Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe tablet.

Wat is je budget?
200-300 euro?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internet, youtube, spelletjes.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de TAB a 10.1 van SAMSUNG gevonden, de 2016 versie. Deze is opnieuw uitgebracht met 32gb geheugen, maar heeft dezelfde specificaties/besturingssysteem als de originele versie uit 2016. Ik wil wel een tablet met minimaal 32gb geheugen, 16gb is wat aan de krappe kant.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu is ook mijn vraag, is dit een verstandige keuze, het model is al bijna 2 jaar oud, de hardware ook. Dit is een opnieuw uitgebracht versie die nog maar pas tekoop is, maar kan ik hier nog updates voor verwachten, omdat de hardware al redelijk oud is. Had zelf een Lenovo Tab 4 10 Plus 64gb gekocht, maar deze bevalt gewoon echt niet voor de 350 euro, veel bugs, apps crashen vaak, loopt vaak vast, internetbrowsen niet soepel, veel sites willen nieteens laden, spelletjes wat de processor makkelijk aan moet kunnen crashen gewoon etc. Zie hier wel meer van op het internet, is een softwareprobleem wat Lenovo niet oplost, hij staat ook niet in het updateplan van Lenovo dus ik denk niet dat ik hier ooit een update voor zal ontvangen. Contact opnemen met Lenovo gaat ook niet zo soepel en terug naar de winkel kan ook niet denk ik. Ik hoop dat iemand mij hier wat advies over kan geven. Alvast bedankt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik adviseer eigenlijk standaard een iPad wanneer iemand een tablet wil. In Android land zijn wel goede tablets maar dan zit je in de 600+ prijs te denken, en een iPad is er voor 374 Euro, en die werkt gewoon.
pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Grijs

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:22:
Ik adviseer eigenlijk standaard een iPad wanneer iemand een tablet wil. In Android land zijn wel goede tablets maar dan zit je in de 600+ prijs te denken, en een iPad is er voor 374 Euro, en die werkt gewoon.
pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Grijs
Ik heb niks met apple. Daar begin ik niet aan.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op tabletgebied is er de afgelopen tijd niet zo veel ontwikkeling geweest omdat de tabletmarkt ondertussen vrij verzadigd is geraakt. Veel mensen vervangen na een jaar hun telefoon, de mensen die langer dan twee jaar met een telefoon doen zijn vrij zeldzaam, en bijna iedereen heeft een smartphone, dus daar is veel geld mee te verdienen. Tablets zijn er veel minder, en vervangt men niet elk jaar, dat is dus voor de fabrikanten veel minder interessant.

Als je een tablet wil van rond de 200-300 euro dan zal je toch uitkomen op een tablet van een model dat al een jaar of twee oud is. En vaak bevat die dan ook nog oudere technologie dan dat. Maar dat betekent niet dat hij dan minder lang meegaat...

Ik zou ook een iPad aanraden. Ik heb zelf nog een oude iPad Air (zonder fingerprint reader) en dat ding doet het nog perfect. Misschien is dit het moment om je over je Apple-aversie heen te zetten? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:19
Je kan ook eens kijken bij Medion.
Voor 269 euro heb je er een met 64 gig opslag wat nog uit te breiden is met geheugenkaart.
Een goede beeldkwaliteit en met 4g.
Android 7.0 alleen heel slecht met updates.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Je hoeft ook niks met Apple te hebben, je moet gewoon kijken wat de beste investering is van je geld.
Voor internet, youtube en spelletjes heb je voor die €379,- een iPad 2017 waar je jaren mee vooruit kan. Stabiel en geen gezeik.

Natuurlijk kan je ook een Archos, Medion, Lenovo of een ander merk kopen. Maar ik denk dat je daar voor jouw budget niet vrolijk van wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Wootism schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Je hoeft ook niks met Apple te hebben, je moet gewoon kijken wat de beste investering is van je geld.
Voor internet, youtube en spelletjes heb je voor die €379,- een iPad 2017 waar je jaren mee vooruit kan. Stabiel en geen gezeik.

Natuurlijk kan je ook een Archos, Medion, Lenovo of een ander merk kopen. Maar ik denk dat je daar voor jouw budget niet vrolijk van wordt...
Ik had dus het duurste model van Lenovo gekocht, maar die bevalt niet, nog slomer dan de oude tablet in sommige gevallen. Laadt sommige internetpagina's niet en crasht apps vaak.

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:41
Ik heb hier de tab a 2016 en is een prima tablet.
Mooi scherm snel zat en android 7 met december veiliheids update.

Tevens een air 2 in bezit maar is gewoon erg gesloten qua communiceren met andere apparaten zoals films,fotos overzetten e.d.

Vooral voor internetten is de samsung snel zat en het scheelt een berg geld.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:17
iPad 2017 al te koop voor 305, check het topic

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Verwijderd

Topicstarter
wowly schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:33:
iPad 2017 al te koop voor 305, check het topic
Ik vind een iPad maar niks. Je kunt er niks mee. Niks geen customizability, niks zomaar downloaden. Minder apps etc.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:22:
[...]

Ik vind een iPad maar niks. Je kunt er niks mee. Niks geen customizability, niks zomaar downloaden. Minder apps etc.
Apps downloaden van het internet (dus niet de store) zou ik sowieso afraden. De Appstore heeft genoeg apps. Wat bedoel je precies met customizability? Etc.?

Don't let perfect be the enemy of good.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
[...]

Wellicht minder apps maar kwalitatief velen malen beter. iPad heeft echte specifieke tablet apps terwijl de meeste Android tablet apps opgeblazen telefoon varianten zijn.

Ik denk dat je een fout begaat door een Android tablet te kopen met het door jou gestelde budget maar goed, succes :)

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:59
Ook al heb je niks met Apple en/of iPads, dan nog zou ik altijd een iPad adviseren boven een android tablet. Android is goed voor telefoons, maar voor tablets is het gewoon niet geweldig. Verder is een iPad relatief goedkoop! Een iPad kost je 370 euro en dan heb je een high-end tablet; in Android-land heb je dan een matige/redelijke tablet, maar na zeer korte tijd al geen updates meer.
Maar goed ieder moet het lekker zelf weten ;)

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:17
Pcies, gewoon je eigen ding doen. Trek je vooral niets aan van de adviezen hier.

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, dat Android wat beter customizable is dan een iPad. Ik vind dat zelf ook maar voor wat ik doe met de tablet voldoet en iPad met dan wat ik nodig heb. Daarbij zijn de apps idd van zeer goede kwaliteit. Nog belangrijker is dat een iPad na 4-5 jaar nog steeds functioneel is. Wat zeg ik, onze iPad 2 is al vele jaren oud en wordt nog steeds gebruikt!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:43
Je geeft aan de tablet te willen gebruiken voor standaard zaken als Internet, Youtube en spelletjes, maar vervolgens valt een Ipad af omdat die niet customizable genoeg is. Dat is natuurlijk wat tegenstrijdig.

Ik begrijp wel dat als je telefoon al op Android draait je graag een tablet wil met dezelfde interface (ik zou ook geen Ipad willen, heb al jaren naar alle tevredenheid Android telefoons) maar qua tablets in de genoemde prijsklasse kom je inderdaad niet verder dan een Samsung Tab A, of een Samsung Galaxy tab S2 (maar die ligt alweer €75,- boven je budget) beide uit 2016.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat hierboven ook al gezegd wordt... Vooral de duur van de support is heel belangrijk bij een tablet omdat zo'n ding makkelijk een jaar of vier meegaat. En Apple is daar een kei in. De iPhone 5S en de iPad Air zijn bijna 5 jaar geleden geïntroduceerd en nu nog steeds up-to-date (krijgen nog steeds de nieuwste iOS en zijn dus nog volledig functioneel). Hoeveel Android devices - en dan voornamelijk Android tablets - zijn 5 jaar na introductie nog courant met de allernieuwste Android-versie en dus ook de meest recente security updates?

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 23-01-2018 11:28 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Mx. Alba schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:28:
Wat hierboven ook al gezegd wordt... Vooral de duur van de support is heel belangrijk bij een tablet omdat zo'n ding makkelijk een jaar of vier meegaat. En Apple is daar een kei in. De iPhone 5S en de iPad Air zijn bijna 5 jaar geleden geïntroduceerd en nu nog steeds up-to-date (krijgen nog steeds de nieuwste iOS en zijn dus nog volledig functioneel). Hoeveel Android devices - en dan voornamelijk Android tablets - zijn 5 jaar na introductie nog courant met de allernieuwste Android-versie en dus ook de meest recente security updates?
Apple heeft eigen minimalistische software daarom blijft het snel en verouderd het amper. Dat is bij android een ander verhaal.

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Hmm aangezien niemand hier aan de eisen van de topicstarter schijnt te willen voldoen, zal ik maar eens een suggestie doen. Als je écht heel graag een Android tablet wilt, kijk dan eens naar deze: https://tweakers.net/pric...am-64gb-opslag-zwart.html. De Lenovo Tab 4 Pro is een relatief goedkope tablet die vorig jaar is uitgebracht. Hij heeft 4GB RAM en 64GB opslagruimte, is voorzien van Android 7.1 en heeft een gigantische 7.000mAh batterij. In de veelal positieve reviews over dit toestel lees ik dat hij bovendien vrij snel en redelijk future-proof is. Als ik jou was, zou ik hier zeker even naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
StanNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:59:
Hmm aangezien niemand hier aan de eisen van de topicstarter schijnt te willen voldoen, zal ik maar eens een suggestie doen. Als je écht heel graag een Android tablet wilt, kijk dan eens naar deze: https://tweakers.net/pric...am-64gb-opslag-zwart.html. De Lenovo Tab 4 Pro is een relatief goedkope tablet die vorig jaar is uitgebracht. Hij heeft 4GB RAM en 64GB opslagruimte, is voorzien van Android 7.1 en heeft een gigantische 7.000mAh batterij. In de veelal positieve reviews over dit toestel lees ik dat hij bovendien vrij snel en redelijk future-proof is. Als ik jou was, zou ik hier zeker even naar kijken
Kijk eens in mijn originele post. Ik had die tablet juist gekocht, maar die heeft alleen maar problemen. Ik wil er vanaf, maar ik weet alleen niet hoe. Hij loopt met simpel internetten al vast.

• StanNL
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Kijk eens in mijn originele post. Ik had die tablet juist gekocht, maar die heeft alleen maar problemen. Ik wil er vanaf, maar ik weet alleen niet hoe. Hij loopt met simpel internetten al vast.
Oh dat is niet zo scherp van me haha. Wat raar dat jouw model het niet goed doet zeg. Ben je een tech-persoon? Anders zijn er hier vast mensen die je willen helpen je probleem op te lossen, want om na zo'n korte tijd alweer een nieuw toestel te kopen is zonde.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

iCore schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:30:
[...]

Apps downloaden van het internet (dus niet de store) zou ik sowieso afraden. De Appstore heeft genoeg apps. Wat bedoel je precies met customizability? Etc.?
Hier toch even inhaken, Android heeft behoorlijk wat launcher apps die de hele home-screen op de schop kunnen gooien. Van Win10 (of 8) lookalike (launcher10) tot newsfeed 'krant' (chameleon) en IOS-style, maar ook core maar met enorme vrijheid van aanpassen (apex) of gestures (go launcher).

Toegegeven, ik ken maar bar weinig Android tablets die betaalbaar en snel blijven, ik heb zelf een chuwi-dual boot en is voor wat ik er mee wil doen precies genoeg, maar zal niet eens in de buurt komen van de snelheid van een iPad.

Geen idee hoe de nieuwe chuwi's het doen (hi10 pro, hi12 etc), ze zijn wel aardig betaalbaar en je kan nog stapje omhoog richting bv de Surbook.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
StanNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Oh dat is niet zo scherp van me haha. Wat raar dat jouw model het niet goed doet zeg. Ben je een tech-persoon? Anders zijn er hier vast mensen die je willen helpen je probleem op te lossen, want om na zo'n korte tijd alweer een nieuw toestel te kopen is zonde.
Tech persoon, klein beetje haha. Maar de problemen moeten wel software gerelateerd zijn. Dezelfde hardware doet het in andere apparaten prima. Hij staat ook niet in de updatelijst van lenovo. Hij is gewoon erg laggy. Dat vind ik niet normaal voor een nieuwe tablet. Mijn oude van 5 jaar oud is over het algemeen nog sneller. Iniedergeval met videos kijken op youtube en internet browsen. Ik had deze gekocht puur op specs. Deze waren boven gemiddeld voor de prijs, maar de software maakt hem bagger. Ik weet gewoon niet wat ik er nu mee aan moet. Heb hem al meerdere keren gereset, maat dat blijkt geen effect te hebben op de snelheid. Zie op amazon zowat alleen maar slechte reviews over deze tablet. Had ik hem maar laten liggen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Het is wel grappig om te lezen dat je niet aan Apple begint maar vervolgens ook alle andere voorstellen verder negeert.

Ik zou je zelf ook een iPad aanraden. Maar zoals ik het lees zal je daar niet voor kiezen.

• StanNL
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Tech persoon, klein beetje haha. Maar de problemen moeten wel software gerelateerd zijn. Dezelfde hardware doet het in andere apparaten prima. Hij staat ook niet in de updatelijst van lenovo. Hij is gewoon erg laggy. Dat vind ik niet normaal voor een nieuwe tablet. Mijn oude van 5 jaar oud is over het algemeen nog sneller. Iniedergeval met videos kijken op youtube en internet browsen. Ik had deze gekocht puur op specs. Deze waren boven gemiddeld voor de prijs, maar de software maakt hem bagger. Ik weet gewoon niet wat ik er nu mee aan moet. Heb hem al meerdere keren gereset, maat dat blijkt geen effect te hebben op de snelheid. Zie op amazon zowat alleen maar slechte reviews over deze tablet. Had ik hem maar laten liggen...
Hmm heb je er al aan gedacht dat het gewoon een faulty unit kan zijn, zoals met de bootloops van de Nexus 5X. Als sommige toestellen namelijk gewoon werken, dan kan het gewoon zo zijn dat jij pech hebt gehad en per ongeluk een "slecht toestel" ontvangen hebt. Als je toestel nog in de garantie valt, lijkt het me zeker de moeite waard om contact op te nemen met Lenovo.

• b1980r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:52
Heb je al een factory reset overwogen?
https://www.androidpit.co...samsung-galaxy-tab-2-10-1

Nadeel: al je data zal wel verwijderd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Bart Rombaut schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:29:
Heb je al een factory reset overwogen?
https://www.androidpit.co...samsung-galaxy-tab-2-10-1

Nadeel: al je data zal wel verwijderd worden.
Zoals ik al had aangegeven, ja, meerdere keren zelfs, helpt niet.

Verwijderd

Topicstarter
StanNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Hmm heb je er al aan gedacht dat het gewoon een faulty unit kan zijn, zoals met de bootloops van de Nexus 5X. Als sommige toestellen namelijk gewoon werken, dan kan het gewoon zo zijn dat jij pech hebt gehad en per ongeluk een "slecht toestel" ontvangen hebt. Als je toestel nog in de garantie valt, lijkt het me zeker de moeite waard om contact op te nemen met Lenovo.
Faulty unit lijlt me niet, hij werkt gewoon en dat hij laggy is lees ik wel meer en ook op youtube. Heb hem gekocht toen er nog amper reviews waren. Puur op specs. Internet browsen wordt bij meerdere reviews op youtube aangegeven dat scrollen niet soepel verloopt. Heb hetzelfde, maar als er veel items op een site staan loopt het internet vast, niet tablet zelf. Hij is gewoon 0% geoptimaliseerd, daar baal ik van. Hij is al best lang geleden aangekondigd, maar niet zo lang uit, als antwoord las ik dat ze eerst de lenovo miix uit wouden brengen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 10:14 ]

• StanNL
@Verwijderd Ik zag net dat de Galaxy Tab S2 voor onder de €300 beschikbaar is! Dit lijkt mij een zeer geschikte kandidaat voor je. De 10" versie is net boven de €300. product: Samsung Galaxy Tab S2 8" WiFi (2016)

[ Voor 14% gewijzigd door StanNL op 30-01-2018 07:15 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Je kan Apple voor heel veel producten verwijten (te) duur te zijn, maar absoluut niet wat betreft de iPad.

Volgens mij heb je 2 keuzes om een goed toestel in handen te krijgen.
Je Android budget wat oprekken, of je over je Apple aversie zetten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Je over je aversie heen zetten lijkt me erg verstandig zoals velen zeggen,gewoon met een open blik kijken wat nu en in de jaren verder het beste voor je geld zal zijn om nu te kopen.
Je kan mijn ziens in de tablet scène dan niet om Apple heen,maar anders zou ik echt wat geld bijleggen voor een betere Android tablet.
Doe je dat niet krijg je uiteindelijk spijt is mijn ervaring.. al denk ik dat gezien de ondersteuning en alle al genoemde argumenten je Android tablets beter links kan laten liggen.

Succes met je keuze!

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 29-01-2018 16:40 ]

Liefhebber van Tweakers

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
*knip*. Dit mag een beetje minder.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 10:13 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:58

Croga

The Unreasonable Man

Maar je wilt er ook niks mee......

Ik heb afgelopen zomer besloten om over te gaan naar twee tablets
- Een retedure Samsung tablet. Deze gebruik ik voor het werk. Perfecte tablet voor content-creatie. Documenten wijzigen, EMail, chat, etc. Dit alles krijg ik niet voor elkaar met een iPad
- Een goedkoper iPad voor internet, youtube, spelletjes. Content consumeren dus.

Jij wilt alleen content consumeren. De interface is dan absoluut niet interessat. Het enige wat interessant is, is de inhoud van de app store en die van Apple heeft oneindig veel meer geschikte spellen.

Wil je echt persé vasthouden aan Android dan zou ik naar de Asus tablets kijken. Dat zijn de enige goedkope Android tablets waar ik goede ervaringen mee heb. De Zenpad 10 staat voor iets meer dan €200 in de pricewatch en is gewoon een goede koop. Maar als je de beste spel-ervaring wilt dan zou ik toch voor de Apple gaan. Mijn iPad is mijn defacto Gameboy geworden.

Verwijderd

Doe eens rustig ;)

Hij wil een tablet voor af een toe een spelletje, wat surfen en wat yt. Een iPad is daar meer dan geschikt voor. Een goedkope Android tablet van een paar honderd euro moet dat ook kunnen (al zijn die vreselijk traag) of anders een Windows tablet?

Bv: pricewatch: Asus Transformer Mini T102HA-GR012R 64GB (Qwerty) Grijs
Of deze: pricewatch: HP x2 210 G2 (L5H44EA) Zilver

Of anders iets meer betalen en voor een Surface Pro gaan...

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 02:05:
[...]

Doe eens rustig ;)

Hij wil een tablet voor af een toe een spelletje, wat surfen en wat yt. Een iPad is daar meer dan geschikt voor. Een goedkope Android tablet van een paar honderd euro moet dat ook kunnen (al zijn die vreselijk traag) of anders een Windows tablet?

Bv: pricewatch: Asus Transformer Mini T102HA-GR012R 64GB (Qwerty) Grijs
Of deze: pricewatch: HP x2 210 G2 (L5H44EA) Zilver

Of anders iets meer betalen en voor een Surface Pro gaan...
Ik dacht dat ik een goede tablet had gekocht, de tab 4 10 plus van lenovo, 349 euro, goede specs die het in andere apparaten top doen. Is gewoon een software probleem waar lenovo niks aan wil doen. Jammer. Wou dat ik hem nooit had gekocht, wil er vanaf, maar hoe?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
In V&A misschien?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Samsung Tab S2, zeker als je er films/series op wilt kijken, heeft een super AMOLED scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:19:
Samsung Tab S2, zeker als je er films/series op wilt kijken, heeft een super AMOLED scherm.
Die had ik bijna willen kopen, maar vanwege de leeftijd van die tablet niet gekozen. Daar zit een snapdragon 652 in. In de lenovo van mij zit een snapdragon 625. De 625 is wel iets minder snel, maar zou energiezuiniger moeten zijn omdat deze de nieuwere 14nm technologie heeft i.p.v. de 28nm van de snapdragon 652. Het snelheidsverschil zou je bij de dagelijkse bezigheden weinig van merken. Heb de tablet, zoals eerder gezegd, puur gekocht qua specificaties. Die zijn voor deze prijs best in orde, maar de software loopt gewoon helemaal niet soepel, verre van dat. Het is gewoon zo dat andere apparaten met dezelfde hardware het gewoon vloeiend doen. Softwareupdates staan nogsteeds niet gepland en heeft nog de beveiligingspatch van november 2017 als ik mij niet vergis. De tab s2 zou ook wel aan het einde van zijn updates zijn, maar het was misschien wel een betere keuze geweest. Heb alleen niet zo erg goede ervaringen met mijn vorige sansung tablet. Hij was best snel, het scherm was ook best goed, ondanks dat het geen amoled was, had deze wel een hoge resolutie. Alleen hij crashte nogal wat en op het einde wou hij niet meer opladen en was de batterij ook al heel slecht. Display kwam uit de behuizing. Ik wou gewoon een nieuw merk proberen, maar als het zo gaat met lenovo heb ik daar ook geen vertrouwen meer in...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:18:
[...]

Die had ik bijna willen kopen, maar vanwege de leeftijd van die tablet niet gekozen. Daar zit een snapdragon 652 in. In de lenovo van mij zit een snapdragon 625. De 625 is wel iets minder snel, maar zou energiezuiniger moeten zijn omdat deze de nieuwere 14nm technologie heeft i.p.v. de 28nm van de snapdragon 652. Het snelheidsverschil zou je bij de dagelijkse bezigheden weinig van merken. Heb de tablet, zoals eerder gezegd, puur gekocht qua specificaties. Die zijn voor deze prijs best in orde, maar de software loopt gewoon helemaal niet soepel, verre van dat. Het is gewoon zo dat andere apparaten met dezelfde hardware het gewoon vloeiend doen. Softwareupdates staan nogsteeds niet gepland en heeft nog de beveiligingspatch van november 2017 als ik mij niet vergis. De tab s2 zou ook wel aan het einde van zijn updates zijn, maar het was misschien wel een betere keuze geweest. Heb alleen niet zo erg goede ervaringen met mijn vorige sansung tablet. Hij was best snel, het scherm was ook best goed, ondanks dat het geen amoled was, had deze wel een hoge resolutie. Alleen hij crashte nogal wat en op het einde wou hij niet meer opladen en was de batterij ook al heel slecht. Display kwam uit de behuizing. Ik wou gewoon een nieuw merk proberen, maar als het zo gaat met lenovo heb ik daar ook geen vertrouwen meer in...
Ik neem aan dat je deze bedoeld met de Lenovo?
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Zwart

Ik heb hem ook in m'n handen gehad en vond het een fantastische tablet. Werkt vlot, prachtig scherm, zeer goed geluid en, heb er maar een week mee zitten spelen, de batterij gaat zeer lang mee (best intensief gebruikt die week, want hij was nieuw, voor m'n moeder en ik mocht alles instellen...). Het is dat ik geen 10" wil, maar anders had ik hem ook voor mezelf gekocht.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:50:
[...]

Ik neem aan dat je deze bedoeld met de Lenovo?
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Zwart

Ik heb hem ook in m'n handen gehad en vond het een fantastische tablet. Werkt vlot, prachtig scherm, zeer goed geluid en, heb er maar een week mee zitten spelen, de batterij gaat zeer lang mee (best intensief gebruikt die week, want hij was nieuw, voor m'n moeder en ik mocht alles instellen...). Het is dat ik geen 10" wil, maar anders had ik hem ook voor mezelf gekocht.
Die bedoel ik ja. Batterij ging de 1e paar weken lang mee maar loopt nu steeds sneller leeg. Raar dat hij bij mij dan zo beroerd werkt.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dit topic gaat toch echt nergens heen of wel?
Het komt er op neer dat je voor het budget van 200-300 euro geen fatsoenlijke Android tablet kan kopen die voldoen aan de wensen van TS.

Daarnaast heeft TS een verkeerd beeld van de iPad waardoor dat sowieso geen optie is.

Tja, dan blijft er weinig over hè?

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 17:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Die bedoel ik ja. Batterij ging de 1e paar weken lang mee maar loopt nu steeds sneller leeg. Raar dat hij bij mij dan zo beroerd werkt.
Gek dat de Lenovo je niet bevalt, ik heb hem indertijd ook direct gekocht toen ie uitkwam puur op specs en ben heel content er mee. Ik herken de problemen die je beschrijft helemaal niet.

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast, om duidelijk te maken dat je een Android tablet wilt.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Behalve een Tab A van Samsung heb je weinig keuze. Misschien kun je nog ergens een Shield Tablet tweedehands regelen?

Dan wordt het helaas toch een iPad vrees ik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit min of meer in hetzelfde schuitje als TS, maar dan voor iemand anders.
De Samsung Tab A 10.1 staat bovenin de pricewatch maar ik wordt niet echt warm van een tablet van 2 jaar oud waarvan de support over 4 maand op houdt.
En andere tablets in de PW ook niet echt; juist de Lenovo Tab 4 Plus 10 leek mij een aardig apparaat

Eind deze maand is de MWC in Barcelona; zouden we daar nieuwe tablets kunnen verwachten?

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2018 13:29 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Misschien komt er nog wat, maar doordat telefoons groter worden is de tablet markt kleiner geworden, er is minder behoefte. Dat resulteerde weer in minder investering en vermindering van aanbod. Maar als je geen haast hebt kun je altijd afwachten of er wat leuks voorbij komt!
Pagina: 1