Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Klopt het dat er heel veel .NET web development banen zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views

Vraag

• owlwithbow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-03-2018
Na even zoeken op internet heb ik meer dan 20k aan resultaten gevonden wanneer ik .NET als keyword gebruik. Bij java, php etc. waren de resultaten meestal 4-8k.

Wordt .NET alleen gebruikt voor web development? Of is .NET een breed gebruikte development tool voor ook andere velden?

• owlwithbow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-03-2018
Ah ik zie het al, .NET is een framework wat voor meerdere platformen gebruikt kan worden en web development is daar 1 van.

ASP.NET is het web framework als ik het goed heb? Daar zie ik inderdaad geen 20k banen voor, maar gemiddeld 1-2k.

Ik schrok namelijk, ik dacht even dat er 20k banen voor waren in web development..

Alle reacties

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:34
.NET is een platform, dat terugkomt in verschillende talen. Tegenover Java en PHP die een taal op zichzelf zijn. Dus .NET hoeft nog niet per sé web te zijn. Maar goed, dat is ook een kwestie van 1x de Wikipedia pagina lezen ;)

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Als je naar het aantal banen voor software ontwikkeling kijkt, dan zul je zien dat .NET en Java nog steeds de koplopers zijn.

PHP en JavaScript in brede zin komt daarnaast bij web development nog veel voor.

Je zal jezelf moeten afvragen wat het is dat je het liefste ontwikkelt en daar dan de juiste tools bij moeten zoeken.

PS
Als .NET ontwikkelaar heb ik de afgelopen jaren meer Windows desktop ontwikkeling gedaan dan web, maar het 1 sluit het ander niet uit.

Wij ontwikkelen bijvoorbeeld een ERP pakket voor een specifieke branche dat een desktop applicatie is. We hebben daar echter allerlei web koppelingen en portals omheen gebouwd.

Voor de werkgever is het dan handig als je niet alleen maar web kunt. Natuurlijk heeft iedereen zijn specialiteit, maar je bent in principe breed inzetbaar.

Dus het kan zomaar dat ik vandaag aan een Windows Forms applicatie werk met allerlei custom controls, morgen een webpagina met Angular in elkaar flans, en overmorgen een performance probleem met een complexe SQL query aan het uitpluizen ben.

[Voor 55% gewijzigd door Lethalis op 21-01-2018 13:25]

Even a broken clock is right twice a day.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:27
Hoeveel topics over hetzelfde onderwerp ga je openen?

Je gaat nu een 4 jarige opleiding doen. Het heeft helemaal geen zin om je nu al druk te gaan maken over hoe de markt er over 4 jaar uitziet. Als net afgestudeerde informaticus ben je toch een generalist.
quote:
ShitHappens schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:12:
.NET is een platform, dat terugkomt in verschillende talen. Tegenover Java en PHP die een taal op zichzelf zijn.
.NET is echt een 1 op 1 kopie van de JVM. Dus ook daar meerdere talen die naar een intermediate language compileren (met vrijwel geen optimalisaties) die op een JIT compilende Virtual Machine draaien. Dus Java is net zo min een "taal op zichzelf" als dat C# dat is.

[Voor 49% gewijzigd door Hydra op 21-01-2018 13:28]

https://niels.nu

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Wow wat een hoop onzin in één post. .Net een 1 op 1 kopie? Draait in een virtuele machine? 8)7

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:46

Richh

HODL

In alle talen is er wel werk te vinden. En elke taal kan je leren. Als je een koning bent in Java, dan zal .NET geen groot probleem voor je worden (en vice versa). Zeker als starter wil vrijwel elke werkgever dan wel wat tijd in je stoppen om je ook een koning in .NET te maken (en vice versa).

Talen zijn niks meer dan een syntax. Een goede opleding leert je de logica, het redeneren en bovendien: alles wat je buiten development ook nog moet doen (er is meer dan code kloppen). Als je dat allemaal kan, dan maakt de syntax weinig meer uit.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:27
quote:
sig69 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:41:
Draait in een virtuele machine? 8)7
Dus jij gaat me vertellen dat de CLR geen VM is?

https://niels.nu

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
quote:
sig69 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:41:
Wow wat een hoop onzin in één post. .Net een 1 op 1 kopie? Draait in een virtuele machine? 8)7
Wikipedia: Common Language Runtime

Even a broken clock is right twice a day.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:15

t_captain

Moderator General Chat
.NET is een van de grotere segmenten. Java ook. Gevoelsmatig is het aantal aanvragen voor Java nog een stukje hoger dan voor .NET.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 31-03 01:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien moet je de volgende keer iets meer tijd dan "even" besteden op Google. Je hele topic was niet nodig geweest als je even iets had gedaan als zoeken bij google naar 'wat is .net'. Je bent al eerder gewezen op je gebrek aan eigen inzet en op de Quickstart die uitlegt hoe het wel hoort. Let hier bij je volgende topic op of we gaan op andere manieren zorgen dat je geen topics zonder inzet meer opent.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True