Update naar build 1709 mislukt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 11:35
Sinds een paar dagen krijg ik via windows update build 1709 aangeboden. Google vertelde mij dat dit de Fall Creators Update betreft welke al sinds oktober beschikbaar is. Waarom ik hem nu pas aangeboden krijg is mij echt een raadsel, mijn pc staat nagenoeg dagelijks aan. Bovendien heb ik wel gewoon allerlei andere updates gehad sinds oktober. De vraag om te installeren gaat gepaard met het bizarre bericht: ‘Aftellen naar een betere wereld’, maar dat terzijde.

Mijn probleem is het volgende:
- Tijdens het installeren moet de pc verscheidene keren herstarten. Elke keer loopt de pc hier bij vast. De pc sluit af, maar de powerled blijft branden en de pc reageert nergens meer op. Ook de resetknop doet niks meer, ik moet enkele seconden de aan/uit knop vasthouden om de pc uit te zetten. Als ik hem daarna weer aanzet gaat hij wel gewoon verder met de update.
- Uiteindelijk mislukt de installatie met de volgende foutmelding: BAD_POOL_CALLER. Via systeemherstel zet windows wel keurig mijn oude versie terug.

Ik zou toch wel heel graag gewoon de update willen kunnen installeren. Als de update eigenlijk niks toevoegt, is uitschakelen ook nog een optie. Van de extra functionaliteit van deze update zou ik op het eerste oog geen gebruik maken. Maar ik wil geen beveiligingsupdates mislopen.

Op dit moment draai ik windows 10 pro build 1703. En het betreft een (grotendeels) 2 jaar oud systeem waarvan de basis bestaat uit een Core i5-6600, 8GB ddr4, Samsung 850 Evo 500gb en een Asus Z170-p moederbord. Toen ik het net in elkaar had gezet heb ik verschillende tests gedraaid voor het geheugen en de SSD, welke allemaal goed waren. Voor wat het waard is, het systeem draait in alle andere situaties zeer stabiel.

Beste antwoord (via Baardhaas op 21-01-2018 19:37)

Anoniem: 672534

https://support.microsoft...-error-0xc2-badpoolcaller
Waar je je nu op kan focussen zorgen dat je data die je niet kwijt wil Back-up hebt.
Er is een kans dat er software geïnstalleerd is die automatisch opstart als je Windows start.

BAD_POOL_CALLER is alleen maar de melding op kernel niveau.
In de lagen daarboven kan je kijken of er software even in de opstartcyclus automatisch uitgeschakeld kunnen worden.
Waar het om gaat is het type software die ook drivers laadt.
Het kan een AV zijn, het kan Citrix zijn, het kunnen gewone programma's zijn die op dat niveau in de weg kunnen zitten.

= resmon.exe = Broncontrole (C:\Windows\System32)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/utcyrsz6f1.jpg

taskschd.msc = Taakplanner (C:\Windows\System32) Wat er geplant opgestart wordt.
services.msc = Services (C:\Windows\System32) Wat er automatisch opgestart wordt.
msconfig.exe = Systeemconfiguratie (C:\Windows\System32) Hoe er opgestart wordt.

Programma's type AV, betekend ook drivers. op dat niveau lopen geregeld upgrade installaties fout.
BAD_POOL_CALLER meldingen op kernel niveau is een oproep om met de administratorrechten van Trusted installer in het Windows systeem, op driver niveau in het register ook geen machtigingen over hebt.
Op het niveau van bestanden behandelen als objecten, registersleutels ook behandeld worden als objecten, en het uitschakelen van de drivers op dat niveau soms het Deïnstalleren van een programma moet zijn, of register waarden verwijderen waar de driver opgestart wordt, aangezien er in het register in een commandline sys bestanden gestart kunnen worden.

De locaties en namen van die bestanden vindt je dan terug in de waarden van die drivers die er geladen zijn. Hou wel online je veiligheid in de gaten als je AV software zou moeten verwijderen, na de upgrade kan je die software dan weer installeren indien dat nodig is.

Mocht je er helemaal niet uitkomen dan:

Hier een link naar de creation tool Windows 10 iso download, die op een DVD branden kan je Windows 10 schoon installeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

https://support.microsoft...-error-0xc2-badpoolcaller
Waar je je nu op kan focussen zorgen dat je data die je niet kwijt wil Back-up hebt.
Er is een kans dat er software geïnstalleerd is die automatisch opstart als je Windows start.

BAD_POOL_CALLER is alleen maar de melding op kernel niveau.
In de lagen daarboven kan je kijken of er software even in de opstartcyclus automatisch uitgeschakeld kunnen worden.
Waar het om gaat is het type software die ook drivers laadt.
Het kan een AV zijn, het kan Citrix zijn, het kunnen gewone programma's zijn die op dat niveau in de weg kunnen zitten.

= resmon.exe = Broncontrole (C:\Windows\System32)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/utcyrsz6f1.jpg

taskschd.msc = Taakplanner (C:\Windows\System32) Wat er geplant opgestart wordt.
services.msc = Services (C:\Windows\System32) Wat er automatisch opgestart wordt.
msconfig.exe = Systeemconfiguratie (C:\Windows\System32) Hoe er opgestart wordt.

Programma's type AV, betekend ook drivers. op dat niveau lopen geregeld upgrade installaties fout.
BAD_POOL_CALLER meldingen op kernel niveau is een oproep om met de administratorrechten van Trusted installer in het Windows systeem, op driver niveau in het register ook geen machtigingen over hebt.
Op het niveau van bestanden behandelen als objecten, registersleutels ook behandeld worden als objecten, en het uitschakelen van de drivers op dat niveau soms het Deïnstalleren van een programma moet zijn, of register waarden verwijderen waar de driver opgestart wordt, aangezien er in het register in een commandline sys bestanden gestart kunnen worden.

De locaties en namen van die bestanden vindt je dan terug in de waarden van die drivers die er geladen zijn. Hou wel online je veiligheid in de gaten als je AV software zou moeten verwijderen, na de upgrade kan je die software dan weer installeren indien dat nodig is.

Mocht je er helemaal niet uitkomen dan:

Hier een link naar de creation tool Windows 10 iso download, die op een DVD branden kan je Windows 10 schoon installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 11:35
Een gedeelte van wat je hebt geschreven ging mijn pet te boven, maar wat ik er uit heb gehaald is dat ik mijn pc zo 'kaal' mogelijk moest laten opstarten. Ik heb hiertoe via msconfig alle services stopgezet waarvan ik meende te weten dat ze niet essentieel waren en alle automatische updates van andere software dan windows tijdelijk uitgezet.

Dit heeft in zo verre gewerkt dat ik bij installatie tegen een andere foutmelding aanliep. Welke ik via deze methode heb opgelost. Doet volgens mij niet veel meer dan wat services stopzetten en de reeds gedownloade update herbenoemen zodat windows update het proces weer van het begin af aan oppakt.

Wel was het zo dat hierdoor een service werd gestart die bij mij uitstond. Dus misschien ben ik wat te ijverig geweest met dingen uitzetten in msconfig. De update is nu gelukt, dus ik ga weer zo veel mogelijk dingen terugzetten naar de standaard waardes.

Heel erg bedankt voor je reactie. Ondanks dat ik niet alles begreep heb je mij hiermee wel op de goede weg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:07

Meg

418: “I’m a teapot”

@Baardhaas als je met msconfig services uitzet, kun je alles van Microsoft verbergen; daarna kun je de overige allemaal uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://oowoo.club/8yyf4rfj.png

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baardhaas schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:37:
Een gedeelte van wat je hebt geschreven ging mijn pet te boven, maar wat ik er uit heb gehaald is dat ik mijn pc zo 'kaal' mogelijk moest laten opstarten. Ik heb hiertoe via msconfig alle services stopgezet waarvan ik meende te weten dat ze niet essentieel waren en alle automatische updates van andere software dan windows tijdelijk uitgezet.

Dit heeft in zo verre gewerkt dat ik bij installatie tegen een andere foutmelding aanliep. Welke ik via deze methode heb opgelost. Doet volgens mij niet veel meer dan wat services stopzetten en de reeds gedownloade update herbenoemen zodat windows update het proces weer van het begin af aan oppakt.

Wel was het zo dat hierdoor een service werd gestart die bij mij uitstond. Dus misschien ben ik wat te ijverig geweest met dingen uitzetten in msconfig. De update is nu gelukt, dus ik ga weer zo veel mogelijk dingen terugzetten naar de standaard waardes.

Heel erg bedankt voor je reactie. Ondanks dat ik niet alles begreep heb je mij hiermee wel op de goede weg geholpen.
Oke Baardhaas, mooi om te lezen,
0x8 fouten zijn verbindingsfouten.

In Windows wordt op NTFS bestandsniveau en ook registersleutels machtigingen toegekend, dat beleid zie je ook terug in de eigenschappen van Stations, mappen en bestanden, via Tabblad Beveiliging.

Die instellingen dien je zorgvuldig mee om te gaan.
Succes.