Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring m.b.t. multicurrency wallets. Tot nu toe was m'n portfolio zo weinig waard dat ik geen gebruik maakte van hardware of software wallets, maar m'n coins op exchanges liet staan. Inmiddels is m'n portfolio wat meer waard en ben ik op zoek naar iets veiligers. Verder heb ik besloten niet veel meer te traden, omdat ik te gevoelig voor FOMO. Hoe minder makkelijk traden is, hoe beter.

Het grootste deel van m'n coins staat op Binance . Daarnaast heb ik nog wat losgeld op Coinbase en MyEtherWallet. Verder heb ik een account op Kraken waar ik niets mee doe.

Op dit moment heb ik ARK, BAT, BTC, ETH, ICX, IOTA, MOD, NEO, NULS, OMG, QTUM, REQ, VEN, WABI, XLM en XRB. Ik kan me voorstellen dat dit kleurrijke geheel niet allemaal op 1 á 2 wallets onder te brengen is, maar zo veel mogelijk zou natuurlijk perfect zijn. Ik had al Exodus geïnstalleerd, maar daar kan ik maar 4 van bovenstaande coins op kwijt. Andere wallets die meerdere coins ondersteunen, vind ik er amateuristisch/onbetrouwbaar uitzien, daarom ga ik liever uit van jullie ervaringen. Mijn vraag vind z'n oorsprong dus niet in luiheid, maar achterdocht. Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Overigens wil ik halverwege dit jaar overstappen naar een hardware wallet, maar tot die tijd verwacht ik dat software wallets volstaan.

[ Voor 8% gewijzigd door DW23 op 20-01-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaelthai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-01 18:19
Ik zie dat je een hoop Ethereum gebaseerde tokens (ERC20) hebt in je portfolio die kan je allemaal opslaan op een ethereum wallet. Dit kan ook met een Exodus wallet alleen moet je dan je private key invoeren als je bijvoorbeeld via MEW een token wilt versturen. Maar het punt is dat deze tokens opgeslagen kunnen worden op elke Ethereum wallet dus ook Geth, Mist, metamask etc. Heb zelf geen ervaring met Exodus wel met Geth maar gebruik cold storage zodat ik ook geen FOMO krijg ;)

Volgens mij passen bijna alle munten op een Ledger hardware wallet behalve XRB en misschien een of twee andere.

[ Voor 0% gewijzigd door kaelthai op 20-01-2018 21:33 . Reden: typo ]

PC: 7700k, 32gb 3000mhz, 1080Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42

Woohooo

Smilie, James Smilie

Als je portfolio een voor jou hoog bedrag begint te lopen zou ik een hardware wallet aanschaffen. Je private key van je Ledger verlaat nooit een device. Veel van je tokens kan je in MEW kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Oké, onwijs bedankt! Vooralsnog heb ik de meeste coins/tokens die ik niet gebruik naar MEW gestuurd. Ik zal me even verdiepen in Geth en Mist, en kijken wat me het meest aanspreekt.

Verder heb ik net een hardware wallet besteld. Heb ik wel gedaan via de officiële website, dan kost 'ie maar 90 ipv 130-250, wat veel externe aanbieders vragen. Helaas wordt 'ie pas 20 maart verstuurd, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Misschien dat je in de tussentijd nog gebruik kan maken van https://www.enjinwallet.io/

Saying "um" is the human equivalent of buffering...