Edifier R1280DB tikt door geluid heen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09-2020
Goeden dag.

Afgelopen jaar 16 december heb ik deze speakers gekocht bij Coolblue na het beluisteren van de oudere versie welke de zelfde drivers en inhoud heeft alleen dan zonder bluetooth en spdif, en ze klonken erg goed voor de prijs.

Alleen zit ik hier met volgens mij een niet goed werkend product, waar ik denk ook meer edifiers last van hebben volgens google.

Ik heb ze aangesloten op mijn PC via optisch om het meeste er uit te halen zonder mogelijke ruis van de bron.

En toch lijkt er een tik, lijkt wel een statische tik net of er een lamp ergens aan gaat, te horen.

Was net even Euro Truck Sim aan het spelen, klooien met de motorrem leverde meer getik op.

Heeft er iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door gerbiepiep op 23-01-2018 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan ook een bufferprobleem op je soundkaart zijn. Sluit hem eens aan op een andere bron, bijvoorbeeld een CD speler met optische uitgang en ga dan nog een keer kritisch luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
Helaas heb ik geen andere bron met optische uitgang hier, deze pc is de enige.

Met het samen stellen van de PC heb ik ook op de moederbord met geluid chip gelet, en dit moederbord moet toch goed uit de voeten kunnen met audio.
Deed het eerder met mijn oude speakerset via 3.5 jack toch ook goed.

Nu is een digitaal signaal wel wat anders dan analoge, maar toch...

Het gaat om een: GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming moederbord met Realtek ALC1220 chip.

[ Voor 8% gewijzigd door gerbiepiep op 22-01-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36
Liggen er stroomkabels langs je audiokabels? Mijn router stoorde ook op mijn speakers. Nadat ik die verplaatste was het over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
De kabels van de rechter speaker en de monitor leggen langszij, er is geen andere route voor de speaker kabel met deze beknopte opstelling helaas, om hem nu met een touw aan het plafond te hangen. :P

Nu is deze speaker kabel die bij de speakers zit wel vrij simpel zonder enige bescherming denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door gerbiepiep op 22-01-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

418O2 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:53:
Liggen er stroomkabels langs je audiokabels? Mijn router stoorde ook op mijn speakers. Nadat ik die verplaatste was het over
Bij een toslink verbinding heeft dat geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36
Fairy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Bij een toslink verbinding heeft dat geen invloed.
De storing zat in de kabel naar de speakers, niet die tussen de hoofdbox en pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

418O2 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:12:
[...]

De storing zat in de kabel naar de speakers, niet die tussen de hoofdbox en pc
Als dat het is, zou je verwachten dat er zonder geluid af te spelen ook storing optreed. Standaard beaconinterval bij een wifi router is 100ms. Dan zou je 10x per seconde een tik moeten horen.

Ik neig nog steeds naar een bufferprobleem. Misschien eens Foobar2000 laten spelen en daar ook de WASAPI plugin op zetten en daarmee spelen. Als het met wasapi niet voorkomt en met directaudio wél, dan kan het wel eens een driverprobleem of een buffer zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 22-01-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
Een buffer probleem of iets in die trant kan misschien wel. Ik begin ook meer naar de PC te neigen die het probleem veroorzaakt dan de speakers. (op het tikken tussen het switchen van de kanalen op de speakers na dan)

Met Euro Truck Sim kan je ook een online radio aanzetten, en op een gegeven moment waar de gebieden vooral drukker worden met gebouwen bomen enzo, begint de stream behoorlijk te haperen, switch je naar een andere zender is het eventjes over en begint dan opnieuw te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
Zelfs met analoge, wit rood tulp naar 3.5 jack blijft fout gaan, waar de radio stream in Euro Truck Sim zelfs ook constand blijft hangen en stotteren en reloopen tot de radio compleet afslaat maar de rest van de geluiden werken nog wel.

Wat een gedoe weer... :-(

-Ik heb een telefoon met een nieuwere standaart bluetooth kunnen proberen en daar geen problemen mee ondervonden.

-Realtek driver geupdate naar een nieuwe versie , komt van de gigabyte website, geen succes.

[ Voor 28% gewijzigd door gerbiepiep op 24-01-2018 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 19:51
Heb je de Windows Creators Update op je pc staan toevallig? Ik heb de S1000DB met optisch, en sinds ik gister de creators update van windows kreeg is geluid belabberd geworden, wanneer je in spotify bijv op play drukt hoor je een statische "krak", en dan na stoppen hoor je na 10 seconden weer dit geluid.. Hetzelfde met youtube etc, alles wat je aan en uit kunt zetten qua geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
Die update staat volgens mij al een aantal maanden geïnstalleerd en heeft toch geen problemen met de oude speakers gegeven.

Ik hoor verder ook geen krak met het openen van spotify of een web browser of game, alleen tijdens muziek of gamen van die ''tikken'' door het geluid heen.
En bij Euro Truck Sim slaan de online radio stations continue vast en haperingen.

[ Voor 49% gewijzigd door gerbiepiep op 26-01-2018 17:46 ]

Pagina: 1