwaarschijnlijk dat dit bord de Palomino niet zal ondersteunen.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op woensdag 18 juli 2001 19:43 schreef Sourcerer het volgende:
Ja, bij HardOCP hebben ze 'm getest met een Athlon MP.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Ik zit te twijfelen, of deze Abit of de EpoX 8K7A+

Abit kan je lekker makkelijk in je bios oc'en, Epox kan weer tot 0.4 volt extra voltage leveren en voor die Epox is ook een bios met 1/5 pci bus te krijgen (waarmee sommige mensen al tot 170/180 fsb zijn gekomen :9~ )

'K heb trouwens al 2*256 mb Crucial PC2100 klaarliggen :7 :P

Verwijderd

Even wat dingen opfrissen, ik heb wat research gedaan :)
De Abit KG7-RAID staat in de pricewatch, en is verkrijgbaar bij Venema computers voor f549,-.
Ik heb met een shop die Silverado coolers verkoopt gemaild, en die zei dat het fitten van en silverado op een KG7 geen probleem is.

Verwijderd

ik hoop dat de Thermal Take Volcano II goed op de KG7 besteld past, heb um net besteld met die cooler en 1.4Ghz amd namenlijk :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op woensdag 19 september 2001 00:09 schreef Sourcerer het volgende:
ik hoop dat de Thermal Take Volcano II goed op de KG7 besteld past, heb um net besteld met die cooler en 1.4Ghz amd namenlijk :)
yep, past. cooled prima.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Laat ik nou ook net een kg7 besteld hebben en een 1,4 TB met silverado erbij + nog een leueke 4x256mbram kingston.. ik oop dat ie et doet..anders moet ik er 2 of 1 doorverkopen..volgends tweakers Is het mogelijk om 4 unbuffered ram op te doen, als zze maar identiek zijn.. en dat ga ik nu ook proberen..

Ik laat jullei wel weten hoe et werkt..ik denk dat alles goed komt :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 19 september 2001 00:09 schreef Sourcerer
Op woensdag 19 september 2001 08:04 schreef weareborg
Op woensdag 19 september 2001 23:23 schreef gitaarwerk
Lopen jullie 2 maanden achter ofzo.. :?
Oude koeien uit sloot halen.. |:(

• gitaarwerk