Welke laserprinter is ook goedkoop in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze Canon Pixma MG5350. Hij staat in onze voorraadkast, op een plank. Daardoor komt er een vervelende “eis” bij. Hij mag maximaal 23cm hoog zijn.
Maar welke is nu ook goedkoop in verbruik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
WiFi is een vereiste! Ik denk dat ik de scan functionaliteit bij een laserprinter moet laten varen. Bij inktjet makkelijk mogelijk met de hoogte van 23cm. Volgens mij bij laser niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik krijg slechts twee resultaten naar voren in de pricewatch omdat ik ook het aantal cartridges op 4 heb gezet (leek mij voordeliger):
pricewatch: Samsung SL-C430W

pricewatch: HP Laserjet Pro CP1025nw Color Printer

Hoe weet ik nou welke goedkoop in gebruik is en hoe kan ik printkwaliteit vergelijken?!

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 21-01-2018 09:43 ]

Youtube: DashcamNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Die HP LaserJet lijkt me niet goed beschikbaar. Alleen azerty bied hem aan met een levertijd van 10+ dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
grote_oever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:47:
Die HP LaserJet lijkt me niet goed beschikbaar. Alleen azerty bied hem aan met een levertijd van 10+ dagen.
Ik zie het, hmmm en ook de Samsung lijkt aan het einde van zijn leven als ik de prijsontwikkeling zie.

Dit was de zoekactie:
categorie: Printers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
dfrenner schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Ik zie het, hmmm en ook de Samsung lijkt aan het einde van zijn leven als ik de prijsontwikkeling zie.

Dit was de zoekactie:
categorie: Printers
En laat nu net bij de Samsung printer bij de meeste reviews staan dat de toners duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
grote_oever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:17:
[...]

En laat nu net bij de Samsung printer bij de meeste reviews staan dat de toners duur zijn.
Als je er vervolgens lang mee doet vind ik het niet erg... hmmm

Als ik hem ip een andere locatie ga neerzetten, kan ik het formaat loslaten.

Is er een merk dat erom bekend staan goede prijs kwaliteit verhouding op de inkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Klopt. Een half jaar geleden heeft Samsung besloten de prijzen van de toners tussen de 50 en 100% te verhogen. Hierdoor is het een stuk onaantrekkelijker voor een Samsung te kiezen. Eventueel kan je wel kiezen voor alternatieve toners. Deze kosten ongeveer 30% van de originele toners.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Maar is laser niet altijd goedkoper dan inkt?
Ik heb nu een canon pixma mg5350 en daar lees ik over terug dat je 2900 pagina`s kunt printen in zwart. Dat is echt complete onzin.

Ik sta nu op het punt weer 60 euro in inkt te gooien... Vandaar dat de vraag op komt spelen voor een laserprinter.

Grappig ik zie ook een inktplan van HP.
3 euro per maand voor 50 pagina`s. Alleen als je eroverheen gaat betaal je de hoofdprijs...

Lastige keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Niet als je na 2 of 3 jaar een nieuwe moet kopen. Mijn eigen ervaring met een Samsung budget kleurenlaser is dat na de eerste toner set de kwaliteit van afdrukken hard achteruit ging.

Dan voor veel geld een nieuwe drum of andere onderdelen kopen is niet fijn.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
OgWok schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:36:
Niet als je na 2 of 3 jaar een nieuwe moet kopen. Mijn eigen ervaring met een Samsung budget kleurenlaser is dat na de eerste toner set de kwaliteit van afdrukken hard achteruit ging.

Dan voor veel geld een nieuwe drum of andere onderdelen kopen is niet fijn.....
Ik ben niet helemaal thuis in laserprinters, maar zag op 123inkt een drum met capaciteit van 7000 prints. Moet je dan iedere 7000 prints een drum plaatsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dfrenner schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:30:
Maar is laser niet altijd goedkoper dan inkt?
Ik heb nu een canon pixma mg5350 en daar lees ik over terug dat je 2900 pagina`s kunt printen in zwart. Dat is echt complete onzin.

Ik sta nu op het punt weer 60 euro in inkt te gooien... Vandaar dat de vraag op komt spelen voor een laserprinter.

Grappig ik zie ook een inktplan van HP.
3 euro per maand voor 50 pagina`s. Alleen als je eroverheen gaat betaal je de hoofdprijs...

Lastige keuzes
In mijn ervaring zij laserprinters inderdaad altijd goedkoper op de lange termijn.
Ik print echt beroerd weinig en het grootste probleem wat ik altijd al tegen kom is dat inkt cartridges uitdrogen. De spuitmondjes raken verstopt en zijn op het gegeven moment gewoon met geen mogelijkheid meer open te krijgen.
Dus voor elke paar pagina's heb ik weer een nieuwe cartridge nodig.

Laserprinters werken met droog poeder, dus dat kan niet uitdrogen en vast gaan zitten. Of in ieder geval in zo'n kleine mate dat het genoeg is om de tonerdrum even te schudden en je kan weer printen.

Vroegah, toen ik nog bij m'n oudjes woonde en op school zat, hadden we ook een inkjet staan.
Tussen mij en m'n zusjes zijn er echt wel 2 inkt cartridges per pak papier (500vel) doorheen gegaan. Elke keer boekverslagen, werkstukken, etc.
Uiteraard tot frustratie van m'n oudjes, want inkt was toen ook prijzig.

Op t gegeven moment een tweedehands HP laserprinter erbij gekregen. Die heeft in een tijdspanne van 10 jaar misschien een keer of 3 een nieuwe tonerdrum gekregen en 1 nieuwe ozonfilter.
Die ging m'n pa ook gebruiken om programmaboekjes te printen en bladmuziek voor z'n zangvereniging.
Daar moeten echt wel minstens 5 dozen papier doorheen zijn gegaan (1 doos = 5 pakken, 2500vel) en ik denk dat ik het dan nog laag inschat.
Printer staat er nogsteeds trouwens, het malle ding lijkt gewoon niet te slopen te zijn.

Dus ja, is een goede laserprinter goedkoper dan inkjet? volgens mij wel.
dfrenner schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Ik ben niet helemaal thuis in laserprinters, maar zag op 123inkt een drum met capaciteit van 7000 prints. Moet je dan iedere 7000 prints een drum plaatsten?
Naja, dat is exact hetzelfde als het verwachte aantal prints van een inkt cartridge.
Afhankelijk van de paginavulling haal je dat wel of niet. Als je foto's gaat printen red je het niet, met veel tekst en hier en daar een grafiekje haal je dat wel.

Maja, wat al gezegd wordt, Samsung laserprinters zijn een beetje budget. Kennis van me heeft er, na veel gejengel met inkjets, twee weten te slopen in 2 jaar. Dat kan uiteraard aan de persoon liggen...
Ik zou liever een HP kopen. Bij voorkeur nog een tweedehands kantoormodel. Groot en zwaar, maar print lekker snel en haalt goede hoeveelheden prints per drum.

Als ik weer een andere zou moeten halen (heb nu zelf een Brother multifunctional staan, ook tevreden mee trouwens) ging ik zeker voor een HP kantoormodel, eventueel een paar tweedehandsjes als m'n budget niet toereikend is voor een nieuwe. (1 voor onderdelen, kantoorprinters hebben vaak een zwaarder leven gehad)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 11:01
zelf niet goede ervaring met samsung, drum was na 2 jaar stuk terwijl die nog maar 20% van zijn levensduur had gehad. Heb daarna een brother hl-1110 gekocht. Geen kleur maar wel een topding. Toners voor onder een 10tje, ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]

Dat zou je bijna denken........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Ik heb een HP Color LaserJet Pro MFP M177fw
Gaan 4 toners in waar +/- 2000 pagina’s mee geprint kunnen worden (123 inkt huismerk, opgave website: 1500 pagina’s)
Toners kosten € 32,50 per stuk
1,625 cent per zwart/wit afdruk
6,5 cent per kleurenafdruk

Ik ben zeer tevreden met dit apparaat, kwaliteit is prima maar af en toe wel wat vlekken op de afdrukken. Voor mij geen probleem maar wel iets om rekening mee te houden. Grootste pluspunt voor mij is de document feeder om te scannen. Met de software kan je ook dubbelzijdig scannen, moet je het wel in 2 etappes doen (eerst voor, dan achter). Hij heeft wifi of kabel voor netwerk en werkt met met Apple AirPrint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik koop al jaren 2e hands laserprinters en gooi d'r vervolgens toner van 123inkt.nl in.
Printers koop je vaak voor tientjes, niet zelden met (bijna) volle toner en die toner van 123inkt is prima. (Ze geven er garantie op.)

Nadeel van een 2e hands printer is dat 'ie stuk kan en je dan geen garantie hebt. Dat is me tot nu toe 1x gebeurt na een paar jaar. Op dat moment koop ik een nieuwe.

Nu print ik alweer denk ik meer dan 6 of 7 jaar op een HP Laserjet 4100tn. Da's een maatje groter dan jij wil (2x 500 vel papierbak) maar ik heb 'm toen voor €60 gekocht met zeker 2/3e volle originele HP toner. Huismerk toner kost €42,50 en is goed voor 7.000 afdrukken. Wil je hoge capaciteit voor 10.000 afdrukken, kost het €62,50

Ik denk dat je niet veel goedkoper gaat zijn dan met een 2e hands ex-kantoor printer.

De WiFi eis zou ik trouwens laten vallen, da's een lastige en je kunt er dan beter een WiFi bridge aan hangen. (Ethernet hebben de meeste professionele printers standaard en met een WiFi bridge werkt dat als een malle.)
[...]

Bij HP printers (onder andere) zit de drum vaak in de toner cartridge. :)

[ Voor 14% gewijzigd door unezra op 21-01-2018 12:37 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:39

Theo

moederbord

Ik heb al jaren zo'n goedkope Samsung laserprinter staan; toentertijd voor iets van 60 euro nieuw gehaald geloof ik. Na 5 jaar was de originele meegeleverde toner al leeg! Een nieuwe toner was iets van 35 euro (huismerk). Ik gok dat er tot nu toe al zeker 2000+ prints mee zijn gemaakt, en ik verwacht er nog minimal 1000 mee te kunnen maken voordat deze toner ook leeg is. Dus uiteindelijk ben ik ongeveer 100 euro kwijt voor 3000 printjes (plus 25 euro aan goedkoop printpapier)

Inktjet komt er bij mij nooit meer in; inkt is zo belachelijk duur en in kleur printen doe ik echt nooit. En die cardridges moet je continu vervangen :(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier staat de laser er ook puur omdat die verrekte inkt altijd uitdroogt.. en tja..
de Kyocera die alleen zwart wit kan heb ik gratis afgehaald van Marktplaats..
werkte niet.. nee nogal gek als je "waste" toner flacon vol is.. en er zat nog gewoon een extra tonerset bij.. goed voor 24.000! paginas ( aldus de fabrikant )

(en heeft er net 22.000 op zitten)

bij mn schoonouders staat een Epson kleuren laser.. welke we voor 5 euro wederom van marktplaats gevist hebben..

zat ook een storing in.. ja een snippertje papier... en de zwarte toner was "ongeveer" leeg.

storing verholpen, en nog een 200 printjes gedaan voor de toner echt heen was..
huismerk toner er in voor 3 tientjes.. ;)

en kan op de drum etc ook nog wel een 10.000 mee.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:45
Zwart-wit laserprinter was een goede aankoop. Nog steeds blij mee.

Raar dat er 4 grote brands (Samsung, HP, Brother, Xerox) zijn en verder niets. Misschien wel interessant om die markt op zijn kop te zetten.

Betaalbare laserprinter + betaalbare cartridges + netwerk functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Harm_H schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:56:
Zwart-wit laserprinter was een goede aankoop. Nog steeds blij mee.

Raar dat er 4 grote brands (Samsung, HP, Brother, Xerox) zijn en verder niets. Misschien wel interessant om die markt op zijn kop te zetten.

Betaalbare laserprinter + betaalbare cartridges + netwerk functionaliteit.
Zijn er wel meer hoor. :)
Ricoh, Canon en Kyocera zijn bijvoorbeeld ook niet echt kleine namen op dat gebied.

Maar over het algemeen is het óf de printer die relatief betaalbaar is met relatief dure toner/inkt óf een dure printer met betaalbare toner/inkt. Ik meen dat bij die budgetprinters, de printer onder kostprijs verkocht word en de winst gemaakt word op de inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02
Het verschil wat jij ervaart met x-aantal pagina's kunnen printen met één toner is de dekkingsgraad bij deze printers. De goedkopere printers van o.a. Samsung, Brother of HP hebben vaak een relatief lage dekkingsgraad van 5% of 10% per pagina hebben. Terwijl printers van bijvoorbeeld Xerox of Ricoh een hogere dekkingsgraad hebben tot wel 25%. Dit geeft een veel realistisch beeld en zorgt er dus voor dat toners dan voor het gevoel langer meegaan.

Mijn Xerox 6125 deed makkelijk 5000 printjes met de eerste, meegeleverde toner. Dat zie ik met een consumenten Samsung nog niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

unezra schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:36:
Ik koop al jaren 2e hands laserprinters en gooi d'r vervolgens toner van 123inkt.nl in.
Printers koop je vaak voor tientjes, niet zelden met (bijna) volle toner en die toner van 123inkt is prima. (Ze geven er garantie op.)

Nadeel van een 2e hands printer is dat 'ie stuk kan en je dan geen garantie hebt. Dat is me tot nu toe 1x gebeurt na een paar jaar. Op dat moment koop ik een nieuwe.

Nu print ik alweer denk ik meer dan 6 of 7 jaar op een HP Laserjet 4100tn. Da's een maatje groter dan jij wil (2x 500 vel papierbak) maar ik heb 'm toen voor €60 gekocht met zeker 2/3e volle originele HP toner. Huismerk toner kost €42,50 en is goed voor 7.000 afdrukken. Wil je hoge capaciteit voor 10.000 afdrukken, kost het €62,50

Ik denk dat je niet veel goedkoper gaat zijn dan met een 2e hands ex-kantoor printer.

De WiFi eis zou ik trouwens laten vallen, da's een lastige en je kunt er dan beter een WiFi bridge aan hangen. (Ethernet hebben de meeste professionele printers standaard en met een WiFi bridge werkt dat als een malle.)

[...]

Bij HP printers (onder andere) zit de drum vaak in de toner cartridge. :)
Dit, zo heb ik thuis een oude Laserjet 2100 staan die ik ooit gratis van Marktplaats gehaald heb. Fuserrol vervangen voor een paar euro vanuit China, van mijn oude werk nog drie cartridges gekregen die nog in een magazijn lagen te verstoffen, een oude JetDirect erin gezet mét Wifi mogelijkheid en ik ben van alle gemakken voorzien. Het is de traagste printer ooit, maar voor thuis is dat echt prima.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:17
Tweedehands (instap-) zakelijke laserprinters ftw!

Hier een tweedehands Brother HL5250DN. Dubbelzijdig zwart-wit, met netwerkaansluiting, 20 euro via Markplaats. Toner was wel bijna leeg, op eBay voor 25 euro twee toners van elk 7000 pagina's gehaald. Drum heeft er bij aankoop 10k afdrukken opzitten, inmiddels is dit 15k, per 25k zou deze vervangen moeten worden voor 15e.

Totale printkosten:
toner: 25/(2*7000) = 0.0018 euro/pagina
drum: 15/25000 = 0.0006 euro/pagina
totaal: 0.24 cent/pagina

Papier van de Action (2.89e voor 500 vel, 0.29 ct/pagina) is duurder dan het printen zelf :p

Tweedehands HP is niet altijd even goed, HP schijnt regelmatig moeilijk te doen met chips in toners om op die manier alleen officiele toner te verkopen. Brother toners hebben dat niet, zodoende mijn keuze voor dit merk.
alex3305 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:18:
Het verschil wat jij ervaart met x-aantal pagina's kunnen printen met één toner is de dekkingsgraad bij deze printers. De goedkopere printers van o.a. Samsung, Brother of HP hebben vaak een relatief lage dekkingsgraad van 5% of 10% per pagina hebben. Terwijl printers van bijvoorbeeld Xerox of Ricoh een hogere dekkingsgraad hebben tot wel 25%. Dit geeft een veel realistisch beeld en zorgt er dus voor dat toners dan voor het gevoel langer meegaan.

Mijn Xerox 6125 deed makkelijk 5000 printjes met de eerste, meegeleverde toner. Dat zie ik met een consumenten Samsung nog niet snel gebeuren.
Aantal pagina's is inderdaad meestal gebaseerd op 5% dekkingsgraad. Dit leek mij op het eerste gezicht ook vrij optimistisch, maar heb even nagerekend, gemiddeld kom ik op 3-4% dekkingsgraad uit bij mijn prints. Dit zijn vooral studieboeken, dus gevulde pagina's met tekst. Afbeeldingen tikken een stuk harder aan.
[...]

Hangt een beetje af van merk/model. Sommige modellen combineren drum en toner in 1 unit, andere modellen hebben dit als apart vervangbare onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Metalfreak schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:26:
[...]

Dit, zo heb ik thuis een oude Laserjet 2100 staan die ik ooit gratis van Marktplaats gehaald heb. Fuserrol vervangen voor een paar euro vanuit China, van mijn oude werk nog drie cartridges gekregen die nog in een magazijn lagen te verstoffen, een oude JetDirect erin gezet mét Wifi mogelijkheid en ik ben van alle gemakken voorzien. Het is de traagste printer ooit, maar voor thuis is dat echt prima.
Hmm, volgens specs haalt dat ding 10ppm. Da's idd niet heel snel.
Mijn 4100tn haalt volgens specs 25ppm en da's voor zo'n printer absoluut niet vervelend traag.

Sure, de Ricoh beesten op kantoor halen volgens mij het dubbele, maar die kosten dan ook "iets" meer dan deze en zijn een paar maten groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 21:18
Ik heb zelf de Epson ET2600. Dit is een inktprinter met een duurdere aanschafprijs (de meeste printerfabrikanten maken verlies op de aanschaf van de printer en compenseren dit met de verkoop van dure cartridges), maar hele goedkope inktflesjes.

Ik vul met een inktflesje van 7€ mijn printer 2x bij, en beide keren gaan ze heel lang mee. Ik kan de statistieken misschien wel opzoeken als je erin geïnteresseerd bent. Ook de wifi-functie van deze printer werkt goed, fijne apps voor Android en iPhone.

Dat was wel anders met de HP 175mw laserjet welke ik hiervoor had. Deze had dure toners welke wel lang meegingen, maar deze printer was erg onstabiel met de wifi en vereiste vaak handmatig opnieuw opstarten. Daarom kan ik je deze Epson zeker aanraden, er zitten echter wel wat nadelen aan:
- je moet redelijk veel printen om de kosten te drukken (ruwe schatting >700 paginas per jaar)
- geen premium features, zoals auto dubbelzijdig afdrukking en auto scan
- print langzamer dan laserjet en de inkt blijft gevoeliger voor watervlekken dan laserinkt

Verder, echt het overwegen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
eiPionezero schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:30:
Papier van de Action (2.89e voor 500 vel, 0.29 ct/pagina) is duurder dan het printen zelf :p
Oh ja? 2,89 / 500 = 0,00578..

[ Voor 72% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2018 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 21:18
En daar komt nog bij dat het vrij slecht papier is, zeer ongeschikt om dubbelzijdig mee af te drukken. Daarvoor is 80g/m2 sowieso al karig, maar het Action papier is ook nog beduidend lagere klasse
Pagina: 1