Toon posts:

Ledtrafo stuk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen, vraagje.
Ik heb een nieuwe kabelset led verlichting aangeschaft zonder spots. De trafo is 36VA/DC
Inmiddels heb ik alles opgehangen kabels gespannen armaturen er aangehangen met daarin GU5.3 /m16 Dim, , 3x1wat , 12volt , ik heb 5 armaturen en heb 3 lampjes er in 2 leeg
De armaturen had ik voorheen gemonteerd met halogeen lampjes.

Nu doet het helemaal niets. Ik heb met meetpen gechekt of ik spanning had. Op aansluitpunt staat spanning doorlust met kroonsteen. Maar als ik armaturen meet doet het helemaal niets.
Mijn vermoeden is dat trafo stuk is. Maar hoe kan ik dat meten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je de plus en de min (polariteit) wel correct ? De stroom wordt slechts in één richting doorgelaten; er kan alleen stroom lopen van de anode (positieve pool) naar de kathode (negatieve pool), voor halogeen of gloeilampen maakt dit niets uit maar LED is een diode

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Breezers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:20:
Heb je de plus en de min (polariteit) wel correct ? De stroom wordt slechts in één richting doorgelaten; er kan alleen stroom lopen van de anode (positieve pool) naar de kathode (negatieve pool), voor halogeen of gloeilampen maakt dit niets uit maar LED is een diode
Hmmz, dat verschilt per LED lampje. D'r zijn er ook waar een brugcel ingebouwd zit, zodat het niet uitmaakt hoe de + en min aangesloten worden. Maar het kan geen kwaad om effe te testen met de trafo omgekeerd aangesloten

Als je één lampje rechtreeks op de trafo aansluit, doet-ie het dan wel?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is het wel een 12v trafo of is het een LED driver?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden