1 apple id op 2 iphones en ipad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H_J
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10-2020
GM,

Ik heb nu 2 iphones (zakelijk en prive) op 1 apple id maar wil nu voor thuis prive een ipad kopen.

Kan ik nu hiervoor ook mijn eigen apple id gebruiken zonder dan gelijk alle fotos en contacten gesynchroniseerd worden want de ipad gaat iedereen gebruiken en wil gescheiden houden met wat er op de telefoons staat.

Of moet ik een nieuw id aanmaken en dan de apps delen met de optie gezin.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:52
Je kunt dit gewoon aangeven binnen de iCloud opties wat ie wel en niet moet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J
dus op de ipad zou ik dan in het icloud menu uit moeten zetten?

Deze opties staan op beide iphones aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Kan je niet zoals in Android verschillende gebruikersaccounts aanmaken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Dat kan door in te loggen op je nieuwe iPad en vervolgens via de instellingen uitvinken wat je niet wil synchroniseren. Pas wel op, andere gebruikers kunnen zonder wachtwoord met hetzelfde gemak de opties weer aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou een extra account aanmaken en deze toe te voegen aan het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J
JA precies ik kan het wel uitvinken maar iedereen kan het weer aanvinken , optie delen gezin lijkt me beter bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eigen account en daar zet je je prive iPhone ook in

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TommieW schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:30:
Kan je niet zoals in Android verschillende gebruikersaccounts aanmaken?
Nee dat is niet mogelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
H_J schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:48:
JA precies ik kan het wel uitvinken maar iedereen kan het weer aanvinken , optie delen gezin lijkt me beter bedankt
Om nog even terug te komen op deze post, misschien nog wel een handigere oplossing.

Log gewoon alles in, en schakel beperkingen in op het wijzigen van je Accounts.
Daarvoor ga je naar Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen -> Accounts-> Sta wijzigingen niet toe.

Had dit laatst nog gebruikt voor een tentoonstelling. Eigenlijk een hele krachtige functie!

/edit,daarmee haal je de optie om weer aan te vinken vanzelfsprekend weg _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door beunhaasbaas op 21-01-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:43

SuBBaSS

-has Ryzen

beunhaasbaas schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Om nog even terug te komen op deze post, misschien nog wel een handigere oplossing.

Log gewoon alles in, en schakel beperkingen in op het wijzigen van je Accounts.
Daarvoor ga je naar Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen -> Accounts-> Sta wijzigingen niet toe.

Had dit laatst nog gebruikt voor een tentoonstelling. Eigenlijk een hele krachtige functie!

/edit,daarmee haal je de optie om weer aan te vinken vanzelfsprekend weg _/-\o_
Dat heeft zeker z'n toepassingen. d:)b

Toch lijkt gezinsdeling een betere optie. Dat scheelt helemaal bij de aanschaf van apps ed.

Wat TO in dit geval sowieso kan doen is op de ipad wel inloggen met het enige apple id in de icloud instellingen en dan alle opties die niet gedeeld/benodigd zijn uitschakelen in de icloud-instellingen.

Waar je bij gezinsdeling wel even stil bij moet staan is dat er een gekoppelde creditcard noodzakelijk is bij het instellen vanaf het primaire account.
In het geval van 1 prive en 1 "zakelijke" apple id wel even van belang om te bedenken aan welk account je die CC gaat koppelen.
Wie weet is TO nog van de oude school (waar je nog je leven lang bij 1 baas kon werken) maar bedenk dat een zakelijk apple id na overstap naar een andere werkgever nog wel eens komt te vervallen.
Om daar nou je hele gezinsdeling aan te hangen is vragen om problemen (of in ieder geval aardig wat gedoe om een apple id te wijzigen naar een ander emailadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J
SuBBaSS schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Dat heeft zeker z'n toepassingen. d:)b

Toch lijkt gezinsdeling een betere optie. Dat scheelt helemaal bij de aanschaf van apps ed.

Wat TO in dit geval sowieso kan doen is op de ipad wel inloggen met het enige apple id in de icloud instellingen en dan alle opties die niet gedeeld/benodigd zijn uitschakelen in de icloud-instellingen.

Waar je bij gezinsdeling wel even stil bij moet staan is dat er een gekoppelde creditcard noodzakelijk is bij het instellen vanaf het primaire account.
In het geval van 1 prive en 1 "zakelijke" apple id wel even van belang om te bedenken aan welk account je die CC gaat koppelen.
Wie weet is TO nog van de oude school (waar je nog je leven lang bij 1 baas kon werken) maar bedenk dat een zakelijk apple id na overstap naar een andere werkgever nog wel eens komt te vervallen.
Om daar nou je hele gezinsdeling aan te hangen is vragen om problemen (of in ieder geval aardig wat gedoe om een apple id te wijzigen naar een ander emailadres).
Ik ben zelf de eigenaar van de zaak!

Het gaat er mij om dat op de ipad die in huis komt de liggen niet iedereen in de fotos (kinderen familie virenden) kan gaat zitten bladeren en of per ongelijk iets verandert in de contacten. Met de telefoons maakt dat niet uit die zijn vergrendeld en ik ben de enige gebruiker.

De ipad word voor iedereen en niet alleen voor mij eigen.

Dus toch een gezinsdeling maken of een nieuwe id aanmaken voor de huis ipad?

Ik wil wel bijna alle apps die ik aangekocht heb op de ipad kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:43

SuBBaSS

-has Ryzen

H_J schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:50:
[...]

Ik ben zelf de eigenaar van de zaak!

Het gaat er mij om dat op de ipad die in huis komt de liggen niet iedereen in de fotos (kinderen familie virenden) kan gaat zitten bladeren en of per ongelijk iets verandert in de contacten. Met de telefoons maakt dat niet uit die zijn vergrendeld en ik ben de enige gebruiker.

De ipad word voor iedereen en niet alleen voor mij eigen.

Dus toch een gezinsdeling maken of een nieuwe id aanmaken voor de huis ipad?

Ik wil wel bijna alle apps die ik aangekocht heb op de ipad kunnen zetten
O kijk, dat scheelt!
Dat lijkt wel de beste oplossing voor jullie ja, gezinsdeling inschakelen.
En inderdaad een ander apple id aanmaken voor op die ipad en deze aan het gezinsaccount toevoegen. Dan kun je bijv. apps die je onder je "primaire" account aangeschaft hebt ook delen met andere gezinsleden zonder ze opnieuw aan te moeten schaffen.

Delen met gezin:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Niet dat ik flauw wil doen, maar heb je het al geprobeerd met beperkingen zoals eerder benoemd ?
Scheelt weer extra accounts aanmaken plus je kan je oude vertrouwde apps gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:06

JB

Cédric roelt!

Je kunt ook alleen je huidige account inloggen voor de App Store (aankopen etc) en dan een nieuw account voor iCloud. Hier staat op elk device hetzelfde App Store account en een iCloud account per gezinslid en zakelijk toestel.

Zakelijk log ik dan weer in met iMessage van prive account zodat ik op beide toestellen mijn iMessages binnen krijg als de vrouw mij bericht. Het verzenden staat op beide toestellen vanaf het bijbehorende 06 nummer.

[ Voor 36% gewijzigd door JB op 22-01-2018 17:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J
beunhaasbaas schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:21:
Niet dat ik flauw wil doen, maar heb je het al geprobeerd met beperkingen zoals eerder benoemd ?
Scheelt weer extra accounts aanmaken plus je kan je oude vertrouwde apps gewoon installeren.
Ja ik heb gevonden wat je bedoelt maar zodra ik de nieuwe ipad opstart vraagt deze dan van te voren wat hij wil synchroniseren?

En dan later de beperkingen inschakelen op de manier wat jij zegt.

Ik denk toch dat ik voor een nieuw account ga ondanks dat ik dan een account erbij krijg je moet al zoveel inlog gegevens onthouden :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H_J
bedankt voor de tips _/-\o_
Pagina: 1