Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Foto's extern opslaan, linken naar Wordpress

Pagina: 1
Acties:

• hostingdesign
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23-02-2018
Ik heb een Wordpress site over een evenement wat wij nu voor het 3de jaar organiseren. Nu heb ik een heleboel foto's van de afgelopen jaren op mijn NAS server staan. Nu wil ik deze foto's graag ergens extern neerzetten, zodat ik er naar toe kan linken op mijn Wordpress site.
Nu wou ik dit met Google Photo's doen, maar het uploaden daarnaar toe is echt irritant met de nieuwe Desktop uploader. Onedrive moet je altijd eerst inloggen, dus is ook geen oplossing. Iemand een ander idee waar ik de foto's extern kan oplsaan en dan daarnaar toe kan linken? Met youtube werkt dis perfect voor de filmpjes, maar ik weet niet helemaal hoe ik dit het beste kan doen met de foto's.

De foto's mogen eventueel ook op de server waar de website op gehost is, maar ik wil ze juist niet in mijn gallery van Wordpress zien, want als ik dan ooit foto moet hebben, moet ik flink gaan scrollen, iemand oplossing hiervoor?

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:59

P_Tingen

omdat het KAN

Kun je ze niet op de wp server zetten, maar dan in een aparte folder? Bij de hand en toch niet irritant aanwezig.

Voor onze zwemvereniging heb ik de foto's van het fotoboek (inmiddels > 10000 foto's van de laatste 12 jaar) in een aparte folder, per jaar / gelegenheid gesorteerd. Daar een plugin op die alleen naar de folders kijkt ipv naar de gallery tabel in wp zelf en geen centje pijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

• hostingdesign
mag ik vragen welke plugin je gebruikt daarvoor?

• Dark Blue
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-02 07:43

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

quote:
hostingdesign schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:14:
mag ik vragen welke plugin je gebruikt daarvoor?
Mijn intuïtie zegt dat dat een custom plugin is, maar wie weet is die wel te forken.

Kijk ook even naar je hostingpakket en bandbreedte. Als je in één keer gigabytes aan foto's erop joekelt die door al je leden te bekijken zijn zul je dat zeker terugzien in je statistieken (en wellicht op je factuur :X )

www.heidiulrich.nl | tkkrlab | zit jij al bij een hackerspace?

• hostingdesign
quote:
P_Tingen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:37:
Kun je ze niet op de wp server zetten, maar dan in een aparte folder? Bij de hand en toch niet irritant aanwezig.

Voor onze zwemvereniging heb ik de foto's van het fotoboek (inmiddels > 10000 foto's van de laatste 12 jaar) in een aparte folder, per jaar / gelegenheid gesorteerd. Daar een plugin op die alleen naar de folders kijkt ipv naar de gallery tabel in wp zelf en geen centje pijn.
heb je voor mij nog de plugin die je gebruikt?

• xleeuwx
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:41

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Cloudenary is hier heel geschikt voor maar dit kan ook bij AWS cheap storage + cloudfront of bij een andere cloud dienst. Deze hebben vaak ook plug-ins voor wordpresss (uploaden naar hun systeem ipv de WP server)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:59

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
hostingdesign schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:34:
[...]
heb je voor mij nog de plugin die je gebruikt?
UnGallery displays your directories of images as a browsable WordPress gallery.

The advantage of UnGallery is there is there is no gallery management required in WordPress. You just point the plugin to a directory of photos and they are immediately viewable via an existing WordPress site. Any uploads, deletions, or edits you make to your photos and directory organization are automatically reflected in WordPress.

https://wordpress.org/plugins/ungallery/

Ik zie trouwens wel dat de plugin al twee jaar niet meer gesupport is. Nou zit er volgens mij niet veel in wat stuk kan gaan, maar ik meld het maar. Voordat ik deze gebruikte, had ik Laziest Gallery ( https://wordpress.org/plugins/lazyest-gallery/ ) maar deze gaf op een gegeven moment fouten met WP4 dus daar ben ik vanaf gestapt. Het is lastig een goede WP folder-based gallery plugin te vinden. Als je iets beters hebt, hou ik me aanbevolen

[Voor 15% gewijzigd door P_Tingen op 25-01-2018 08:21]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Spinal
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:54
quote:
xleeuwx schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:38:
Cloudenary is hier heel geschikt voor maar dit kan ook bij AWS cheap storage + cloudfront of bij een andere cloud dienst. Deze hebben vaak ook plug-ins voor wordpresss (uploaden naar hun systeem ipv de WP server)
Cloudinary is een mooi systeem als je dingen gaat doen met de foto's (gezichtsherkenning, een randje er om, rotaties, etc.) maar als je het puur als opslag gebruikt is het véél duurder dan de alternatieven zoals Amazon of Google.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• xleeuwx
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:41

xleeuwx

developer Tweakers Elect
quote:
Spinal schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Cloudinary is een mooi systeem als je dingen gaat doen met de foto's (gezichtsherkenning, een randje er om, rotaties, etc.) maar als je het puur als opslag gebruikt is het véél duurder dan de alternatieven zoals Amazon of Google.
Dit is afhankelijk van hoeveelheid foto’s. Als je de free tier neemt kan je al behoorlijk wat opslaan.

https://cloudinary.com/pricing
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True