Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:11
Mijn vraag:
Een tijdje geleden is de usb kabel van mijn snellader voor mijn Alcatel Idol 4s kapot gegaan. Graag zou ik hier een nieuwe voor kopen, alleen ik heb wel eens gehoord dat niet elke kabel geschikt is voor snelladen.

Dit zijn de specs van de lader (https://drive.google.com/...ZPgQKwT/view?usp=drivesdk) , kan iemand mij vertellen welke kabel ik het beste kan kopen?

Beste antwoord (via LorenzoBoth op 22-01-2018 21:31)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LorenzoBoth Ik zie nu dat er niet alleen 5V/2,1A op staat maar ook 9V/1,67A. Die laatste spec maakt het Quick Charge, dus je hebt wel een Quick Charge kabel nodig.

Dan wordt het meteen wat interessanter, want dan moet je op zoek naar een kabel waar Quick Charge 2.0 of 3.0 bij staat. Als je niet vies bent van China winkels, kan je eens bij Banggood naar Blitzwolf kabels kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dat ding spuugt keurig 5volt bij 2Ampere uit. Met deze informatie de lokale electronica boer binnenlopen en een geschikte stekker aangeschaffen.

Trouwens het gaat bijna altijd goed met willekeurige usb stekker, alleen als de nieuwe bijvoorbeeld 5volt 1Ampere uitspuugt dan zal het laden ongeveer 2x zolang duren als eerder. Andersom geld dit overigens doorgaans niet omdat je telefoon de grotere laadstroom niet kan verwerken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@LorenzoBoth dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT en ik heb even je titel aangepast.

De oplader die jij hier toont is geen snellader, maar een vrij normale telefoon oplader. Elk 'willekeurige' USB-kabel zou dus moeten voldoen. Bij de Media Markt hebben ze al USB-kabels voor een paar euro liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:24:
[mbr]@LorenzoBoth dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT en ik heb even je titel aangepast.[/]

De oplader die jij hier toont is geen snellader, maar een vrij normale telefoon oplader. Elk 'willekeurige' USB-kabel zou dus moeten voldoen. Bij de Media Markt hebben ze al USB-kabels voor een paar euro liggen.
Sry dat ik hem op de verkeerde plek heb gezet.
Oké, er staat wel fast charge op, maar dat zal dan wel niet kloppen. Bedankt voor de info

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@LorenzoBoth Ik zie nu dat er niet alleen 5V/2,1A op staat maar ook 9V/1,67A. Die laatste spec maakt het Quick Charge, dus je hebt wel een Quick Charge kabel nodig.

Dan wordt het meteen wat interessanter, want dan moet je op zoek naar een kabel waar Quick Charge 2.0 of 3.0 bij staat. Als je niet vies bent van China winkels, kan je eens bij Banggood naar Blitzwolf kabels kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoBoth
rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:05:

Oké, thx :)

Ik bestel regelmatig wat In China dus daar heb ik geen problemen mee.
Heb ook meteen een Blitz wolf kabel besteld.
Pagina: 1