Toon posts:

Windows installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows wil installeren staat er ''Windows kan niet worden geïnstalleerd op dit station. ( Details weergeven) Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteund mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.''

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen alle bestanden mogen weg. Ik heb alles geprobeerd wat op google staat zoals shift + f10 en dan diskpart cleanen enzo maar dat werkte ook niet ik heb ook van SATA veranderd naar AHCI. ik heb mijn BIOS gereset maar dat helpte ook niet. help mij a.u.b.

HP Elitebook 8460hp
intel core i5 2520M
4gb ram

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-01-2018 20:02)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 18:18

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Er staat nu "We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie.

Ik heb al geprobeerd om een nieuwe partitie te maken maar dan krijg ik deze error Diskpart has encountered an error: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) See the system event log for more information

dit heb ik ingetypt
diskpart
list disk
select disk 0
clean
create partition primary
dan komt die error
Dat klinkt als een verrotte HDD. Even met een Linux live USB stick opstarten (bijvoorbeeld Ubuntu) en de SMART uitlezen, dus.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Alle reacties

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 22:16
Start je van een USB stick? en is deze stick USB 3.0? Dan zit daar denk ik je probleem. Probeer eens een USB 2 stick.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12 11:55
Ik zou eens kijken of je moederbord het wel ondersteunt, had laatst een wat ouder moederbord die Windows 10 niet ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd om het op een USB 2 stick te installeren maar dat helpte ook niet. Ik heb het ook al op een cd geprobeerd. en Erik ik had eerder al windows 10 dus hij moet het wel ondersteunen ik heb ook al windows 7 installatie geprobeerd maar precies hetzelfde probleem

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Heb je meerdere HDD's/SSD's in de laptop? Probeer je Windows niet te installeren op een cache SSD?

Staat de disk waarop je Windows installeert helemaal bovenaan in de boot priority?

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:43:
Heb je meerdere HDD's/SSD's in de laptop? Probeer je Windows niet te installeren op een cache SSD?

Staat de disk waarop je Windows installeert helemaal bovenaan in de boot priority?
Ik heb nu de disk helemaal bovenaan gezet ik hoop dat het gaat werken en ik heb geen meerdere HDD of SSD in de laptop

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:43:

Er staat nu "We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie.

Ik heb al geprobeerd om een nieuwe partitie te maken maar dan krijg ik deze error Diskpart has encountered an error: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) See the system event log for more information

dit heb ik ingetypt
diskpart
list disk
select disk 0
clean
create partition primary
dan komt die error

Acties:
  • Beste antwoord

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:53:
[...]

dit heb ik ingetypt
diskpart
list disk
select disk 0
clean
create partition primary
dan komt die error
Dat klinkt als een verrotte HDD. Even met een Linux live USB stick opstarten (bijvoorbeeld Ubuntu) en de SMART uitlezen, dus.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat als je bij DiskPart “clean all” i.p.v. “clean” kiest? (Eerst alle partities verwijderen)

[ Voor 13% gewijzigd door jodeltje op 21-01-2018 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
jodeltje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:58:
Wat als je bij DiskPart “clean all” i.p.v. “clean” kiest? (Eerst alle partities verwijderen)
dan krijg ik deze error.

Diskpart has encountered an error: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) See the system event log for more information

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:56:
[...]

hoe moet ik dat doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2018 14:52 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OT, want met voedingen of printers heeft dit weinig te maken.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
live cd:
https://www.ubuntu.com/download/desktop

Iso naar usb:
https://rufus.akeo.ie/

instructie:
https://duckduckgo.com/?q...t+disk+check&t=ffab&ia=qa

[ Voor 20% gewijzigd door jodeltje op 21-01-2018 19:24 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Fedora, een andere Linux distributie heeft een mooi tooltje om een bootable USB stick te maken. Klik. Op een werkende PC tooltje zetten, lege USB stick erin en USB maken. Als je daarna hebt opgestart van de USB stick, moet je het commando "sudo smartctl -a /dev/sda" draaien (ervanuitgaande dat je HDD /dev/sda is, anders moet je even checken met "lsblk"). De output kan je dan hier neerzetten binnen [code]-tags.

Maar als je dat in Google gegooid had, was daar ook een mooi antwoord uitgekomen. ;)

Pagina: 1