check deze papst fans !!

Waar kan ik die laatste (grote) fan kopen
Beter weet iemand dat die wil ik hebben

Verwijderd

Verwijderd
Whoa! Ik had die pic wel eerder gezien, maar ik dacht dat het alleen een mooi raampje was!Op donderdag 12 juli 2001 21:56 schreef Hooi het volgende:
Uhh,
die grote zit hier voorin de kast
176 mm 48 volt op 17 volt.
Fan komt uit de dump, was 15 of 25 piek....
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
17 V ??Op donderdag 12 juli 2001 21:56 schreef Hooi het volgende:
Uhh,
[afbeelding]
he jij! je hebt al een vette fan, veel cfm en heeeeeel weinig dB! dus niet zeuren heOp donderdag 12 juli 2001 21:50 schreef -Dissection- het volgende:
check deze papst fans !!
[afbeelding]
Verwijderd
Op donderdag 12 juli 2001 22:43 schreef Hooi het volgende:
Op 12-17 Volt is'tie fluisterstil.
Normaal op 48 volt moet het 240 cfm zijn, dus ik gok op 60-70 bij 12 volt, zonder geluid zowat
Hij heeft trouwens maar een enkele set bladen. Het is dus niet zoals bij de Delta 80 HP. b.v.
Tuurlijk niet, gewoon aansluiten op de +12 en -5 (of andersom, maar ik vermoed dat Hooi deze combinatie heeft gebruikt ivm de referentievoltages).Op donderdag 12 juli 2001 23:28 schreef Sine het volgende:
17 V ??
heb je een aparte voeding voor dat ding ?!
Dan moet hij niet in jou richting blazen....Op donderdag 12 juli 2001 21:56 schreef Hooi het volgende:
Uhh,
[afbeelding]
Verwijderd
YepOp donderdag 12 juli 2001 23:28 schreef Solosmots het volgende:
Hey Hooi, het gat is nog niet helemaal af....
Geplaatst door Sine - donderdag 12 juli 2001 23:28
--------------------------------------------------------------------------------
17 V ??
heb je een aparte voeding voor dat ding ?!
is 12 v niet genoeg ?!
Muhh dit was inderdaad wel geluk hebben. M'n broer kwam um tegen..Geplaatst door PsyFlux - vrijdag 13 juli 2001 13:31
--------------------------------------------------------------------------------
Wat een matsprijs, en wat een geweldige airflow bij zo weinig geluid.... dat ding zou nog niet eens in m'n kast passen!
quote:
---------------------------------------------
Tuurlijk niet, gewoon aansluiten op de +12 en -5 (of andersom, maar ik vermoed dat Hooi deze combinatie heeft gebruikt ivm de referentievoltages).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Verwijderd
Op vrijdag 13 juli 2001 23:59 schreef happy3736 het volgende:
heb 5 papst fans op 230v in m'n case
2 x 120x120 op 230 180m3/h
3 x 80x80 op 230 weet ik niet hoeveel m3/h
Verwijderd
Qua breedte past hij nog wel in m'n Aopen HQ45, maar qua hoogte nietOp vrijdag 13 juli 2001 23:57 schreef Hooi het volgende:
Voor plaatsing van zo'n grote fan heb je een kast die wat breder is van voren, zoals Aopen ja. Da.
Van een normale ATX voeding komen de volgende voltages:Op zaterdag 14 juli 2001 00:11 schreef Dorsts het volgende:
hey, hoe kan je fans nou op een lager voltage laten draaien?? ik heb geen verstand van elektro enzo draaien ze dan ook langzamer? (en kan da alleen met die papst fans of maak da niet uit welk merk)
hopelijk helpen jullie mij amateur want ik wil graag dit soort dingen leren
Verwijderd
mhh mijn kast is een Aopen HX45 dan.. ??Op zaterdag 14 juli 2001 01:15 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Qua breedte past hij nog wel in m'n Aopen HQ45, maar qua hoogte niet
Tis maar een miditower, en dan komt dat frontje met dat aparte design te laag.
En om nu een gat dwars door die inham te zagen is wel een erg brute mod![]()
[..]
*knip*
Verwijderd
Misschien maakt een plaatje het duidelijker:Op zaterdag 14 juli 2001 01:24 schreef Hooi het volgende:
mhh mijn kast is een Aopen HX45 dan.. ??

Verwijderd
Je hoeft toch ook niet de 176 mm te halen aan de voorkant. Voor heb je maar iets van 15cm nodig.Op zaterdag 14 juli 2001 01:36 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Misschien maakt een plaatje het duidelijker:
[afbeelding]
Kheb et zojuist nog es nagemeten en het past gewoon nietZelfs als ik al helemaal op de grond begin (dus zelfs die casebadge deruit rag), heb ik nog "maar" 17 cm tot aan die rand.
Tis een mooie kast, maar de voorkant is niet geschikt om te modden (normale fan is ook al moeilijk, want het frontje is bol). Aan de andere kant hebben ze wel een HEEEL mooi systeem gemaakt waardoor je toch een fan vooronder kunt installeren die de lucht van alle kanten via het frontje aan de zijkant, onderkant en bovenkant van het frontje wegzuigt.
ff kijken of ik een plaatje kan vinden om het duidelijker uit te leggen...
Nah,Geplaatst door PhiKwadraat - zaterdag 14 juli 2001 01:35
Zier wel machtig uit zo'n dikke fan voorop.. mooi afgewerkt met je knopjes .. En als je opstart is net als je een boeing 747 hehe
ik zou me vinger er niet in wagen (AUW!)
dat is een HQ45. De HX45 [heb m zelf ook] is bijna hetzelfde allen iets minder design, gewoon strakker, waardoor je meer ruimte heb, en dat blauwe geval aan de voorbant er niet is. Het is een midi tower maar als je de floppy bays opoffert kunnen er al 2x120mm in de voorkant. Een 172 mm past makkelijk, en als je wilt kan er dan nog 1 80mm boven.Op zaterdag 14 juli 2001 01:36 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Misschien maakt een plaatje het duidelijker:
[afbeelding]
Kheb et zojuist nog es nagemeten en het past gewoon nietZelfs als ik al helemaal op de grond begin (dus zelfs die casebadge deruit rag), heb ik nog "maar" 17 cm tot aan die rand.
Tis een mooie kast, maar de voorkant is niet geschikt om te modden (normale fan is ook al moeilijk, want het frontje is bol). Aan de andere kant hebben ze wel een HEEEL mooi systeem gemaakt waardoor je toch een fan vooronder kunt installeren die de lucht van alle kanten via het frontje aan de zijkant, onderkant en bovenkant van het frontje wegzuigt.
ff kijken of ik een plaatje kan vinden om het duidelijker uit te leggen...
Verwijderd
heh, got a point thereOp zaterdag 14 juli 2001 03:27 schreef Hooi het volgende:
Ik heb ook de opening niet helemaal rond gemaakt, is helemaal niet nodig.....
Nah,
die fan hoor je bij het opstarten even heel zacht *kwieeuuuurp* doen.. net een kat die geeuwt.
Daarna is t'ie op 12 Volt bijna onhoorbaar..
Klopt, maar ik wil vooral ook een mooie en stille kast. Dat design vind ik gewoon mooi (ga ik misschien nog overspuiten), en ik ga er toch niet alteveel in zagen (ziet er meestal lelijk uit).Op zaterdag 14 juli 2001 10:09 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
dat is een HQ45. De HX45 [heb m zelf ook] is bijna hetzelfde allen iets minder design, gewoon strakker, waardoor je meer ruimte heb, en dat blauwe geval aan de voorbant er niet is.
Ja, opzich zou hetzelfde bij mij ook nog wel kunnen in die ijzeren plaat achter dat frontje. Maar dat heeft niet zoveel nut denk ik omdat de gaten onder en aan de zijkanten waar de lucht het frontje inkan niet zo groot zijn dat ze 60CFM ongehinderd naar binnen kunnen laten gaan. Aan de andere kant zou het wel heel kewl zijn: een 176mm fan aan de voorkant die ook nog mooi weggewerkt zit achter het frontje!Het is een midi tower maar als je de floppy bays opoffert kunnen er al 2x120mm in de voorkant. Een 172 mm past makkelijk, en als je wilt kan er dan nog 1 80mm boven.
Dat had ik ook al uitgemeten, maar die 120mm is toch wel behoorlijk krap... een 80mm zou daarentegen daar nog wel heel mooi passen (dan kan die ook gelijk de warmte van je processor wegzuigen).Aan de achterkant kun je met kleine mod een 120 mm kwijt direct onder je voeding, en onder die 120mm nog 3x60
ASO*Natuurlijk* run ik zelf ook bijna deze configuratie, alleen ik heb slechts een 120 en 1 80 aan de voorkant, en 1 120 en 2 60 aan de acterkant. Wel papst, wel stil, wel goedkoop van de electroboer.
Verwijderd
Kan ik dan niet net zo goed die 2 zwarte draden uit die splitter trekken of werkt da nie?? :?Op zaterdag 14 juli 2001 01:15 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Die 7 volt kun je nu in elk geval het beste krijgen door +12 en +5 met elkaar te combineren. Als je nu naar een standaard molex connector kijkt (waarvan je HD en cdrom drive bijvoorbeeld hun stroom krijgen) is de gele draad de +12 en de rode draad de +5 volt. Als je nu ff een simpel molex splittertje haalt kun je van dat splittertje de gele en de rode draad losknippen en aan je fan solderen (op die manier verknoei je niet een molex connector van je voeding).
Verwijderd
Op maandag 16 juli 2001 20:14 schreef Dorsts het volgende:
Kan ik dan niet net zo goed die 2 zwarte draden uit die splitter trekken of werkt da nie?? :?
Verwijderd
Verwijderd
hum.. humm.. uhhh.. /me wordt roodOp dinsdag 17 juli 2001 08:56 schreef Hooi het volgende:
LOL
Het enige waar de zelf solderende computeraar goed op moet letten, is dat je niet de draadjes in de plug verandert en dat per ongeluk in je harde schijf steekt !!!!!
Verwijderd
Nee, dat is idd geen aanrader... Daar gaat je schijf van stinkenOp dinsdag 17 juli 2001 08:56 schreef Hooi het volgende:
LOL
Het enige waar de zelf solderende computeraar goed op moet letten, is dat je niet de draadjes in de plug verandert en dat per ongeluk in je harde schijf steekt !!!!!
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done