Nieuwe videokaart voor oudere PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterxJan
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zoek een?
Ik heb een oude PC op de kop kunnen tikken die ik graag klaar zou willen zetten om wat te gamen (Geen al te zware games: CS:GO, Football Manager, ... Ik vermoed dat het systeem het best een nieuwe videokaart kan gebruiken, maar dit weet ik dus niet zeker. Onderaan zie je de specs van m'n PC, maar ik weet dus niet wat ik het beste upgrade?

Nu heb ik wel een probleem, namelijk dat in Apparaatbeheer twee systeemapparaten geen drivers hebben. Namelijk 'PCI standard PCI-to-PCI bridge' en 'Intel Turbo Boost Technology Driver'. Ik heb hiervoor ook reeds gezocht op GoT en daar las ik dat dit m'n Chipset drivers zijn. Na wat uitzoeken blijkt dat de i5 van de 1e generatie is en daarvoor vind ik geen drivers. Daarom ben ik dus ook niet zeker of een nieuwe videokaart me wel zal helpen, als ik de chipset niet aan de praat krijg.

Wat is je budget?
Ik geef liever niet meer dan 250 euro uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, geen specifieke voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Moederbord: Foxconn P55MX Series
  • Chipset: Intel Ibex Peak P55, Intel Lynnfield
  • CPU: QuadCore Intel Core i5-750, 3178 MHz (24 x 132)
  • Geheugen: 2 x 2 GB DDR3-1066 DDR3 SDRAM (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-18 @ 457 Mhz)
  • Videokaart: PCI Express 2.0 x16: ATI Radeon HD 5400 Series
  • Harde schijf: WDC WD15EARS-00MVWB0 ATA Device (1500 GB, SATA-II)
  • BIOS: AMI 080015
Ik hoop dat dit voldoende is. Als er nog meer informatie nodig is, laat weten en ik probeer het uit te zoeken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Een betere videokaart gaat inderdaad het meeste helpen. Een nieuwe videokaart is het alleen niet waard voor zo'n systeem. Naast dat deze vaak moeite hebben met Legacy BIOS versies van oude moederborden zal de CPU al snel een bottleneck zijn. Tweedehands is er op https://tweakers.net/aanbod/ wel veel leuks te vinden wat heel veel sneller is dan een HD 5450/5470 voor kleine prijsjes, echter is het dan van belang om te weten welke voeding er precies in de pc zit.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 DUAL-X is bijvoorbeeld voor 50 euro een leuke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 16:36

Praetextatus

the dutch_paki

Chipset drivers kun je nog gewoon krijgen verwacht ik
http://www.foxconnsupport...us0000151&keywords=&sort=

Je zou ook kunnen kijken naar een 1050ti.
Is wel een stukje duurder dan de HD 7850, maar ook een stukje sneller

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterxJan
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10-2024
Anoniem: 683497 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:31:
Een betere videokaart gaat inderdaad het meeste helpen. Een nieuwe videokaart is het alleen niet waard voor zo'n systeem. Naast dat deze vaak moeite hebben met Legacy BIOS versies van oude moederborden zal de CPU al snel een bottleneck zijn. Tweedehands is er op https://tweakers.net/aanbod/ wel veel leuks te vinden wat heel veel sneller is dan een HD 5450/5470 voor kleine prijsjes, echter is het dan van belang om te weten welke voeding er precies in de pc zit.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 DUAL-X is bijvoorbeeld voor 50 euro een leuke kaart.
Bedankt voor je antwoord! Als je zegt dat een nieuwe videokaart het niet waard is voor zo'n systeem, bedoel je dan omdat die kosten van meer dan €100 niet zal opbrengen? Ik zal sowieso een nieuwe voeding moeten kopen, want de voeding die ik nu heb kan maar 250W aan, denk ik. Maar als ik op z'n minst nog twee jaar verder kan met enkel een upgrade aan videokaart & voeding, dan zou ik de investering wel wagen.