Vijf gaming headsets van 100 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
reviews: Vijf gaming headsets van 100 euro - Gelijke prijs, grote verschillen
@Paul Hulsebosch
Mooi artikel, leest weer lekker weg :)
Maar een ding viel me op wat ik toch apart vind en even wou melden.
Helemaal fijn is dat bij de Void Pro de microfoon op een vaste arm zit die je omhoog kunt klappen. Als je dat doet, hoor je een zwoele vrouwenstem zeggen dat de microfoon wordt uitgeschakeld. Ook Sennheiser heeft de voorziening van een wegklapbare microfoon ingebouwd.
De lange arm van de microfoon is prettig en het is helemaal prettig dat de microfoon automatisch uitgeschakeld wordt als je de arm omhoog klapt, een voorziening die we ook terugvinden bij de sets van Sennheiser en Corsair.
Net zo prettig is de arm waarin de microfoon zit. Ook die is lekker stevig en heerlijk eenvoudig in het gebruik, want als je de arm omhoog klapt, wordt de microfoon uitgeschakeld. Het is een voorziening die gelukkig steeds meer merken overnemen, want ook Corsair en Roccat hebben een dergelijke schakelaar ingebouwd.
Overal, behalve bij de Logitechs, vermeld je welke merken de functionaliteit hebben dat de microfoon gemute wordt wanneer je deze omhoog geklapt hebt (hoewel me nu pas opvalt dat de Roccat in de eerste quote ook niet vermeld is). De Logitech G533 heeft die functionaliteit ook, waarom laat je die steeds weg? Op de pagina van de G533 staat het wel vermeld, maar mensen kunnen zo toch het verkeerde idee krijgen.
Sterker nog, Logitech bouwt deze functionaliteit al heel lang in hun duurdere headsets in. Mijn 5,5 jaar oude G930 heeft het al. Inclusief rood ledje dat brandt wanneer hij gemute is trouwens. Dat vind ik zelf toch wel fijn, want als je even snel iets tegen iemand irl wil zeggen dan is het sneller om een mute knop in te drukken dan de microfoon omhoog te klappen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat is inderdaad inconsequent en ik heb de tekst daar inmiddels op aangepast. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 15:42
Ik had het ook al in de reacties geplaatst, maar even op de goede plek:

Ik neem aan dat de noise canceling in de Sennheiser software gaat om het geluid van de microfoon en dus logisch dat je dat niet zo zal terughoren als je de koptelefoon op je hoofd hebt staan. Wellicht de moeite om dat even duidelijk te maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Ik vind het nogal absurd dat jullie je admintools misbruiken onder het mom van "Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts" terwijl het gewoon over de inhoud gaat. Dat ben ik van Tweakers niet gewend.

Bovenstaande kan schijnbaar direct worden aangepast, maar een regelrechte fout moet wachten tot morgen. Sorry hoor, maar dit schiet mij echt in het verkeerde keelgat. Waar is hier jullie morale kompas?

[ Voor 32% gewijzigd door Deem op 21-01-2018 13:48 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Reacties waarin de redactie rechtstreeks wordt aangesproken horen hier thuis, dat valt gewoon onder 'ander commentaar' zoals dat in de modbreak staat. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:53
Naja, ik zal het dan nog maar eens hier proberen. Ook al heb ik het nogal opgegeven met dit subforum...

-Waarom zat een van de populairste headsets van rond de 100 euro er niet bij? Dwz het een of andere model uit de HyperX Cloud lijn. Toch best relevant om een model dat zo populair is dat het ondanks de views boost door de review aan de G433, G533, Void etc. nog steeds de op drie na meest bekeken headset op de hele site is. :P

-Het stuk mbt de microfoon is nieteens beknopt maar karig. Het staat niet in de beoordelingstabel in de conclusie, het wordt af en toe eens genoemd als het niet te veel moeite is. Ik snap dat niet. Microfoon kwaliteit is best belangrijk sinds je zonder de microfoon mee te nemen eigenlijk gewoon koptelefoons aan het vergelijken bent en voor 100 euro zijn daar toch kwalitatief veel betere opties in dan dit stel headsetjes... ;)

-De uitwerking van de testmethode vind ik ook nogal gammel. Het staat er op zo'n manier dat het eruit ziet alsof je zelf niet goed genoeg snapt wat je aan het doen bent om het op een daadwerkelijk logische manier uit te leggen. Ik kan er compleet naast zitten, maar zo komt het over. De uitwerking lijkt van woordenboek klare definities aan elkaar te hangen. Niet echt iets wat nut heeft wanneer je het uitlegt aan een publiek wat waarschijnlijk de helft van je jargon zal moeten googlen om de boel te begrijpen. Iets wat de gemiddelde lezer echt niet verkiest boven het maar gewoon verder scrollen naar de vergelijking en verdere review. De lezers zijn niet allemaal tweakers die er van zichzelf het een en ander van weten. Natuurlijk zitten die er wel tussen.

-(Ik vind de beschrijving van de pasvorm van de Void ook nogal apart. Ik heb dat ding zelf ook enige tijd gedragen en ik kom meer tot de conclusie dat de headset van je hoofd schudden juist heel erg makkelijk is. Als ik zit te gamen met dat ding heb ik bij grotere hoofdbewegingen de reflex om een van mijn handen alvast klaar te houden om hem te vangen. Dit is geen overdrijven, maar gewoon letterlijk hoe het bij mij verliep. Dit is natuurlijk meer agree to disagree dan daadwerkelijk commentaar. Vandaar de haakjes.)

-Dat er foutieve informatie geleverd werd over de verlichting van de Corsair vind ik vrij apart. Het is natuurlijk niet de voornaamste functie van een headset, die ledjes, maar het is toch vrij knap om de functies statisch licht en licht uit te missen in dat stukje software. Dat wekt dan toch de indruk dat je de utility niet heel erg lang open hebt gehad. Again, ik kan er naast zitten, maar die indruk wordt naar mijn mening wel gewekt.

-Ik vind het ook nogal apart hoe een headset die op zowel geluid als comfort een minnetje krijgt nog een 6.0 kan scoren. Na het lezen van jouw mening over de headsets zat mijn hoofd zeker meer op een 5.5.

-Het kunnen modereren van de door de redactie geplaatste artikelen zou ook wel op zijn plaats zijn eigenlijk. Ik zie niet in waarom we wel reviews van iemand als Foritain of pclinde kunnen modereren maar niet die van Paul Hulsebosch.
Naar mijn mening schrijven die twee vrij regelmatig reviews waar de redactie heel erg veel van zou kunnen leren. :/

Hopelijk komt het niet al te aanvallend over. Ergens doekjes om winden is gewoon niet mijn manier van doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Deem schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:46:
Ik vind het nogal absurd dat jullie je admintools misbruiken onder het mom van "Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts" terwijl het gewoon over de inhoud gaat. Dat ben ik van Tweakers niet gewend.

Bovenstaande kan schijnbaar direct worden aangepast, maar een regelrechte fout moet wachten tot morgen. Sorry hoor, maar dit schiet mij echt in het verkeerde keelgat. Waar is hier jullie morale kompas?
Helemaal mee eens. Je mag dus zelfs niks inhoudelijks over de review benoemen. Kijk een spellingfout doe je zo op een forum en iemand lost het op. Maar een essentiële feature van een product dat je reviewt er uit laten en enkele fouten in een review is wat anders.

Belachelijk dat sommige +3 reacties gewoon op '0' gezet worden. Inderdaad onder het mom van bla bla maar eigenlijk gaat het er om dat de review ondermaats is. Dit is Nederland, geen Noord-Korea.

Als de reviewer het dan nog verbetert in de review dan kan hij dat netjes in de review en/of als comment onder die +3 comment aangeven. Dan krijgt hij ook +2 en dan is het voor iedereen duidelijk.

Maar volgens hoort dit onder een dieper probleem. Tweakers is veroudert in haar reviewtechnieken en reviewers. Veel user reviews zijn veel uitgebreider. Dat mag eigenlijk niet. Die worden vaak niet eens betaalt om een review te schrijven. Maar dit kan beter in een ander topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• youridv1
Fleximex schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:12:
[...]
Belachelijk dat sommige +3 reacties gewoon op '0' gezet worden. Inderdaad onder het mom van bla bla maar eigenlijk gaat het er om dat de review ondermaats is. Dit is Nederland, geen Noord-Korea.
Dit vind ik ook totaal niet kunnen en inderdaad ronduit belachelijk. Wie ben jij als moderator om de meningen van al die andere tweakers maar lekker weg te gooien en er een 0 van te maken? Je bent moderator om ongewenste content in bedwang te houden. Als kritiek in jouw boekje als ongewenste content beschouwd wordt dan zie ik niet in hoe je uberhaupt een goede moderator kunt zijn. Het land Noord-Korea komt inderdaad naar boven, want dat is waar het veel van weg heeft.
"Kritiek op het artikel hoort niet thuis in de reacties, maar in een weggestopt mapje op het forum zodat we maar zo min mogelijk negatieve berichten over ons op de plek hebben staan die door mensen bekeken wordt."
Het is gewoon te zielig voor woorden.
Je kan aankomen met je excuusje dat het hier makkelijker reageren is, maar er staan helemaal niet zoveel reacties onder je artikel, je kan ze best even doorlezen en gewoon daar je reactie geven waar de lezers van het artikel het ook zien.
Ik dacht dat we het hier over de reacties van de voorpagina van Tweakers hadden en niet de comment section onder de youtube video van een 12 jarige die geen negatieve reacties wil laten zien.
Dit past perfect in de categorie machtsmisbruik.

Ook ben ik het eens met het stukje over het diepere probleem. Wellicht is het hier niet de juiste plaats hiervoor maar het wordt misschien tijd om toch maar eens stil te staan bij het feit dat de community veel positiever is over een aantal userreviewers dan over de redactie. Wellicht de Round ups of reviews doen in samenwerking met hen? Dan hebben we tenminste kwaliteit

[ Voor 28% gewijzigd door youridv1 op 21-01-2018 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Mike
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 10:57
Misschien al een aantal keren gemeld. Je praat over Gaming headsets maar weer geen info over de Microfoon of de compatible met xbox of ps4. Dit zijn wel punten als je over een gaming headset praat.

Vind dit wel erg jammer. Is namelijk wel erg belangrijk als je een gaming headset koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Terugkomend op die Corsair Void Pro LED's. Ik weet dat het op meerdere manieren kan, maar de meest voor de hand liggende plaats ik hier:

Aanpassen LED's "uit" kan hier door de draaischuif helemaal in het zwart te draaien. Hiermee regel je hoe fel de led is. Helemaal zwart is uit.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mAuhZE4UEeVmFX65B5yn8E3R/medium.png

Aanpassen LED's altijd "aan" kan hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFk3RoOv7bZbD6DvYTFW5dGt/medium.png

Voor mij is het hebben van Led's beslist een ding waar ik op zou letten bij de aanschaf van een headset. Ik laat gerust een goede headset liggen als het ding eruit ziet als een gemiddelde kermis en zou nooit een Void kopen als het niet uit kan. Vandaar dat ik mij hier zo sterk voor maak dat deze info gewoon correct moet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Deem op 22-01-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Nou, 2 dagen later en maar 1 van de mensen in dit topic heeft maar reactie gehad. En dan in het mailtje zetten dat jullie enthousiast meelezen! Dit is dus wat ik hiermee bedoelde.
youridv1 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:48:
Ook al heb ik het nogal opgegeven met dit subforum...
Feedback op frontpage artikelen heeft geen zin tenzij het zoiets basaals als layout of een detailfout/spelfout is. De kritiek wordt nieteens gelezen/beantwoordt.
Ook een antwoord waarin je me met argumenten uitlegt waarom ik een domme koe ben die fout zit wordt meer gewaardeerd dan het compleet negeren van het feedback forum nadat je de feedback onder het artikel gemodbreak'd hebt.

@Dirk & @Paul Hulsebosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Wow, een flinke berg kritiek. Ik ga proberen wat antwoorden te geven, maar vrees dat ik niet iedereen hier helemaal tevreden kan stellen.

Zo lees ik wat opmerkingen over de moderatie onder het betreffende artikel, al heb ik de indruk dat die kritiek op meer slaat dan alleen dit artikel. Helaas kan ik daar niet zoveel mee. Moderatie is bewust bij de redactie weggehaald. Het is, lijkt mij, alleen maar goed dat de schrijver van een bepaald artikel niet teveel opties heeft bij het modereren van reacties op het stuk. Reacties kunnen toch aanvoelen als 'ze komen aan mijn kindje', en als gevolg daarvan zou een redacteur iets te makkelijk en iets te gretig van zijn mod-rechten gebruik kunnen maken. Daar wordt de sfeer vast niet beter van. Ik heb dan ook dezelfde moderatierechten als bezoekers en dan nog heb ik mezelf aangeleerd om daar zeer spaarzaam gebruik van te maken. Ik deel eigenlijk hoogst zelden een + of - uit, en al helemaal niet bij opmerkingen die als kritiek opgevat kunnen worden op m'n eigen stukken. Het is (voor een redacteur) niet de juiste manier om te reageren. Een redacteur moet inhoudelijk reageren of gewoon een nieuw en hopelijk beter stuk schrijven. Belangrijker: dit is niet de beste plek om dergelijke bezwaren aan te kaarten. De secties 'Lieve Adjes', 'Frontpagemoderatie' en desnoods 'Schop een Modje' zijn geschikter om een dergelijke discussie te voeren.

Dan de keuze voor de modellen die we wel/niet getest hebben. Het is een terugkerend punt bij elk artikel waarin we een aantal producten naast elkaar zetten. Bij elke round-up die we doen is er de vraag waarom we dat ene model niet meegenomen hebben. Testen we zes modellen, dan had die ene zevende er ook bij gemoeten. Testen we er zeven, dan had er een achtste bij gemoeten en liefst ook nog een negende. Ik wil daarmee niet zeggen dat de vraag onterecht is. Er is wat mij betreft echter een goede reden om het aantal te vergelijken modellen beperkt te houden. Meer modellen betekent bijna als vanzelf dat de aandacht per model minder wordt. En als ik de kritiek hier moet geloven dan besteden we toch al te weinig aandacht aan de verschillende modellen, dus dan lijkt het me niet verstandig om er meer in de vergelijking te betrekken. Dus wat mij betreft houden we het het aantal modellen dat we vergelijken beperkt, met als nadeel dat er dan dus altijd modellen af zullen vallen die 'ook meegenomen hadden moeten worden'. Het is een afweging. Meer modellen, met minder aandacht per model, of minder modellen waar we net iets dieper op in kunnen gaan. Ik ben voor het laatste. Of die diepgang dan geslaagd is, dat laat ik hier even in het midden ;-)

Dan nog wat andere punten die hier aangehaald worden. De Corsair Void Pro en z'n ledjes. Het punt dat ik wilde maken: leds zijn (voor sommigen) irritant en die wil je dus uit kunnen zetten. De software heeft geen knop waarmee dat kan. Je kunt de verlichting uitzetten door de kleur van het licht op zwart te zetten. In mijn ogen is dat een wat rare manier van doen en daar heb ik wat van willen zeggen. Ik heb dat vast onhandig geformuleerd.

De opmerkingen over de microfoons zijn geheel terecht en heb ik aangevuld. Vast niet uitgebreid genoeg naar ieders smaak. Wellicht interessanter: ik heb maandag gelijk met de programmeurs om de tafel gezeten om te kijken hoe we voortaan geluidsfragmenten kunnen plaatsen, zodat je zelf kunt horen hoe de verschillende microfoons klinken. Hoeft geen rocket science te zijn, maar we hebben nog nooit audiobestanden geplaatst, dus het is toch even kijken hoe of wat (hosting, opmaak, audioformaten, dat soort zaken). Is rond, kan bij een volgende test.

Andere opmerkingen van met name @youridv1: je punten over de pasvorm van de Void Pro, de uitwerking van de testmethode en een 5,5 of een 6 zijn vrij persoonlijk. Je hebt daarin kennelijk een iets andere mening dan ik. Dat is uiteraard prima, maar ik ben bang dat een review nooit helemaal naar de smaak van iedere lezer kan zijn. Bij de Void Pro heb ik gemerkt dat het erg van het formaat en vorm van het hoofd van de drager afhangt. Omdat ik kritiek had op het draagcomfort, heb ik de headset bij een flink aantal toevallig passerende collega's opgezet en gevraagd wat ze ervan vonden. Een methode die ik vaak toepas, zeker als ik twijfels heb op een bepaald punt. De conclusie was vrij unaniem dat hij zwaar is, maar niet iedereen was even stellig over het van je hoofd schudden. Ik heb geprobeerd de verschillende meningen in de korte omschrijving door te laten klinken.

En u ga ik even gamen. Met een koptelefoon, want de gemiddelde koptelefoon klinkt beter dan de gemiddelde gaming headset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:01:
De software heeft geen knop waarmee dat kan. Je kunt de verlichting uitzetten door de kleur van het licht op zwart te zetten. In mijn ogen is dat een wat rare manier van doen en daar heb ik wat van willen zeggen. Ik heb dat vast onhandig geformuleerd.
@Dirk @Paul Hulsebosch
Uh, je stelt de kleur niet op zwart... maar je regelt met de schuif de brightness van de leds. Ik heb dat ook aangegeven in mijn MP richting jou. Tevens heb ik aangegeven dat dit op minimaal twee manieren kan. Toch blijf je vasthouden dat je de kleur op zwart moet zetten om de die led uit te krijgen, en dit is nog steeds onjuist!

Ik heb ik zelf even gekeken. Er zit gewoon een slider in de software waarmee je de Led kan regelen van "UIT" tot Maximaal "AAN".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g5paTeRFVFpHttXeYclrsDFv/medium.png

Tot op de dag van vandaag, ook na PM, staat dit nog steeds verkeerd in de review... waarom? :/

Als ik de leds niet uit had kunnen zetten, dan had ik deze headset nooit gekocht. Zo zijn er zeker nog wel meer mensen die daar zo over denken. Mensen die geen kermis willen zullen deze headset niet eens overwegen, omdat jullie review met betrekking tot de leds gewoon fout zit...

[ Voor 11% gewijzigd door Deem op 23-01-2018 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
@Paul Hulsebosch Bedankt voor de reactie! Over het algemeen redelijke argumenten ja.

Ik snap het punt mbt het aantal headsets dat vergeleken wordt beperkt houden. Toch vind ik dat als je een roundup doet uit welke categorie dan ook, dat het populairste product uit die categorie en prijspunt niet mag ontbreken. Je kunt de andere producten dan vergelijken met wat tot dan toe "the standard" was.
Pagina: 1