reviews: Vijf gaming headsets van 100 euro - Gelijke prijs, grote verschillen
@Paul Hulsebosch
Mooi artikel, leest weer lekker weg
Maar een ding viel me op wat ik toch apart vind en even wou melden.
Sterker nog, Logitech bouwt deze functionaliteit al heel lang in hun duurdere headsets in. Mijn 5,5 jaar oude G930 heeft het al. Inclusief rood ledje dat brandt wanneer hij gemute is trouwens. Dat vind ik zelf toch wel fijn, want als je even snel iets tegen iemand irl wil zeggen dan is het sneller om een mute knop in te drukken dan de microfoon omhoog te klappen.
@Paul Hulsebosch
Mooi artikel, leest weer lekker weg
Maar een ding viel me op wat ik toch apart vind en even wou melden.
Helemaal fijn is dat bij de Void Pro de microfoon op een vaste arm zit die je omhoog kunt klappen. Als je dat doet, hoor je een zwoele vrouwenstem zeggen dat de microfoon wordt uitgeschakeld. Ook Sennheiser heeft de voorziening van een wegklapbare microfoon ingebouwd.
De lange arm van de microfoon is prettig en het is helemaal prettig dat de microfoon automatisch uitgeschakeld wordt als je de arm omhoog klapt, een voorziening die we ook terugvinden bij de sets van Sennheiser en Corsair.
Overal, behalve bij de Logitechs, vermeld je welke merken de functionaliteit hebben dat de microfoon gemute wordt wanneer je deze omhoog geklapt hebt (hoewel me nu pas opvalt dat de Roccat in de eerste quote ook niet vermeld is). De Logitech G533 heeft die functionaliteit ook, waarom laat je die steeds weg? Op de pagina van de G533 staat het wel vermeld, maar mensen kunnen zo toch het verkeerde idee krijgen.Net zo prettig is de arm waarin de microfoon zit. Ook die is lekker stevig en heerlijk eenvoudig in het gebruik, want als je de arm omhoog klapt, wordt de microfoon uitgeschakeld. Het is een voorziening die gelukkig steeds meer merken overnemen, want ook Corsair en Roccat hebben een dergelijke schakelaar ingebouwd.
Sterker nog, Logitech bouwt deze functionaliteit al heel lang in hun duurdere headsets in. Mijn 5,5 jaar oude G930 heeft het al. Inclusief rood ledje dat brandt wanneer hij gemute is trouwens. Dat vind ik zelf toch wel fijn, want als je even snel iets tegen iemand irl wil zeggen dan is het sneller om een mute knop in te drukken dan de microfoon omhoog te klappen.
Gamertag: FinrazielNL