Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy81r
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn vraag
...Is een NAS met Mediaspeler de beste oplossing voor mij of blijft het een mediaspeler of alleen NAS?
Ik heb een WDTV live hub waarnaar ik films kan sturen vanaf pc. De interne HD begint het echter te begeven en ik ben begonnen met 4k te filmen dus tijd voor een upgrade.
Ik zou graag muziek afspelen via de mediaspeler zonder de tv te moeten opzetten (Android app is goed). De versterker heeft enkel optische ingangen. Heb een smart tv LG Uh615V

Nice to have, geen must.
Toegang tot mijn media van buitenshuis
Torrents eenvoudig en rechtstreeks downloaden zonder pc.

Kan ik bvb met de NAS 4k afspelen (tv bekabeld) en bvb via wifi muziek streamen?
Ik zou graag een afstandsbediening hebben bij het bekijken van films. Niet via gsm zoals bij de Chromecast.

Mijn gedachte is een Synology ds218 play en een mediaspeler of moet dit met een mediaspeler alleen ook gaan? De NVIDIA shield leek me ook wat maar ik zou toch voor zeker 2 TB aan opslag gaan. Dat kan ik mss oplossen met een externe HD. Ik begrijp dat dit qua back-up betrouwbaarder is qua levensduur dan een NAS die 24/7 harde schijven laat draaien?

Hebben jullie verder advies? Wil geen ingewikkelde constructie maar hoe meer ik lees hoe verder ik van een beslissing lijk.

Alvast bedankt
Mvg
Davy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik heb zelf een Synology DS216play staan en ben er erg tevreden over. Hieronder wat input:

> ik ben begonnen met 4k te filmen dus tijd voor een upgrade.
Ik heb zelf niet de DS218play, maar volgens Synology ondersteunt deze ook 4k video (https://www.synology.com/nl-nl/products/DS218play)

> Ik zou graag muziek afspelen via de mediaspeler zonder de tv te moeten opzetten (Android app is goed).
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt hier. Via een app (zie ook onder) kan je muziek van je Synology op je telefoon afspelen en als je dat naar een versterker wilt sturen, zal die Bluetooth oid moeten ondersteunen. De Synology heeft geen optische uitgangen, het is een NAS, geen mediaplayer.

> Toegang tot mijn media van buitenshuis
Dit kan, en is eenvoudig op te zetten met Synology Quickconnect (https://www.synology.com/...r/connection_quickconnect), al kun je het ook prima zelf in je router regelen door portforwarding goed in te stellen.

> Torrents eenvoudig en rechtstreeks downloaden zonder pc.
Deze NAS heeft idd een ingebouwde app waarmee je ook torrents kunt downloaden

> via wifi muziek streamen?
Hier is een App voor (DS Audio: Google Play: DS audio)

>Ik zou graag een afstandsbediening hebben bij het bekijken van films. Niet via gsm zoals bij de Chromecast.
Als je TV DLNA ondersteunt, kan je het helemaal met de afstandsbediening van je TV doen. Er is ook een Android App voor (DS Video: Google Play: DS video die je eenvoudig films naar je TV laat streamen, mits deze op het netwerk zit, liefst bekabeld. Wat je met "niet via gsm" bedoeld weet ik niet, net als een Chromecast gebruikt DS Video op je telefoon je WiFi verbinding in huis.

> betrouwbaarder is qua levensduur dan een NAS die 24/7 harde schijven laat draaien?
Een NAS laat de schijven niet 24/7 draaien. Die schijven gaan, net als bij een PC of andere oplossing, gewoon in standby mode als ze een tijdje niet gebruikt worden. De NAS start ze weer zodra er toegang nodig is.

[ Voor 31% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-01-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
- dubbelpost -

[ Voor 98% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-01-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
T.a.v. een back-up.
Zoek hier op het forum (en/of ook via google)hoe je een back-up maakt.
Want met alleen een nas, heb je geen back-up en je data is zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy81r
M'n tv ondersteund DLNA dus dan zou ik met de afstandsbediening van de tv als input een Chromecast ultra (voor 4k) kunnen kiezen die op zich op de Synology z'n media haalt.
Op zich heb ik dan gn media player nodig zoals een shield.
Ik las namelijk dat je vanop de pc geen schrijftoegang hebt tot de externe hd's met de shield verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Het zou helpen als je iets duidelijker uitlegt wat je gewenste situatie nu is. Als je TV DLNA ondersteunt kan die direct, zonder tussenkomst van een Chromecast, de videolibrary van de Synology benaderen. Die interface is echter niet altijd optimaal. Met de Android App (DS Video) kun je ook op elk Android apparaat in de video library van de Synology browsen en de video casten naar de TV (als de TV dit ondersteunt). Je kunt sowieso ook casten naar een Chromecast als die in je TV zit (zie hier http://www.chromecastkope...gebruiken-met-chromecast/). Dit zou ook 4k moeten ondersteunen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (ik heb geen 4k TV, maar zie hier: https://www.synology.com/...e_4K_videos_for_my_device).

Je opmerking over de schrijftoegang snap ik niet helemaal. Schrijftoegang heb je sowieso niet nodig om videobestanden af te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Cpt.Morgan op 24-01-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy81r
Cpt.Morgan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:47:
Het zou helpen als je iets duidelijker uitlegt wat je gewenste situatie nu is.
Bedankt voor jullie bericht. De tv (4K) ondersteunt DLNA. Hij draait on WebOS 3 (LG).
Ik wil:
- muziek afspelen en bij voorkeur zonder tussenkomst van de tv. Mediaspeler met Android app???
M'n versterker heeft enkel optische ingangen.
- 4k films streamen naar Android toestellen in huis (en de WebOS tv is momenteel nog via wifi maar wordt bekabeld)
Cpt.Morgan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:47:
Je opmerking over de schrijftoegang snap ik niet helemaal. Schrijftoegang heb je sowieso niet nodig om videobestanden af te spelen.
Ik las dat je vanaf de pc niet kon schrijven naar de externe HD verbonden met de shield, enkel het interne geheugen.
De toegang zou handig zijn om na het bewerken van videobestanden deze via het netwerk op de externe HD van de shield te zetten zonder deze los te koppelen en aan de pc hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
> muziek afspelen en bij voorkeur zonder tussenkomst van de tv. Mediaspeler met Android app???
> M'n versterker heeft enkel optische ingangen.

Ik ben geen audiofiel (heb niet eens een geluidinstallatie), maar als je geluid via je versterker wilt, is dat toch alleen mogelijk als je een mediaplayer kiest die optische uitgangen heeft? Dat heeft een Synology NAS niet, maar ook de Nvidia Shield niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:03
Je kunt een USB DAC aan de Synology aansluiten en dan Audio Station gebruiken.
Ik denk echter dat je meer hebt aan een Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dan moet je de NAS naast je tv zetten, lijkt me niet ideaal. Voor video zou je de tv kunnen gebruiken; mediaplayer met HDMI naar tv, tv out via optical naar versterker.

TV moet dan alleen altijd aan staan..... Kun je niet eenvoudiger een simpele audiospeler gebruiken voor je versterker voor muziek, onafhankelijk van je TV? (chromecast audio b.v.)
Pagina: 1