Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Kan de geschiedenis van sommige Telegram kanalen niet wissen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Geert19641
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 02-12-2019
Hallo allen,
Ik ben geabonneerd op verschillende Telegram kanalen.
Bij sommige kanalen is er de optie 'verwijder geschiedenis', bij andere kanalen is er die optie niet.
Hoe kan ik dan toch de geschiedenis van die kanalen wissen?
Ik heb al geprobeerd de cache van die bepaalde kanalen te wissen, echter zonder het gewenste resultaat.
Ik heb de vraag gesteld aan de support afdeling van Telegram zelf via de app zelf, en tevens op de site van Telegram, telkens in het Engels natuurlijk... Echter, na ongeveer twee weken heb ik hier nog geen enkele reactie op gekregen.
Kan iemand mij helpen hiermee?
Mvg,
Geert19641

Beste antwoord (via rens-br op 23-01-2018 20:07)

• Geert19641
Hallo allen,
Ik denk dat ik mijn vraag hierbij kan afsluiten.
Ik besluit dat ik op sommige kanalen van Telegram niet de rechten heb om de hele geschiedenis te wissen.
Evenwel kan ik instellen dat de media (niet de berichten!) in een kanaal gewist worden, tot maximaal 3 dagen geleden.
Ik stelde de vraag omdat ik verontrust was door de grootte hoeveelheid aan berichten in één van mijn kanalen waarop ik geabonneerd ben, en ik dacht dat dat wel heel veel opslagruimte moest in beslag nemen.
Echter, de gebruikte ruimte door Telegram bij mij, schommelt rond de 30 MB, wat je eigenlijk niet veel kunt noemen, zeker in vergelijking met andere apps.
Bedankt voor jullie reacties.
Geert19641

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Volgens mij kan dat niet omdat je daar dan niet de rechten op hebt. Je kunt wel de media cache wissen maar echt geschiedenis wissen kan dan niet. Als het goed is kun je trouwens wel je eigen berichten wissen.

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Geert19641
Hallo Evanescent.
Bedankt voor je reactie.
Dus ik begrijp dat het niet mogelijk is om van bepaalde kanalen de geschiedenis te wissen.
Nu heb ik eens gekeken hoeveel ruimte (data opslag) Telegram op mijn smartphone inneemt.
Dat was zojuist 32 MB.
Niet echt veel dus.
Dus zo erg is dat dan dus toch niet.
Nu heb ik in Telegram via Opslaggebruik en 'Media bewaren' dit ingesteld op het minimum, namelijk 3 dagen.
Zou dat helpen?
Alleszins, ondanks deze instelling, heb ik op die kanalen toch berichten die ouder zijn dan 3 dagen.
Hoe kan dat?
Of heeft deze instelling daar niets mee te maken? (Waarmee dan wel?)
Groeten,
Geert19641

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
quote:
Geert19641 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:43:

Alleszins, ondanks deze instelling, heb ik op die kanalen toch berichten die ouder zijn dan 3 dagen.
Hoe kan dat?
Of heeft deze instelling daar niets mee te maken? (Waarmee dan wel?)
Groeten,
Geert19641
Media, dus plaatjes, videos, documenten. Berichten blijven wel.

Sowieso klinkt het of je een heel ander probleem wil oplossen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Geert19641
Hallo allen,
Ik denk dat ik mijn vraag hierbij kan afsluiten.
Ik besluit dat ik op sommige kanalen van Telegram niet de rechten heb om de hele geschiedenis te wissen.
Evenwel kan ik instellen dat de media (niet de berichten!) in een kanaal gewist worden, tot maximaal 3 dagen geleden.
Ik stelde de vraag omdat ik verontrust was door de grootte hoeveelheid aan berichten in één van mijn kanalen waarop ik geabonneerd ben, en ik dacht dat dat wel heel veel opslagruimte moest in beslag nemen.
Echter, de gebruikte ruimte door Telegram bij mij, schommelt rond de 30 MB, wat je eigenlijk niet veel kunt noemen, zeker in vergelijking met andere apps.
Bedankt voor jullie reacties.
Geert19641

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True