Toon posts:

Silentdrive voor een stille Harddisk !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie hier :9~ die wil ik wel hebben !!

Afbeeldingslocatie: http://www.microplex.no/grafikk/mosd_inside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microplex.no/grafikk/mosd_outside.jpg

Probleem site is in noorwegen !!

Silentdrive

Silentdrive kost is kr.266,- (hoeveel gulden is dat :? )
Als dit betaalbaar is misschien samen inkopen ?

THX to all that reply :)

Verwijderd

handig tooltje alleen voor die prijf modificeer ik liever een goedkope broodtrommel met wat iso-spul om hetzelfde te bereiken.

succes met je inkoopactie! :)

edit:
moeilijk hoor nederlands!

Verwijderd

Zie hier:
Informatique.nl en dan bij harde schijven, daar staat ie!!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
266 kronen is hetzelfde als 71,74 piek....

Verwijderd

Wordt 'ie dan niet heeeel heet of zit daar ook koeling in?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:43 schreef Cutebritney het volgende:
...dat stond er eerst niet... :P

maar softwarematig krijg je je disks ook aardig stil hoor! Het verbaasde mij ook heel erg.

Verwijderd

Mijne werkt fokking warm iig, maar dat is mijn server en die stond toen al een week aan!!! Ga er nu wat kleine fans aanbouwen op 7 volt ofzo. Je hardeschijf wordt wel Fokking stil hoor, dat wel...

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 16:39
Op donderdag 12 juli 2001 21:43 schreef Cutebritney het volgende:
59 piek dus bij Informatique

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

He, is iets voor mij :9

(Silentsnow)

Volgens mij is dat net zoiets als de CoolerMaster Cooldrive, alleen heeft deze wat schuim.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BenJoep
  • Laatst online: 23:06
www.informatique.nl hebben ze die silentdrive heb ik hem ook vandaan.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Mijn seagate is al vrij stil... bovendien beetje nutteloos, al die 80mm fans die lopen kabaal te maken en je harddisk dan niet..

Verwijderd

Hmm Sickbastard, hij was dan ook voor mijn server, en die staat 24/7 aan dus ja, als ik nog wil pitten, dan liever niet die ratelende harde schijf. Ik vind het niet zo erg, mijn vriendin wel!

Verwijderd

Lijkt me wel een leuk ding. Nog niet eerder van gehoord moet ik eerlijk zeggen (schaam) maar ik ga em denk ik ff zelf knutselen, lijkt me goedkoper.

Verwijderd

volgens mij wordt je schijf echt veeeeeel te warm in dat ding!
ik heb het een keer eerder gezien, weet niet meer waar, denk in 1 of ander pc blad! en daar stond ook een temp. van de schijf, dat hij 60 graden werd ofzo en dat hij TOCH NOG werkte bij die temp.!!

maar ja... een silent-drive met fans is niet silent meer :P

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ehm... op de website van Silent Drive staat geloof ik precies uitgelegd welke hdd's er wel en niet in mogen. Heeft met het aantal toeren en het aantal platters te maken geloof ik.
Ik geloof dat een IBM 30 GB nog net kon (ging geloof ik ook om stroomverbruik) en een IBM 45 GB net niet meer (die wordt dus te heet)...

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:06

SpeedyG

Say Cheese !!

Toch een duidelijke uitleg op de site van silentdrive zelf (http://www.silentpc.nl/prod04.htm)
SilentDrive has the thermal capacity to cool hard disk drives that dissipate up to 5W of heat. However, drive manufacturers do not readily specify the heat dissipation of their drives. Therefore, Silent Systems has established the drives spindle speed as a proxy for heat dissipation. SilentDrive is specified to operate with hard drive spindle speeds of up to 5400 rpm. Whether the hard drive is an IDE or SCSI type is not relevant to the heat dissipation limitation. However, most SCSI drive spindle speeds are higher than 5400 rpm and therefore are not generally considered compatible with SilentDrive.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

met de coolermaster dcd 4002 kom je ook een heel eind !

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik heb mijn WD expert die op 7200 tpm loopt al een paar maanden in zo'n ding zitten. Geen probs hoor (tot nu toe :))

Feit is dat juist de schijven die sneller draaien, meer lawaai maken. De huidige 5400 tpm schijfjes hoor je toch al bijna niet.

Je kunt op de website van de HD fabrikant wel kijken tot welke temps goede werking gegarandeerd wordt.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 09:34 schreef funkflex het volgende:
met de coolermaster dcd 4002 kom je ook een heel eind !
Niet als er per ongeluk 2 vinnen van de fan zijn afgebroken... ;(
Die van mij heb ik nou dus uit staan, dat ding resoneerd als de pest.. :D :D

Eeuwige n00b

Verwijderd

asdf_dan_maar:
De huidige 5400 tpm schijfjes hoor je toch al bijna niet.
MMM, mijn 5400 rpm schijf maakt (in mijn systeem) het meeste lawaai naast mijn QNX ultaquiet powersupply en noisecontrol silverado. Jammer dat 'ie 5.5 watt verbruikt en ook nog echt warm wordt ook.

Zelf zit ik te denken om om m'n hd een massief ijzeren behuizing te klussen: goede warmteafvoer en ik denk dat het ook goed dempt. De ophanging ga ik dan van rubber maken zodat overgebleven trillingen niet over kunnen naar de behuizing.

Verwijderd

ik heb zo'n coolermaster ding... die maakt de HD ook al vrij stil! en die houd je hd ook nog een keer 8-)

[OT]
mijn fujitsu is UDMA mode 4 (UDMA66)
mijn maxtor UDMA mode 5 ??? wat is mode 5??

Verwijderd

Ziet er inderdaad stoer uit, maar de warmte lijkt mij best wel een probleem.

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 juli 2001 10:37 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb zo'n coolermaster ding... die maakt de HD ook al vrij stil! en die houd je hd ook nog een keer 8-)

[OT]
mijn fujitsu is UDMA mode 4 (UDMA66)
mijn maxtor UDMA mode 5 ??? wat is mode 5??
Als mode 4 UDMA 66 is, dan zal mode 5 UDMA 100 zijn denk ik.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 10:42 schreef obsidian het volgende:

[..]

Als mode 4 UDMA 66 is, dan zal mode 5 UDMA 100 zijn denk ik.
beter want ik heb die maxtor gekocht als UDMA66... de UDMA100 was een paar tientjes duurder! LOL op de bon staat ook UDMA66 :)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 13 juli 2001 09:45 schreef fazer het volgende:

[..]

Niet als er per ongeluk 2 vinnen van de fan zijn afgebroken... ;(
Die van mij heb ik nou dus uit staan, dat ding resoneerd als de pest.. :D :D
ze hebben mij bij aankoop al gewaarwchuwd dat ik eerst moest kijken dat die vinnen er neit tegen aan kwamne :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Pak de seatools..die bij een seagate hd horen... (meeste schijven werken daarmee) en stel ipv 254 een waarde van 240 in, voor accoustic management ......kijk eens wat dat uitmaakt...

dan heb je heel dit ding niet meer nodig!
Pagina: 1