Matrox G400 probs.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MixMasterMike
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb al een tijdje een Matrox G400 16Mb sh en ik had tot nu toe geen problemen totdat ik besloot om Half-Life is te instaleren. Alles werkte prima maar toen ik in de console r_netgraph 1 intypte zag ik dat ik maar op 15 fps kom!! En dat terwijl ik in Unreal Tournament makkelijk 30 fps haal :(.
Bovendien crasht me computer steeds als ik Counterstrike in OpenGl probeer te spelen :(.
Bij Quake2 doet me comp trouwes ook raar, ik heb een sterk vermoeden dat mijn G400 de oorzaak is. Ik heb alleen bij spellen gebaseerd op de Quake2 engine problemen :(.

Iemand bekend met deze problemen en eventueel een oplossing?

I'll catch you on the flip side....

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke driverversie heb je en in welke resolutie speel je? Ik had laatst namelijk zelf geen enkel probleem met HL (orgineel, dus niet CS). Ik weet de fps niet, maar volgens mij toch wel iets van 50 en 800x600x32.

• MixMasterMike
Ik speel ook 800x600x32 en ik heb de nieuwste drivers (5.52).

• Evert
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook een update van half-life hebt gedaan, maar anders zou ik het ook niet weten.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
1) type in console (door op `naast 1 te tikken)

timerefresh

hiermee meet je de fps, r_netgraph 1 meet het niet goed

ik krijg 72 max terwqijl ik bij timereftresh 130+ krijg :)

2) in console

fps_lan xx
fps_modem xx

hiermee kun je de max fps setten

probeer maar es wat uit, of mail me op renkie@gamepoint.net

• MixMasterMike
Ik hoop dan maar dat r_netgraph 1 het niet goed meet want met timerefresh kom ik aan 90fps :). Dat van fps_lan had ik al geprobeerd maar dat helpt niet.

Verwijderd

Heb je powerdesk 5.52? En ik weet niet of turboGL 1.30 werkt voor Half_Life.
Je moet makkelijk in 1024x768 met 30+ fps kunnen spelen.

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
MixMasterMike,

Gebruik voor Half-life de turboGL, en dus ook de opengl versie, direct3d is een opengl wrapper en stukken trager als OpenGL.

Hoe dan ook als je de TurboGL gebruikt dan zou hij het gewoon goed moeten doen, met de ICD heeft hij inderdaat wat problemen.

Ik speel alle spelen dus ook half-live en quake2 in 1024x768x32 zonder enig probleem, in quake2 haal ik bij die resolute 64FPS.

Greetz

Xor'arch

• MixMasterMike
Ik heb nu dus ook TurboGl en nu crasht ie gewoon altijd in HL onder OpenGl. Op de Matrox site stond dat dit wat met VIA plankjes te maken kan hebben, laat ik nou net zo'n plankje hebben :(. Niemand die verder nog iets weet overd it probleem?

• Evert
  • Niet online
Heb je toevallig een VIA Apollo chipset? Ik meen me te herinneren dat je als je de laatste drivers van VIA gebruikt er inderdaad problemen op kunnen treden. De een na laatste drivers zouden wel werken.

• MixMasterMike
Ja maar dan werkt TurboGL weer niet.... ik kan wel :'( . Oh ja, bedoel je niet de drivers van Matrox? Anders zal ik is ff op de VIA site gaan kijken want ik heb me drivers voor me plank nog nooit ge-update.

Pagina: 1