Pos systeem/server op pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een POS-systeem als server op mijn pc (windows7)geïnstalleerd. De gebruikte server is microsoft server 2008 r2. De pc hangt in een netwerk en er zijn bonprinters aan verbonden. Op de pc werkt alles vlot samen.
Op mijn tablet (android)heb POS/CLIENT geïnstalleerd. Om deze met elkaar te laten communiceren heb ik het ipadres opgezocht: 192.168.x.x in de tablet moet ik het volgende ipadres ingeven: http://192.168.x.x:8000/xxxxxxx en daar krijg ik de volgende fout: the server doesnt have a lisence that allow using a CLI license.
Aangezien ik een nerd ben op gebied van servers en netwerken vindt ik niet direct een oplossing.
Kan iemand mij helpen? Liefst op een simpele manier uitgelegd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
Denk dat je dit in de pos systeem software mort zoeken aangezien je daar ook mee probeert te verbinden.

Heb je daar wel alle licenties voor ingeladen ?

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 20-01-2018 20:23 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de progrmmamode staat een knop sql programmatie. Er staat localhost/xxxxxx (xxxxxx is de naam van het possysteem) met een standaard gebruiker en standaard wachtwoord. Ik durf daar niet goed iets in veranderen want ik ben al 3x moeten herbeginnen met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
En als je naar die url opend op je server kom je dan wel in de gui ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik heb het vermoeden dat je in die Android app niet de webserver gui url direct moet gaan proberen te benaderen via http://192.168.x.x:8000/xxxxxxx , maar dat je alleen het IP en poortnummer zoals http://192.168.x.x:8000 moet ingeven en dat de app zelf de rest verzorgt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de instalatienotà staat dat ik de server moet benaderen zoals eerder beschreven. Helaas staat in de installatiehandleiding niets beschreven over de sqlserver binnen het het mrogramma en waarvoor dit dient. Dus ik tas nog altijd in het duister. De ontwikkelaars van dit possysteem zijn spaans en niet happig om te helpen. Ik heb al meerdere malen het support gecontacteerd, helaaas zonder antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:56:
In de instalatienotà staat dat ik de server moet benaderen zoals eerder beschreven. Helaas staat in de installatiehandleiding niets beschreven over de sqlserver binnen het het mrogramma en waarvoor dit dient. Dus ik tas nog altijd in het duister. De ontwikkelaars van dit possysteem zijn spaans en niet happig om te helpen. Ik heb al meerdere malen het support gecontacteerd, helaaas zonder antwoord
Oke maar kon je de url wel op de server openen en in je gui komen ? Over welk programma hebben we het ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over Sioges/server en siodroid op anroid tablet. De server op de pc staat altijd open en op de tablet start ook de siodroid en daar moet ik het ipadres van de server ingeven en daar loop ik vast. Ik zal eens proberen de url te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op https://issuu.com/virgili...erver_configuration_guide heb ik een video gevonden. Maar daar ik niet wijzer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je de demoversie van siodroid of de volledige versie met licentie ?

http://www.reda.nl/handleiding/Siodroid/Registreren.pdf

[ Voor 29% gewijzigd door Breezers op 21-01-2018 11:52 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volledige versie met licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:34:
Ik heb de volledige versie met licentie
Je hebt die licentie ook opgegeven ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat wel dat ik een licentie moet ingeven maar ik heb dat scherm nog niet passeren. Ik ben onmiddellijk op het keuzescherm gekomen voor verbinding met de server. Ik had wel eerst een demoversie op de tablet staan. Vooraleer de client te installeren heb ik de demoversie eerst verwijderd. Denk je dat er nog overblijfselen op de tablet staan? Zoja, hoe krijg die restanten eraf? Het is een samsung tab4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk te weten waar het probleem ligt: ik moest de siodroid vanaf playstore installeren, maar daar staat alleen een dmo versie en een client versie. Geen van beide is de juiste siodroid. Ik zal de makers moeten contacteren voor een genuine versie.
Pagina: 1