Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380609

Topicstarter
Hallo!

Ik ben momenteel ons huis aan het renoveren (zeer grondig, dus alles opnieuw).
Ik hou wel van het concept van "smart home", maar zou dit heel graag zelf opzetten!

Maar graag had ik van jullie eens wat input gehad...

Onze lichtgroepen lopen allemaal rechtstreeks naar de kast, en zullen worden geschakeld met behulp van teleruptoren. De fysieke lichtschakelaars (Niko drukknoppen) worden met de zekeringkast verbonden mbh van 16-dradige multikabel, zodat in de zekeringkast nog kan worden gekozen welke lichten met welke schakelaars kunnen worden bediend.
Maar daarbovenop wil ik ook dat ik deze via een smarthome systeem kan schakelen. Gezien de prijs van Sonoff sprong hun systeem uiteraard in het oog.

Ik kom er enkel niet goed aan uit hoe ik deze kan laten samenwerken? Dus ik wens dat de standaard schakelaren zoals we ze nu voorzien blijven werken, maar dat de teleruptoren ook kunnen worden aangestuurd door een draadloos signaal, en liefts te combineren met Openhab bijvoorbeeld...

Mijn klein verstand zegt dat dit op een of andere manier wel moet werken... maar hoe?

Is hetgene dat ik wens eigenlijk wel mogelijk?
Indien ja, bestaat ook zo een oplossing voor dimbare lichten? :)

Excuseer me indien de vraag al eerder is gesteld :)

alvast heel erg bedankt...

Groeten!

Wouter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Dag Wouter,

Heb het zelfde systeem hier in huis en ben ook iets aan het zoeken om alle lichten aan te sturen via Siri.
Blijkbaar kan je dit fixen met de sonoff en andere firmware te flashen.

Kijk zeker eens naar deze video: