Toon posts:

windows 10 pro installeren en instellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 10 pro installeren op een nieuwe harde schijf en instellingen doen tijdens het installeren.
Ik heb 1uur zitten zoeken op youtube en op het internet,maar ik kon niks vinden hoe ik deze instellingen het best doe. Hier en daar wel een video of informatie, maar nooit een volledige uitleg hierover.
Hieronder zie je de foto’s van hoe ik de instellingen heb gedaan, zijn dit de beste instellingen naar veiligheid en privacy ?
Zo niet, welke instellingen kan ik het best veranderen en hoe doe ik dit nadat windows is geïnstalleerd ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kvsps2a0e5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0zcfyh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1lc6zre8f68.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon alles uitzetten en een alternatieve browser gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Naar privacy zijn dit zeker niet de beste instellingen, met de allereerste optie laat je allerlei informatie naar MS toesturen.
Veiligheid is wel meer dan alleen wat schuifjes instellen, daarbij is het veel belangrijker dat de gebruiker weet wat hij doet op internet en niet klakkeloos alles aanklikt b.v.
Tsurany schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:22:
Gewoon alles uitzetten en een alternatieve browser gebruiken.
zoals chrome? zodat al je (internet)data bij google terecht kan komen (al ben ik ervan overtuigd dat ze zowiezo alles in chrome wel vastleggen)? d:)b ;)

[ Voor 35% gewijzigd door mschol op 21-01-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mschol schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:23:
Naar privacy zijn dit zeker niet de beste instellingen, met de allereerste optie laat je allerlei informatie naar MS toesturen.
Veiligheid is wel meer dan alleen wat schuifjes instellen, daarbij is het veel belangrijker dat de gebruiker weet wat hij doet op internet en niet klakkeloos alles aanklikt b.v.

[...]

zoals chrome? zodat al je (internet)data bij google terecht kan komen (al ben ik ervan overtuigd dat ze zowiezo alles in chrome wel vastleggen)? d:)b ;)
hoe kan ik dit nog uitzetten nadat windows 10 pro is geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Zoek naar Privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

https://www.oo-software.com/en/shutup10
En zo zijn er nog tientallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat doet dat programma wat je niet in Windows bij privacy settings kan instellen ? Ben persoonlijk geen fan van overal maar vage tooltjes voor installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

zoals gezegd: zoek naar privacy in het startmenu, open privacy settings en daar kan je alles terugzien en eventueel aanpassen
PilatuS schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Wat doet dat programma wat je niet in Windows bij privacy settings kan instellen ? Ben persoonlijk geen fan van overal maar vage tooltjes voor installeren.
dat tooltje kan wat meer dingen uitzetten die via de gui niet mogelijk zijn (b.v. telemetrie en windows updates)
Daar moet je imho niet mee rommelen als je niet 100% zeker weet wat je aan het doen bent en welke impact het kan hebben

[ Voor 45% gewijzigd door mschol op 21-01-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mschol schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:23:

Kan, of een van de vele andere browsers. Firefox, Chromium,...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Pagina: 1